PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۳۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
مسابقات چهار وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی قهرمان جهان از امروز در مجارستان آغاز شد و 4 فرنگی کار ایران روی تشک رفته اند.
کیهان ورزشی-
رقابت های چهار وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی جهان از امروز (چهارشنبه) در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد. نتایج فرنگی کاران کشورمان به شرح زیر است:

*عبدولی یک گام تا فینال

در وزن 82 کیلوگرم سعید عبدولی در دور اول ادگار بابایان دارنده مدال نقره اروپا از لهستان را با ضربه فنی شکست داد. عبدولی در دور دوم به مصاف لاشا گوبادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان رفت و این کشتی گیر را هم ضربه فنی کرد تا به اقتدار به مرحله بعد صعود کند. 

عبدولی در مرحله یک چهارم نهایی با شکست ۳ بر صفر رفیق حسین اف از آذربایجان راهی مرحله نیمه نهایی شد تا یک گام با فینال فاصله داشته باشد. 

 

*شکست گرایی مقابل چونایف

در وزن 72 کیلوگرم که 29 کشتی گیر شرکت کرده اند، محمدعلی گرایی فرنگی کار وزن ۷۲ کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود در رقابت‌های جهانی مجارستان با نتیجه ۳ بر یک پارک از کره جنوبی را شکست داد. گرایی در دومین مبارزه خود در رقابت های جهانی مجارستان با نتیجه ۷ بر ۲ از سد مورات داگ از ترکیه گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

محمدعلی گرایی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل رسول چونایف آذربایجانی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک با نتیجه ۴ بر ۵ شکست خورد و برای کسب مدال برنز باید منتظر حضور این کشتی گیر در دیدار فینال باشد.

 

*حاجی پور حذف شد

در وزن 63 کیلوگرم محسن حاجی پور در مبارزه نخست در یک کشتی آسان و یکطرفه ۹ بر صفر مالدونا از پورتوریکو را شکست داد. حاجی پور  در دور دوم در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۷ بر ۶ مغلوب اسلاموف از مولداوی شد. با شکست کشتی گیر مولداوی برابر تسمرداف ازبک، محسن حاجی پور فرنگی کار وزن ۶۳ کیلوگرم کشورمان از دور رقابت های جهانی مجارستان کنار رفت.

 

*اولین باخت فرنگی برای مسلم نادری خادم 

در وزن 55 کیلوگرم که 21 کشتی گیر حضور دارند، مسلم نادری خادم در دور نخست با نتیجه یک بر ۶ مغلوب نوگزاری تسوروتسومیا دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان شد و برای کسب مدال برنز باید منتظر حضور این حریف در دیدار فینال باشد. شوتا تاناکورا قهرمان آسیا از ژاپن و الدانیز عزیزلی قهرمان اروپا از آذربایجان در گروه نادری خادم حضور دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار