PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۹۷۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
گفت و گو با محمد مرادی ملی پوش و پدیده سال فوتبال ساحلی جهان
محمد مرادی ملی پوش فوتبال ساحلی واز برترین بازیکنان جام بین قاره ای به میزبانی امارات چند سال پیش در «نگاه چند بعدی» به خوانندگان گرامی معرفی شد.آن برهه سن و سالی نداشت و جوان ترین عضو تیم ملی فوتبال ساحلی به سرمربیگری اوکتاویوی برزیلی بود. عباس هاشم پور مربی تیم ملی فوتبال ساحلی در گفت و گو با خبرنگار کیهان ورزشی از آینده روشن مرادی گفت و او را به «نگاه چند بعدی» معرفی کرد و عقیده داشت که مرادی مراحل پیشرفت را طی سالهای آینده طی می کند و به یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی فوتبال ساحلی بدل خواهد شد. پیش بینی هاشم پور مربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از گذشت چند سال درست از آب درآمد و درحال حاضر مرادی از نقاط قوت تیم ملی تیم ملی به شمار می آید. بازیهای درخشان مرادی در جام بین قاره ای 2018 امارات و کسب عنوان پدیده سال فوتبال ساحلی جهان بهانه ای شد که پس از چند سال دوباره سراغ او برویم . مرادی نسبت به سالهای گذشته باتجربه تر گشته و درکش نسبت به مسائل جاری در فوتبال ساحلی دوچندان شده است .حضور در چند دوره از رقابت های بین المللی مثل جام بین قاره ای و جام جهانی وسعت نگاه جوان اول تیم ملی فوتبال ساحلی مان را بالا برده و از او ساحلی بازی مجرب و توانا ساخته است.مرادی در 21 سالگی امیدوار است که با تیم ملی فوتبال ساحلی قهرمان جام جهانی شود. او تاکنون به افتخار فتح جام ملت های آسیا ،جام بین قاره ای و تورنمنت های مهم جهان نائل آمده و امیدوار است در جام جهانی پیش رو کاپ ارزشمندش را بالای سر ببرد.آرزویی که محال نیست و در تیررس ملی پوشان فوتبال ساحلی قرار دارد. محمد مرادی برای دومین بار میهمان ما بود وبا او درباره جام بین قاره ای و قهرمانی تیم ملی صحبت کردیم و تجربیاتی که از محمد مرادی یک ساحلی باز برجسته ساخته است.

حکایت دومین قهرمانی در جام بین قاره ای

-در بخش ابتدایی گفت وگو با محمد مرادی درباره قهرمانی تیم ملی در جام بین قاره ای صحبت کردیم و محمد در خصوص دومین قهرمانی تیم ملی در این جام معتبر به کیهان ورزشی گفت:خداراشکر که در جام بین قاره ای قهرمان شدیم.قهرمانی در این جام ماحصل اردوی خوب پرتغال بود. ما در پرتغال با سه تیم باشگاهی خوب و آماده از کشور میزبان بازی کردیم . چهار و پنج جوان ملی پوش بنا به تشخیص اوکتاویو سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی در این بازیها به میدان رفتند وبطور جدی محک خوردند و توانستند پاسخ اعتماد کادرفنی را به نحو خوبی بدهند.به نظر من اردوی پرتغال در موفقیت تیم ملی اهمیت داشت و سکوی پرتاب جوانان تیم ملی شد.من هم یکی از بازیکنان جوان تیم ملی بودم.

-وی ادامه داد:در جام بین قاره ای امسال به میزبانی امارات در مرحله گروهی بازیهای درخشانی انجام دادیم.در بازی نخست بر تیم آمریکا غلبه کردیم که پیروزی مهمی بود. استارت قهرمانی تیم ملی با شکست آمریکا رقم خورد. در بازی دوم برابر تیم تائیتی نایب قهرمان جام جهانی در گذشته عملکرد خوبی داشتیم و توانستیم تیم دوم جهان را شکست دهیم.پیروزی بر تائیتی برای تیم ملی روحیه بخش بود. در بازی سوم به مصاف تیم قدرتمند روسیه رفتیم. روسیه طی سالهای گدشته همیشه یکی از برترین تیم های جام جهانی فوتبال ساحلی بوده است. با همت بازیکنان ،هدایت کادرفنی و لطف خداوند منان بر روسیه غلبه کردیم و به عنوان تیم صدرنشین گروه روانه مرحله نیمه نهایی جام بین قاره ای شدیم. در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم خوب مصر رفتیم که این تیم خوب را با نتیجه سه بر یک شکست دادیم. به نظر من مصر جزو تیم های خوب این دوره بود و بازیهای بااهمیتی را انجام داد.

-مرادی اضافه کرد: در فینال دوباره با تیم روسیه مواجه شدیم. روسیه از بزرگان فوتبال ساحلی است اما بازهم با همت اعضای تیم ملی و لطف خداوند متعال برنده شدیم و برای دومین بار قهرمانی در جام بین قاره ای را جشن گرفتیم.قهرمانی تیم ملی ارزشمند بود زیرا چند بازی سخت را با پیروزی پشت سر گذاشتیم و اینجا لازم است که این قهرمانی را به علاقه مندان فوتبال ساحلی و تمام کسانی که برای این رشته ورزشی دلسوزانه زحمت کشیده اند تبریک بگویم.

هدف اهتزاز پرچم ایران در میادین جهانی است

-ملی پوشان فوتبال ساحلی با کمترین امکانات موفقیت های بزرگی در عرصه بین المللی کسب کرده اند.بدون ادعا پا به میدان جام بین قاره ای گذاشتند و با کمترین توجه جام را تصاحب کردند.مرادی در پاسخ به این پرسش که پس از قهرمانی انتظار دارید که مسئولان تصمیم ساز بیشتر به فوتبال ساحلی توجه کنند ، گفت:توجه بیشتر روند پیشرفت فوتبال ساحلی را دوچندان می کند اما واقعیت این است که ما برای توجه بیشتر به میدان نرفتیم بلکه برای کسب قهرمانی و اهتزاز پرچم کشورمان پا به میدان گذاشتیم. با دل و جان در جام بین قاره ای بازی کردیم و همیشه هدف مان شادی دل مردم و اهتزاز پرچم ایران در میادین بین المللی بوده است.الان تیم ملی بیشتر عناوین آسیایی و بین المللی را هم از تورنمنت های مهم فوتبال ساحلی به دست أورده و تنها کسب کاپ جام جهانی باقی مانده است و امیدوارم در پاراگوئه این عنوان ارزشمند و جهانی را کسب کنیم .با اعضای شایسته تیم ملی کسب جام جهانی دور از انتظار نیست .

-وی ادامه داد:بچه های تیم ملی همیشه بدون چشم داشتی پیراهن تیم ملی را برتن کرده اند و برای پرچم کشورشان جنگیده اند.ما برای نام بلند آوازه ایران ، مردم و خانواده مان جنگیده ایم و به تلاش مان در میادین بین المللی می بالیم.هدف مان رقم خوردن افتخاری برای مملکت مان است .همین فوتبال ساحلی مان حرف اول را در جمع مدعیان جهانی می زند و برای ما اهمیت ویژه ای دارد.

هدف نهایی ام کسب توپ طلا است

-صحبت بعدی ما با پدیده فوتبال ساحلی در سال 2018 درباره حضورش در تیم ملی بود و محمد به کیهان ورزشی می گوید:اولین مصاحبه جدی من چند سال پیش با مجله باقدمت کیهان ورزشی بود. خوشحالم که اولین گفت و گوی من با کیهان ورزشی بود. شما بهترمی دانید که چگونه به تیم ملی رسیدیم . الان پنج سال است که در خدمت تیم ملی فوتبال ساحلی هستم.اگر پدیده فوتبال ساحلی جهان شدیم به دلیل زحمات خانواده فوتبال ساحلی بوده است.آقای هاشم پور و سایر مربیان داخلی در مسیر رسیدنم به تیم ملی زحمت کشیدند و حتی مرا راهنمایی کردند.آقای اوکتاویو در این مسیر کمکم کرد و لازم است از او و تمامی مربیان داخلی خود تشکر کنم.زحمات مربیان سبب شد در فصل 2018 لیگ برتر فوتبال ساحلی آقای گل شوم و در 21 سالگی بازیهای اثرگذاری را انجام دهم. من در تورنمنت پرشین کاپ توانستم سه گل مهم بزنم. تیم های ایتالیا و اوکراین در پرشین کاپ حاضر بودند و بازی و گل زدن به این تیم ها کمک کرد تا تجربه بین المللی ام بالا برود. خوشحالم که سازمان جهانی فوتبال ساحلی مرا به عنوان پدیده انتخاب کرد و این انتخاب از طریق آرا نبود بلکه به شکل کارشناسی انجام شد.

-مرادی درباره شرایط خود پیش از انتخابش به عنوان پدیده سال فوتبال ساحلی می گوید: من تا یک ساعت پیش از حضورم در مراسم معرفی برترین های فوتبال ساحلی در سال 2018 از هیچ چیز خبر نداشتم. نمی دانستم قرار است به عنوان پدیده فوتبال ساحلی معرفی شوم. وقتی فهمیدم که به عنوان پدیده سال فوتبال ساحلی انتخاب شدم ابتدا خدا را شکر کردم و سپس خیلی خوشحال شدم.رسیدن به عنوان برایم ارزشمند است و از همین جا اعلام می کنم که دریافت جایزه برایم به معنی این نیست که از امروز تمریناتم کمتر شود. مطمئن باشید که محمد مرادی بیشتر از گذشته تمرین می کند تا در رقابت های پیش رو با آمادگی بیشتری برای تیم ملی به میدان برود . قطعا با انگیزه بیشتری در لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران به میدان می روم و هدف نهایی کسب توپ طلا است.

فقط قهرمانی در جام جهانی را کم داریم!

-وی ادامه داد:از اولین روزی که به تیم ملی دعوت شدم سعی کردم به بالاترین نقطه فوتبال ساحلی جهان نگاه کنم و با تلاش و ممارست به جایگاه شاخصی در فوتبال ساحلی برسم.من در خانواده ای ورزشکار شدم که تمامی اعضای خانواده ام ورزشکار هستند و ورزش در خانواده ما از جایگاه مهمی برخوردار است. پدر و مادرم شناگر هستند و برادرم هم کشتی گیر است.ورزش در خانواده ما اهمیت بالایی دارد.

-دومین قهرمانی ایران در جام بین قاره ای اتفاق قابل توجهی برای فوتبال ساحلی بود.مرادی دراین خصوص به کیهان ورزشی می گوید:برزیل در این دوره از رقابت ها پس از دو سال به فینال جام بین قاره ای راه نیافت.خیلی دوست داشتیم در فینال با برزیل بازی می کردیم و قهرمانی ما با شکست برزیل در جام بیت قاره ای رقم می خورد.امیدوارم در جام جهانی پیش رو با تیم برزیل بازی کنیم .البته هدف ابتدایی ما در جام جهانی صعود از مرحله گروهی است و سپس راهیابی به فینال است. ایران تمامی عناوین مهم جهانی را کسب کرده و فقط قهرمانی در جام جهانی را کم دارد.ضمنا ما به برزیل در جام جهانی باختیم و این بار بایستی با ارائه بازی بهتر بر تیم بااهمیت برزیل غلبه کنیم .تیم ملی فوتبال ساحلی ایران این توان را دارد که در جدال با برزیل پیروز شود.گرچه ناگفته نماند که برزیل تیم قابل احترامی است و در فوتبال ساحلی بارها به مقام قهرمانی رسیده است.

-مرادی درباره جایزه ای که به عنوان پدیده سال 2018 در امارات دریافت کرده است ، گفت:تندیس پدیده سال 2018 را طی مراسمی دریافت کردم و خبری از جایزه نقدی در این مراسم نبود.

فدراسیون فوتبال از ملی پوشان ساحلی تقدیر می کند

-ملی پوش جوان فوتبال ساحلی درباره پاداش قهرمانی در جام بین قاره ای گفت:خانم شهریاری رییس دپارتمان فوتبال ساحلی کشورمان پس از قهرمانی لطف کردند و به ملی پوشان پاداش دادند و لازم است از ایشان بابت زحمات و تلاش هایش برای ارتقای فوتبال ساحلی تشکر کنم.هم چنین از آقای مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال که نهایت همکاری را بافوتبال ساحلی دارند و از این رشته حمایت می کنند.بنا به زعم آقای تاج قرار است از اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی بابت قهرمانی در جام بین قاره ای تقدیر شود.

-مرادی درباره پیشنهادهای خارجی خود به کیهان ورزشی گفت:پیشنهاداتی دارم اما همگی در صحبت کردن بوده است. اصلا بطور جدی نبوده که بخواهم درباره اش بطور مفصل صحبت کنم.ضمنا لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران به همت خانم شهریاری از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار دارد. الان لیگ برتر ایران در جهان صاحب جایگاه است و بسیار پویا می باشد.به همت خانم شهریاری مبلغ قرارداد بازیکنان در لیگ برتر نسبت به فصول گذشته بهتر شده است . ضمنا بنده دانشجو هستم و هنوز به خدمت مقدس سربازی نرفته ام.رفتن من به اروپا با این سادگی ها نیست و من در رفت و آمد با موانعی مواجه هستم.اگر بخواهم لژیونر شوم بایستی در پایان هر ماه از هر نقطه دنیا به ایران برگردم تا حضورم در خارج از کشور قانونی باشد. مگر مبلغ قرارداد یک بازیکن فوتبال ساحلی در خارج از کشور چقدر است که بخواهیم در طول یک فصل مدام در رفت و آمد باشیم.اگر لژیونر شوم بایستی کل مبلغ قراردادم برای رفت و آمد به ایران هزینه کنم.

ملی پوشان جوان با هدایت کروش لژیونر شدند!

-از بحث فوتبال ساحلی خارج شدیم و با مرادی درباره فوتبال ملی صحبت کردیم. مرادی در خصوص عملکرد کارلوس کروش و تیم ملی فوتبال جام ملت های آسیا را پیش رو دارد، گفت:به نظر من آقای کروش یک مربی بزرگ و قابل احترام است.هر مربی برای خود یک سلیقه و سیستمی دارد که براساس اش برنامه ریزی می کند.آقای کروش در تیم ملی موفق بوده است و باعث شده که بیشتر بازیکنان تیم ملی با تلاش فراوان و انگیزه بالا به دنبال درخشش خود باشند و برای پیشرفت بیشتر لژیونر شوند.آقای کروش در تیم ملی جوانگرایی کرده و دیدیم که بازیکنان جوان در تیم ملی موفق هستند و از تیم ملی به فوتبال اروپا رسیده اند.تیم ملی فوتبال ایران با هدایت آقای کروش قادر است در جام ملت های آسیا قهرمان شود و پتانسیل در تیم ملی جاری است. بازیکنان تحت هدایت کروش برای کسب افتخار از انگیزه بالایی برخوردار هستند و روحیه برتری جویی در تیم ملی محسوس شده است.به نظر من کروش در تیم ملی فوتبال یک مربی موفق بوده و به فوتبال ملی ما کمک کرده است.

بهزاد پور درخشید

-تیم ملی فوتبال ساحلی در این دوره جام بین قاره ای با درخشش حمید بهزادپور دروازه بان خود روبرو شد.بهزاد پور به خوبی جای پیمان حسینی بهترین گلر فوتبال ساحلی جهان را پر کرد. مرادی دراین باره به کیهان ورزشی گفت:بهزاد پور همبازی ما در تیم پارس جنوبی است و در لیگ برتر هم عملکرد شایسته ای داشته است.امسال آقای حسینی دارنده دستکش طلایی جهان در آغاز رقابت ها با مصدومیت مواجه شد و نتوانست تیم ملی را همراهی کند و کادرفنی از بهزادپور درون دروازه استفاده کرد. بهزادپور درون دروازه تیم ملی عملکرد خوبی داشت و نشان داد که دروازه بان باتجربه ای است و می تواند عامل کسب موفقیت های بزرگ باشد.خوشبخانه آقای بهزادپور در پایان جام بین قاره ای به عنوان بهترین دروازه بان مسابقات انتخاب شد و لازم است به ایشان تبریک بگویم.

-وی ادامه داد: بیشتر بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی در تیم پارس جنوبی بوشهر حضور دارند و من هم در این تیم بازی می کنیم.پارس جنوبی توانسته با حضور ملی پوشان تیم خوبی تشکیل دهد.این تیم هم در کسب موفقیت های فوتبال ساحلی نقش ارزنده ای داشته است و الان هشت بازیکن ملی پوش دارد که استخوان بندی تیم ملی را تشکیل می دهد.

-مرادی در پایان گفت: از کیهان ورزشی بابت حمایت و توجهش از فوتبال ساحلی تشکر می کنم.رسانه های ورزشی بخصوص کیهان ورزشی می توانند نقش مهمی در پیشرفت فوتبال ساحلی داشته باشند.

* کیوان طباطبایی


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آقاجانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
آقای مرادی سالهاست بهرتیم جوان فوتبال ساحلی بوده تبریک به آقای مرادی فوتبالیست شمالی کشور
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار