PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
علی اصغر حسن زاده کاپیتن تیم ملی فوتسال و پرافتخارترین بازیکن آسیا
علی اصغر حسن زاده بازیکن تیم ملی فوتسال ایران و تیم "شنزن نانلینگ" چین برای چهارمین بار و سومین سال پیاپی عنوان بهترین فوتسالیست آسیا را کسب کرد.در حال حاضر او پرافتخارترین بازیکن آسیا در فوتسال است و در صدر افتخارات فوتسال قاره کهن قرار گرفته است.حسن زاده سال گذشته همراه با تیم ملی هم به عنوان کاپیتن، قهرمان آسیا شد و با تیم مس نیز قهرمانی جام باشگاه های آسیا را کسب کرده است.او درباره کسب چهارمین عنوان ارزشمند برترین بازیکن فوتسال آسیا می گوید: این جایزه متعلق به کل فوتسال ایران و همه بازیکنان تیم ملی بود که هم به عنوان نامزد انتخاب شوند و هم جایزه را ببرند. این جایزه را به نمایندگی کل بازیکنان تیم ملی وفوتسال ایران گرفتم.حسن زاده جزو موفق ترین سالنی بازان آسیا در سالهای گذشته بوده است و در 31 سالگی نیز کماکان با انگیزه بالا در میادین جهانی بازی می کند و دنبال پشت سر گذاشتن مرزهای افتخار در جهان است.

همه بازیکنان ایرانی شایسته هستند

علی اصغر حسن زاده بازیکن تیم ملی فوتسال ایران برای چهارمین بار بهترین سالنی باز قاره آسیا شد و به رکوردی قابل توجه در فوتسال قاره کهن رسید. کسب چهار عنوان ارزشمند در فوتسال قاره آسیا اتفاق مهمی است و حسن زاده تاکنون به این جایگاه ارزشمند و ماندگار رسیده است.او سال خوبی را در فوتسال سپری کرده است و دراین باره می گوید: من در سال‌های 2014، 2016و 2017 این عناوین را کسب کرده بودم و امسال هم به لطف خداوند منان این عنوان را به دست آورده ام.ضمنا سال بسیار خوبی را کنار هم تیمی هایم گذرانده ام . ما با تیم ملی در جام ملت های آسیا به قهرمانی رسیدیم. در همان مسابقه ها نیز من به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شدم و با تیم مس سونگون هم به قهرمانی جام باشگاه های آسیا رسیدم و از اینکه سال موفقی را پشت سرگذاشته ام خوشحال هستم.

-وی ادامه داد:خیلی به رکوردشکنی و کسب چهارمین عنوان توجهی نمی کنم و برایم اهمیت ندارد. مهم این است که با نام ایران این اتفاق رخ داده است و امیدوارم باز هم نمایندگان ایران به این جایزه برسند چرا که همه بازیکنان ایرانی شایسته هستند.

-حسن زاده با فروتنی می گوید که تمامی ملی پوشان فوتسال ایران لایق بودند تا به عنوان نامزد برترین بازیکن سال معرفی شوند و حتی جایزه مرد سال قاره کهن را به خود اختصاص دهند. او دراین باره خیلی کوتاه صحبت کرده و می گوید: تمام فوتسالیست های تیم ملی شایسته جایزه مرد سال آسیا هستند.مهدی جاوید و یک بازیکن ژاپنی به همراه من کاندیدای کسب این عنوان بودند و از نظر من تمام بازیکنان تیم ایران می توانستند نامزد باشند و البته عنوان را هم کسب کنند.

-وی تاکید کرد: همان طور که گفتم این جایزه متعلق به کل فوتسال ایران و همه بازیکنان تیم ملی بود که هم به عنوان نامزد انتخاب شوند و هم جایزه را ببرند. این جایزه را به نمایندگی کل بازیکنان تیم ملی وفوتسال ایران گرفتم. مهم این بود که در این مراسم نام و پرچم ایران در آسیا برافراشته شود که این اتفاق افتاد و یک ایرانی جایزه را برد و اسم شخص برنده زیاد مهم نبود.

توسعه فوتسال در آسیا را جدی بگیریم

-پیشرفت فوتسال در قاره آسیا بر هیچ کسی پوشیده نیست. بیشتر کشورهای آسیایی در فوتسال سرمایه گذاری کرده اند و دنبال کم کردن فاصله ها با بزرگان قاره هستند.حسن زاده با اشاره به این موضوع مهم می گوید:اگر غافل شویم، عقب می مانیم.نه تنها این عنوان بلکه تمام عناوین تیم ملی فوتسال در آسیا و جهان باید با برنامه ریزی حفظ شود. فوتسال در قاره آسیا پیشرفت کرده است و برای مثال چینی ها سرمایه گذاری زیادی انجام داده اند. عراق و ویتنام نیز در حال توسعه هستند و اینکه بگوییم همیشه قهرمان آسیا می شویم و در خواب بمانیم از تیم های دیگر عقب می افتیم. هم بازیکنان و هم مسئولان باید تلاش کنند تا شرایط حفظ و ما به رده های بالاتر برسیم.فوتسال در آسیا رو به ترقی است و کشورهای برای کاهش فاصله سرمایه گذاری قابل توجهی کرده اند و می خواهند به اهداف موردنظرشان دسترسی پیدا کنند. ما باید حواسمان به آینده و حریفان باشد و این طور مسائل در فوتسال را جدی بگیریم.توسعه فوتسال در قاره آسیا عیان شده و ما نباید از این حرکت رو به جلو غافل شویم.

برنامه ریزی بهتر به تیم ملی کمک می کند

-اردوهای تدارکاتی برای آماده سازی تیم ملی اهمیت فراوانی دارد و به ترقی تیم ملی فوتسال برای حضور مقتدرانه در رقابت های آینده کمک شایانی می کند. حسن زاده دراین باره می گوید:بازی های دوستانه کمک زیادی به ما می کند

امسال تورنمنت های خیلی رسمی در فوتسال برگزار نمی شود و ما برای انجام بازی های تدارکاتی، در اردو هستیم. تیم ملی در تورنمنت سه جانبه اسلواکی قهرمان شد و قطعا حضور در تورنمنت های این چنینی به تیم ملی فوتسال کمک زیادی می کند.هر چقدر در این زمینه برنامه ریزی بهتری داشته باشیم روند‌ آماده سازی تیم ملی به شکل دلخواه پیش می رود. تیم ملی با وجود توسعه و سرمایه گذاری کشورهای آسیایی بهتر است در این زمینه با جدیت بیشتری برای آینده برنامه ریزی کند.

چینی‌ها برای پیشرفت از بازیکنان ما استفاده می‌کنند!

-حسن زاده مدتی است که برای تیم شنزن چین بازی می کند و با این تیم به موفقیت هایی رسده است. لژیونر فوتسال ایران در این خصوص می گوید:در حال حاضر با تیم شنزن چین قرارداد دارم و با این تیم که قهرمان لیگ کشورش شده در جام باشگاه های آسیا حضور می یابیم. این تیم برای آسیا سرمایه گذاری زیادی کرده است و به دنبال قهرمانی در آسیاست.چینی ها به دنبال قهرمانی در قاره کهن هستند و در این زمینه برنامه ریزی کرده اند.

-وی ادامه داد: چینی ها امکانات زیادی در فوتسال دارند.ما از نظر امکانات فوتسال اصلا قابل مقایسه با چین نیستیم و آنها از هر نظر شرایط بهتری دارند. آنها از بازیکنان ایرانی و برزیلی زیادی استفاده می کنند تا بتوانند به اهداف بلندمدت خودشان در فوتسال برسند. چینی ها در تلاش هستند در آسیا پیشرفت محسوسی داشته باشند و تمام این سرمایه گذاری ها نیز به همین خاطر است.

- حسن زاده درباره علت حضورش در لیگ حرفه ای فوتسال چین گفت:در من در جام باشگاه‌های آسیا در تیم مس بودم، قبل از پیوستن به شنزن، صحبت‌های پایانی را هم با تیم سابقم در لیگ روسیه انجام دادم و بعد یک پیشنهاد داشتم از اسپانیا، وقتی پیشنهاد شنزن رسید دیدم که خودشان را برای شرکت در مسابقات سال آینده جام باشگاه‌های آسیا آماده می‌کنند و دیدم سرمایه‌گذاری‌شان روی فوتسال خوب است و مشورت کردم تا درنهایت به این تیم پیوستم.

-وی درباره وضعیت بازیکنان خارجی بخصوص ایرانی در لیگ برتر فوتسال چین و این که بازیکنان ایرانی در لیگ های آسیایی سبب رشد سایر بازیکنان می شوند، می گوید: فوتسال ما نه تنها در آسیا بلکه در جهان حرف برای گفتن دارد، برای همین چینی‌ها برای پیشرفت خود از بازیکنان ما استفاده می‌کنند. آنها سرمایه‌گذاری خوبی روی فوتسال داشته‌اند، چند بازیکن و مربی از برزیل گرفته‌اند و چند تا هم از ایران به خدمت گرفته اند. آنها حتی سرمربی‌ برزیلی که با این تیم قهرمان جهان شد را آورده‌اند و تیم ما هم سرجینیوی برزیلی را در اختیار دارد تا سطح فنی‌شان بالا برود.

کروش خوشحالم کرد

-کارلوس کروش پس از کسب چهارمین عنوان ارزشمند در فوتسال آسیا برای حسن زاده پیام تبریک ارسال کرد . ملی پوش فوتسال ایران دراین باره می گوید:از پیام کارلوس کروش خیلی خوشحال شدم .سرمربی تیم ملی ایران، این موفقیت ملی را تبریک گفت و همان طور که گفتم کسب عنوان به نام ایران بسیار خوشحال کننده است.

-وی ادامه داد: بازهم خدا را شکر می کنم و خیلی خوشحالم که به عنوان یک ایرانی ونماینده فوتسال ایران توانستم این جایزه را از آن خود کنم. این جایزه حق تک تک بازیکنان تیم ملی ایران است که یک سال فوق العاده را با همکاری هم پشت سرگذاشتیم.
- حسن زاده در خصوص مراسم انتخاب بهترین های آسیا در سال 2018 و خط خوردن علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش تیم پرسپولیس از بین نامزدهای عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا، می گوید: مراسم خوب و شکیلی برگزار شد. مثل همیشه ای اف سی مراسم باشکوه وخوبی برگزار کرد وخوشحالم که در این مراسم حاضر شدم. در جریان این که بیرانوند بین گزینه های انتخاب بهترین های فوتبال آسیا بودند و خط خوردند نبودم.به هرحال ای اف سی این انتخاب ها را انجام می دهد.
آینده خوبی در انتظار فوتسال ایران است

-وی در خصوص فصل جاری لیگ برتر فوتسال ایران صحبت کرد و گفت: به نظر من جذابیت لیگ برتر فوتسال بیشتر می شود.چند بازی لیگ ایران را دیدم و از کیفیت خوبی برخوردار است. امسال برای اولین بار در لیگ برتر فوتسال ایران می خواهند پلی آف برگزار کنند که می تواند جذابیت لیگ را افزایش دهد.
-کاپیتن تیم ملی فوتسال عنوان کرد: تیم ملی ما تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه است که واقعا آینده خیلی خوبی در انتظار فوتسال ما می‌باشد. این بازی های دوستانه کمک بزرگی می تواند به شرایط و آمادگی تیم ملی فوتسال کند به خصوص به بازیکنان جوان که تجربه کسب کنند.
-حسن زاده درباره این که چطور شد که برای چهارمین بار به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد ،می گوید:

چون همراه با فوتسال ایران یک سال فوق‌العاده را سپری کردیم. قهرمان جام ملت‌های آسیا شدیم و آنجا من به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شدم، بعد در جام باشگاه‌های آسیا درحالی که در چند سال اخیر نمایندگان ایران قهرمان نشده بودند ما با مس سونگون قهرمان شدیم و درنهایت این عناوین به این منتهی شد که مرد سال آسیا شوم. البته من این عنوان را ملی تلقی می‌کنم چون پرچم و نام کشورمان مطرح است.

نباید انتخاب AFC را زیر سوال ببریم

-انتقاداتی به انتخاب های کنفدراسیون فوتبال آسیا یر سر معرفی برترین بازیکنان مطرح شد که انتخاب های کنفدراسیون فوتبال آسیا با سوالاتی مواجه کرد و حتی حاشیه ساز شد. حسن زاده دراین خصوص می گوید: خیلی دوست ندارم وارد این مباحث شوم اما اگر قرار باشد ایراد بگیریم باید کل انتخاباتی که تاکنون زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شده را زیر سوال ببریم، یعنی سال‌هایی هم که محمد کشاورز، محمد طاهری، وحید شمسایی و خود من صاحب این عنوان شده‌ایم همه زیر سوال می‌رود و من فکر نمی‌کنم این مسئله خیلی جالب باشد. الان هم واقعا چیزی که مهم است، انتخاب یک ایرانی است. به صورت کلی می‌گویم که مطرح کردن این بحث‌ها همه چیز را زیر سوال می‌برد و أصلا جالب نیست.

-وی اضافه کرد: من هم اینطور فکر می‌کنم، باید این عنوان برای ایرانی‌ها باشد. حالا خیلی مهم نیست چه فردی اول شده و عنوان برترین را به خود اختصاص داده است‌ . این اهمیت دارد که بازیکن برتر قاره آسیا از کشور ما باشد و افتخارش هم ملی و برای همه است. برای من اصلا بحث عدد و رقم و رکورد مطرح نیست. می‌خواهم برای فوتسال ایران مفید باشم. واقعا این رکوردها اهمیتی برایم ندارم، دوست دارم فوتسال ما هر روز بالاتر از جایی که است، قرار بگیرد. مهم پرچم ایران است.

بازیکنان ایرانی بخاطر وضعیت دلار لژیونر می شوند

-کاپیتن تیم ملی فوتسال در سی و یک سالگی درباره آینده خود در سطح حرفه ای می گوید: من سعی می‌کنم حرفه‌ای زندگی کنم و این عناوین به من انگیزه می‌دهد که تلاشم را بیشتر کنم. تا جایی که مثمرثمر باشم بازی خواهم کرد.مشخص نیست که تا چند سالگی در سطح حرفه ای بازی کنم.نمی شود عدد و رقم تعیین کرد و گفت که می توانم در سطح حرفه ای باقی بمانم. مهم این است که تمریناتم را ادامه می دهم و الان از کسب چهارمین عنوان در قاره آسیا روحیه مضاعفی گرفته ام.

-کاهش ارزش ریال در ماههای گذشته باعث شده که بازیکنان فوتسال لژیونر شوند تا مبلغ درآمدشان از مسیر فوتسال حرفه ای کاهش پیدا نکند. حسن زاده دراین خصوص می گوید:به خاطر وضعیت دلار در ماههای اخیر، طبیعتا حضور بازیکنان در خارج از کشور خیلی بهتر است، فوتسال ما به لحاظ مالی خیلی افت کرده و این وضعیت می‌تواند برای فوتسال ما خطرناک باشد.قطعا این وضع عواقب خوبی برای فوتسال ندارد و می بایست بررسی شود.

-کاپیتن تیم ملی فوتسال درباره این که قصد دارد تا چه زمانی در خارج از کشور بازی کند، گفت: فعلا که با تیم چینی قرارداد دارم، این چهارمین سالی است که در خارج از کشور بازی می‌کنم.نمی توان آینده را پیش بینی کرد . فعلا در چین هستم تا ببینم آینده چه می شود.

بازیکنان خارجی در چین مشکل تغذیه دارند!

-حسن زاده درباره زندگی در چین می گوید: بطورکلی زندگی کردن در شرق آسیا برای ما ایرانی‌ها سخت است بخصوص که ما در این کشور مسئله تغذیه را داریم!.ما با تیم‌های باشگاهی و ملی هم به چین می‌رفتیم دچار مشکل تغذیه می‌شدیم ولی به هرشکل این حرفه ما است و هر جای دنیا که باشیم باید خودمان را با شرایط وفق دهیم. من در روسیه و قطر هم زندگی کرده‌ام، باید زود با شرایط آپدیت شوم.بازیکن حرفه ای می بایست خودش را با شرایط زندگی در هر کشوری وفق دهد و به تعهداتش عمل کند. به هر روی هر کشوری شرایط خاصی دارد که گاهی مشکل ساز می شود.

-وی اضافه کرد: الان وضعیت بهتر از قبل شده است و مشکل تغذیه را تاحدودی حل کرده ام بطوریکه ،بسیاری اوقات به ایران زنگ می‌زنم و می‌پرسم که چطور باید غذاهای مختلف را درست کنم.طبخ غذاهای ایرانی یاد می گیرم تا مشکل تغذیه نداشته باشم.

-حسن زاده کاپیتن تیم ملی در پایان در خصوص امکانات و برنامه های تیم ملی فوتسال هم گفت: برنامه ریزی های از گذشته بهتر شده است و جا دارد که بهتر هم شود. اگر نگاهمان جهانی است امکاناتمان هم باید در همان سطح باشد. البته در این یکی دو سال بعد از جام جهانی شرایط بهتر شده است.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار