PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۴۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
در پایان دومین مرحله رقابت‌های گرنداسلم تکواندو، تکواندوکاران ایران از دو فرصت موجود به یک مدال طلا و یک مدال برنز دست یافتند.
کیهان ورزشی- 

در آخرین روز از دومین مرحله رقابتهای گرنداسلم تکواندو در چین، تکواندوکاران ایران در دو وزن ۵۸- کیلوگرم و ۸۰+ کیلوگرم بخش مردان در این رقابتها حاضر شدند که در پایان، یک مدال طلا و یک مدال برنز به نمایندگان ایران رسید.

به این ترتیب در پایان این رقابتها، سجاد مردانی در فینال وزن ۸۰+ کیلوگرم با "کیو دون این" هوگوپوش کرهجنوبی رو به رو شد که توانست در مجموع با حساب ۳ بر ۲ مقابل حریف خود به برتری رسید. فینال این رقابتها به صورت ۵ راندی برگزار شد که نتایج آن به ترتیب راند اول: ۲-۱ ایران، راند دوم: ۶-۲ کرهجنوبی، راند سوم: ۱-۱، راند چهارم: ۲-۱ کرهجنوبی، راند پنجم: ۳-۲ ایران و راند طلایی:۳-۱ ایران است.

مردانی مرحله نیمهنهایی به مصاف "ژائوکسیانگ سانگ" هوگوپوش چینی رفت که در مجموع راند شماری با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید. این رقابتها به صورت دو راند از سه راند برگزار میشود که به این ترتیب مردانی در دو راند پیاپی با نتایج ۶-۱ و ۱۴-۸ حریفش را شکست داده و راهی فینال شد. مردانی برای رسیدن به نیمهنهایی "استفن لامبدین" آمریکایی را در مرحله یکهشتم و "گیل یانگ بیوئن" از کرهجنوبی را در مرحله یک چهارم نهایی شکست داده بود.

دیگر نماینده ایران در مسابقات امروز آرمین هادیپور هوگوپوش وزن ۵۸- کیلوگرم بود که در دیدار ردهبندی مقابل "تای هون کیم" نماینده کرهجنوبی در مجموع راند شماری ۳ بر ۲ به پیروزی رسیده و مدال برنز را از آن خود کرد. نتایج راندهای این مسابقه در راند اول: ۳-۱ کرهجنوبی، راند دوم: ۶-۳ کرهجنوبی، راند سوم: ۱۵-۸ ایران، راند چهارم: ۱-۰ ایران و راند پنجم: ۷-۳ایران بود.

هادیپور در این رقابتها پس از یک دور استراحت، در نخستین دیدار "ساوکویهاری رامنارونگ" از تایلند را در مرحله یکچهارم شکست داد اما در مرحله نیمه نهایی مقابل "جون جانگ" از کرهجنوبی نتیجه را واگذار کرد تا برای کسب عنوان سومی تلاش کند.

دومین دوره رقابتهای گرنداسلم تکواندو طبق قوانین جدید، تا پیش از رقابتهای ردهبندی و فینال به صورت ۲ راند از ۳ راند برگزار میشد اما در دیدارهای ردهبندی و فینال به صورت ۳ راند از ۵ راند برگزار شد.

هدایت تکواندوکاران کشورمان در این رقابتها را سید نعمت خلیفه به عنوان سرمربی بر عهده داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار