PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۳۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
در کارگاه آموزشی AFC برای برگزاری لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ آسیا موارد گوناگونی در حوزه‌های مختلف مورد تاکید قرار گرفت.
کیهان ورزشی-
بنابر اعلام پندار خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس، در جریان کارگاههای آموزشی که روز جمعه در کوالالامپور در ارتباط با فصل تازه لیگ قهرمانان آسیا تشکیل شد، بعضی تغییرات به اطلاع نمایندگان تیمهای حاضر رسید و روی بعضی مسائل تاکید شد.

کارگاهها مثل برنامههای روزهای قبل از آن با نطق داتو وینسور جان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا آغاز شد وی مانند روز قرعهکشی، روی دو نکته تاکید کرد. یکی جایزهمیلیون دلاری که به تیم قهرمان رسید و دیگری هیجان ناشی از برگزاری فینال آسیا در حضور 100 هزار تماشاگر که آن را تاریخی توصیف کرد.

وی در ادامه افزوداین مسئله به قدری باشکوه بود که هرچه دربارهاش بگوییم از ارزش آن کم نمیشود.

سخنران بعدی این روز، شین مان گیل رئیس مسابقات AFC بود. وی درباه ساختار کنفدراسیون، لیگ قهرمانان، کمیته مسابقات و بخش امنیت توضیحاتی را ارائه کرد.

وی همچنین گفت: از سال 2003 هر سال تغییراتی را ایجاد کردهایم و مسابقات بزرگتر شده است و در بخشهای گل زده، درآمد و تماشاگر پیشرفت داشتهایم و برنامه این است که این روند رو به رشد، ادامه پیدا کند.


* افزایش دو برابر کمک هزینه سفر برای بازیهای خارج از خانه

سخنران بعدی پاول لوزانوف رئیس کمیته مسابقات باشگاههای آسیا بود. وی اعلام کرد برای کمک به تیمها و افزایش کیفیت، کمک هزینه به تیمها برای سفرهای خارج از خانه 2 برابر شده است. به این ترتیب هزینهای که قبل از این برای بازیهای گروهی تا نیمه نهایی، 30 هزار دلار بود، به 60 هزار دلار رسید و برای فینال از 60 هزار دلار به 120 هزار دلار افزایش یافت.

* تعویض چهارم برای وقتهای اضافه

تیمها در دور بعدی رقابتها میتوانند 4 بازیکن خارجی داشته باشند که حداقل یکی از آنها حتما باید آسیایی باشد. همچنین بعد از مرحله گروهی بازیها هر زمان مسابقه به وقت اضافه برود اجازه تعویض چهارم وجود خواهد داشت.

* نور ورزشگاه باید به 1800 لوکس برسد

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین اعلام کرد؛ برای دوره آینده رقابتها، ورزشگاههای میزبان تا مرحله نیمه پایانی بتوانند 1800 لوکس نور را در زمین مسابقه ایجاد کنند. این رقم برای بازی فینال باید به 2000 لوکس برسد. با این شرایط ورزشگاههای ایرانی باید برای رسیدن به حدنصاب تلاش کنند.

همچنین اعلام شد؛ استعمال دخانیات در ورزشگاهها ممنوع خواهد بود.

* تاکید روی کنترل ورود افراد به ورزشگاه

در همایش اخیر، تاکید بسیاری روی بحث بلیت فروشیها وجود داشت و تاکید شد بلیت فروشی و کنترل ورود تماشاگران با دقت بیشتری انجام شود تا هم از ورود افراد بدون بلیت به ورزشگاه جلوگیری شود و هم افراد دارای بلیت به علت تکمیل ظرفیت، بیرون از ورزشگاه نمانند.

در این ارتباط درباره استقبال گسترده تماشاگران از بازیهایی که در تهران برای نیمه نهایی و فینال آسیا برگزار شد، مطالبی ارائه گردید.

مدیران بخشهای رسانهای، اقتصادی، بازاریابی، انضباطی و اخلاقی از دیگر سخنرانانی بودند که مطالب خود را مطرح کردند.

* توضیحات نماینده یوفا

کیت دالتور نماینده یوفا در این مراسم حضور داشت و از آخرین سخنرانان مراسم بود. وی با نمایش ویدیوهایی از حوادثی که روی داده است، از نقش بیدقتیهای گاه کوچک در بروز حوادث سخن گفت. او همچنین تاکید کرد؛ لیگ قهرمانان اروپا در بالاترین سطح استانداردها انجام میشود ولی خود ما اعتقاد داریم هنوز کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

وی همچنین ویدیویی از تمرین تیم بوکا جونیورز را نشان داد و گفت: این ویدیو را صبح برای من ایمیل کردند. این یک مسابقه نیست، بلکه تمرین بوکا جیونیوز با 60 هزار تماشاگر است.

* معرفی لباس تیمهای حاضر در لیگ قهرمانان

در پایان کارگاه آموزشی روز جمعه، نمایندگان تیمهای حاضر، نمونهای از لباسهای خود را ارائه و معرفی کردند. البته این معرفی نهایی نیست و تیمها تا زمان برگزاری مسابقات فرصت دارند، لباسهای جدید و اسپانسرهای خود را معرفی کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار