PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت و رزش و جوانان گفت:‌ مقام معظم رهبری پیگیر والیبال هستند و نتایج این رشته اهمیت زیادی برای مردم دارد.
کیهان ورزشی-
محمدرضا داورزنی در مجمع فدراسیون والیبال گفت: بعد از جاکارتا مدال‌آوران‌ را خدمت حضرت آقا بردیم و مصادف شد فردای دیدار والیبال ایران و آمریکا که ملی پوشان در آن جلسه غایب بودند.

وی ادامه داد: صحبت‌های مختلفی در آنجا مطرح شد و نکات مهمی را حضرت آقا اشاره کردند. هنگام خداحافظی من و سلطانی‌فر ماندیم و حضرت آقا به بنده اشاره ای‌کردند با این مضمون که حواستان به والیبال هست؟! مدتی است که والیبال اُفت کرده است که من خدمتشان گفتم در تیم کنونی چند بازیکن زیر ۲۰ سال هستند.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت و رزش و جوانان گفت:‌ مقام معظم رهبری پیگیر والیبال هستند و نتایج این رشته اهمیت زیادی برای مردم دارد. زحمات زیادی کشیده شد که والیبال به اینجا برسد و حالا در رنکینگ هشتم جهان هستیم. سم حرکات ما حاشیه است و نباید اجازه بدهیم این سم والیبال را به حاشیه ببرد. بحث‌های این خانواده نباید رسانه‌ای شود و باید درون خانواده حل شود.

داورزنی تصریح کرد: والیبالی که زحمت زیادی برایش کشیده شده نباید موضوعات مختلفش در کوچه و بازار مطرح شود؛ نباید در رسانه‌ها دچار چالش شویم؛ نباید تصویری که مردم از والیبال دارند کدر کنیم. همه و همه باید بدانند که این عزت و جایگاه را باید حفظ کنیم. حرمت امامزاده را متولی‌اش باید حفظ کند. در مدت اخیر مردم بسیار به من تذکر دادند که چرا والیبال اینگونه شده و افت کرده است؟!

وی افزود: چشم بهم بزنیم انتخابی المپیک و جام ملت‌های آسیا را در پیش داریم و باید آماده باشیم. باید بجنگیم و نیاز به انسجام داریم. تفرقه و موضوعاتی که موجب تخریب والیبال شود نوعی خیانت است. اگر بحثی وجود دارد قانون مشخصی برایش وجود دارد. دوستان هر ابهامی دارند از مراجع قانونی پیگیری کنند. مطرح کردن حاشیه‌ها در رسانه‌ها جو را خراب می‌کند. بحث یک فرد نیست و مجموعه عوامل کمک کردند تا والیبال به این جایگاه رسید.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت:‌ آیا فضایی که برای والیبال ایجاد شده ما را به المپیک می‌رساند؟! باید احساس خطر کنیم. فضای موجود بازگشت به عقب است و باید برای قهرمانی آسیا دست و پا بزنیم. کسی مدعی عدم وجود ضعف نیست، اما راه حل این نیست که مشکلات را جار بزنیم. نباید روی شاخه نشسته و درخت را از ریشه قطع کنیم.

داورزنی عنوان کرد: رسانه‌ها هم باید کمک کنند و می‌دانم تمام خبرنگاران حوزه والیبال دلسوز هستند، چون از قدیم آنها را می‌شناسم. خواهش میکنم برای آینده والیبال دست به دست هم دهند. فضایی که اخیرا ایجاد شده احساس خطری بود که مردم لمس کردند و رهبری انقلاب هم به آن واکنش نشان دادند. در دعوا و حرمت شکنی فقط والیبال آسیب می‌بیند؛ با حفظ حرمت‌ها باید به فکر آینده باشیم.

وی خاطر نشان کرد: باید والیبال در برف را هم راه اندازی کنیم. ما تجربه کوچکی در این رشته داریم و با برنامه ریزی جدید باید کمک کنیم تا این رشته هم فعال شود. رشته جذابی خواهد بود و باید به فکر آن هم باشیم. در والیبال ساحلی و بخش بانوان هم باید با قدرت پیش برویم.

داورزنی درباره تعیین تکلیف دبیر فدراسیون والیبال گفت: همین هفته این موضوع مشخص خواهد شد.

وی در خصوص زمان ثبت نام برای برگزاری انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شود از جمله کشتی و والیبال گفت: مشکلی برای تمام فدراسیون‌ها داریم؛ با توجه به دستور سازمان بازرسی مبنی بر عدم بکارگیری بازنشستگان در هیات‌های استانی بعد از تعیین تکلیف اگر قرار شد روسای بازنشسته هیئت ها بمانند که هیچ و گرنه ابتدا انتخابات هیئت‌ها برگزار خواهد شد و سپس ثبت ثبت‌نام فدراسیون‌ها انجام می‌شود. اگر بحث کارگیری بازنشسته‌ها در هیئت‌ها هم ساری و جاری باشد مجبوریم ابتدا آنجا را تعیین تکلیف کنیم.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص فدراسیون کشتی نیز گفت: صحبتی با بنی‌تمیم داشتیم که گفتیم بر اساس نامه ای که دیوان محاسبات داده هیئت‌های استانی شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی‌شوند، اما پس از آن سازمان بازرسی دوباره روی این موضوع تأکید داشت که بازنشستگان منع قانونی دارند. ما هم موضوع را به ریاست مجلس منتقل و خواستار تعیین تکلیف شدیم. اگر هیئت‌ها شامل این قانون شوند شرایط برگزاری انتخابات فدراسیون فراهم خواهد شد در غیر اینصورت ابتدا هیئت‌های استانی باید تعیین تکلیف شوند. حدود ۱۴۰۰ هیئت در استان‌ها داریم که شامل این قانون می شوند و تنها مختص به کشتی نیست.

داورزنی درباره طلب فدراسیون والیبال از اسپانسر گفت: والیبال از همراه اول طلب دارد؛ یک شرکت واسط به عنوان پردیس اول مبلغ زیادی از سامانه هواداری والیبال را به دلیل اختلافی که با اسپانسر دارد نگه داشته است که باید تعیین تکلیف شود. چون همراه اول در گذشته با استقلال و پرسپولیس همکاری داشته به نوعی پول والیبال را بلوکه کرده است. در تلاشیم در جلسه‌ای که با این دو بخش داری پول والیبال را پیگیری کنیم تا حقی ضایع نشود.

وی درباره بیانات مقام معظم رهبری گفت: در جنجال و هیاهو چیزی عاید ورزش کشور نمی‌شود. باید تلاش کنیم همانطور که انتظار داریم آرامش حفظ شود و فضایی فراهم شود که بتوان کار کرد و به اهداف بلند رسید. اگر سرگرم حاشیه‌ها باشیم از اصل کار می‌مانیم. رسانه ها هم باید کمک کنند. اگر در جایی بحث و اختلاف نظری وجود دارد قابل پیگیری است، اما جایش رسانه‌ها نیست تا مردم احساس نگرانی کنند و احساس کنند کار به نحو احسن و در مسیر درست انجام نمی‌شود، اما باید به تقویت این روحیه همدلی و انسجام کمک کنیم. هیچ کس دوست ندارد فضا فضای نامناسبی برای کار باشد.

وی درباره عملکرد ایگور کولاکوویچ و آینده تیم ملی والیبال گفت:‌ باید کولاکوویچ بتواند دور از التهاب و تنش کارش را شروع کند. چشم به هم بزنید دور برگشت لیگ تمام می‌شود و اردوهای تیم ملی شروع می‌شود فضای این اردو فضای خوبی نبود. سال آینده کار سختی را پیش‌رو داریم برای انتخابی المپیک کار ساده‌ای در پیش نداریم. ما با روسیه هم گروه هستیم. در آسیا هم به دنبال این هستیم که میزبانی بگیریم. چین هم دنبال میزبانی است این طور نیست چون در المپیک ریو حضور داشتیم پس باید در المپیک ۲۰۲۰ هم حاضر باشیم. اگر این فضا را تغییر ندهیم و به سمت آرامش نرویم قطعاً کار خطرناک خواهد شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد عدم حضور مسئولان وزارت ورزش در بدرقه تیم ملی عنوان کرد:‌ در مقامی نیستم که بخواهم پاسخ کی‌روش را بدهم که چه صحبتی کرده است اما مسئولیت مجموعه ورزش کشور برعهده وزارت ورزش است. تیم ملی فوتبال، والیبال، کشتی و همه این تیم‌ها مسئولیتش با وزارت ورزش است. مگر وزارت ورزش می‌تواند حمایت نکند تا الان با همکاری بسیار خوب وزارت و ورزش و فدراسیون فوتبال کار به اینجا رسیده است اما استقبال و بدرقه دارای پروتکل‌هایی است. طبیعی است فدراسیون فوتبال و همکاران‌مان در این فدراسیون این پروتکل‌ها را بهتر از ما می‌دانند. اینکه یک تیمی بخواهد به مسابقات بین‌المللی برود بعد یکدفعه ما متوجه شویم که سرمربی تیم فوتبال صحبت‌هایی انجام داده که چرا مثلاً وزیر ورزش در این بدرقه نیامده و بی‌احترامی کرده است. شایسته ورزش ما نیست که اینطور بخواهیم به موضوعات بپردازیم. 

داورزنی ادامه داد: مگر دلسوزتر از وزارت ورزش و مردم هستند؟ مگر دلسوزتر از فدراسیون فوتبال ما هستند؟ همه اتفاقاتی که برای صعود تیم ملی به جام جهانی افتاده و هر آنچه فدراسیون فوتبال برای حمایت خواسته است از قبیل؛ کمک بازی‌های تدارکاتی، اردوی تدارکاتی وزارت ورزش به عنوان متولی ورزش کشور کنار این فدراسیون و تیم ملی بوده است. نباید اینطور باشد بیایند وزارت ورزش را مقابل تیم ملی و فدراسیون فوتبال قرار دهند این رفتار در شأن ورزش ما نیست. نباید اینطور هم باشد که از بازیکنانی استفاده کنیم که مقابل وزارت ورزش قرار بگیرند. در این شرایط کشور همه داریم تلاش می‌کنیم که به سمت آرامش برویم و مردم احساس امیدواری کنند که آینده بهتر خواهد شد. نباید بر طبل برخی مسائل بکوبیم که ناامیدی ایجاد شود. مگر وزارت ورزش اقدامی بوده که نخواسته باشد انجام دهد؟ مگر چیزی فدراسیون خواسته که وزارت ورزش انجام ندهد؟  وزارت ورزش برای همه رشته‌های برنامه بدرقه و استقبال را دارد. هم وزارت ورزش و هم فدراسیون فوتبال علی‌رغم مشکلات ارزی که در این چندماه اخیر برای کشور وجود داشته تلاش کردند که مشکلی برای این رشته به وجود نیاید و هیچ تیمی به خاطر این مسائل اعزام‌هایش لغو نشود. به ویژه رشته‌هایی که حساسیت خاصی در کشور ما دارند. با این شرایط نباید بیاییم و مسائلی را مطرح کنیم که بی‌انصافی باشد. همه باید کمک کنیم تا این تیم اردوی آماده‌سازی و تدارکاتی خود را در آرامش پشت سر بگذارد و با قدرت به جام ملت‌ها برود. خواهش ما از دوستان این است که به حاشیه نپردازند و به حواشی دامن نزنیم. امیدوارم در جام ملت‌ها بهترین نتیجه نصیب تیم ملی فوتبال شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار