PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۰۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
گفت و گو با پیمان میری بازیکن چند پسته تیم نفت مسجد سلیمان
بطور واضح می توان بیان کرد که نفت مسجد سلیمان یکی از مهم ترین دلخوشی های مردم شهر اولین هاست‌.نفت در مسجد سلیمان از جایگاه ارزشمندی برخوردار است و مردم شهر با برد و باختش خوشحال و غمگین می شوند.بازی کردن در نفت مسجد سلیمان هم برای فوتبالیست های جوان چالشی تازه است.مسجد سلیمان که شهر اولین ها نامیده شده درحال حاضر امکانات و تجهیزات ورزشی تیم شهرش به اندازه سایر رقبای لیگ برتری اش نیست.به زعم بیشتر بازیکنان نفت ، بحران اسکناس، بی توجهی مسئولان شهری به وضعیت نفت و نبودن امکانات دم دستی که امروزه در عالم فوتبال در دسترس است بزرگترین موانع بر سر راه این تیم مردمی است که امید می رود با کسب نتایج مطلوب در هفته های پایانی نیم فصل از سر راه برداشته شود.سید پیمان میری بازیکن تهرانی نفت از جوانانی است که با نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر صعود کرد و حالا هم با نفت در لیگ برتر برای کسب عنوانی آبرومند که همان ماندن در لیگ است تلاش می کند و ممارست به خرج می دهد.میری با تغییر پست در نفت فصل دیگری را تجربه می کند و در پی انجام ماموریتی تازه است.فرصت گلزنی بسازد و گل هم بزند.میری میهمان این هفته ما است.

بچه دربند ،ساکن شهرزیبا

-سید پیمان میری وینگر و فوروارد تیم نفت مسجدسلیمان متولد تهران و زادروزش در هشتم آذر 1371 ثبت شده است.میهمان این هفته ما اکنون در محله شهرزیبای پایتخت سکونت دارد :« سالهاست که در شهرزیبا زندگی می کنیم اما اجداد ما بخصوص پدربزرگم در محله دربند سکونت داشتند. خانواده ما هم در دربند زندگی می کرد و کودکی من در دربند سپری شده است.ما اصالتا بچه دربند هستیم.»

-وی ادامه داد: پدر بزرگم دروازه بان زمین های خاکی تهران بود. حتی در مقطعی به تیم ملی ارتش دعوت شد و برای تیم ارتش بازی کرد.سید عباس میری از بازیکنان قدیمی محله نظام آباد تهران بود و فوتبال بخشی از زندگی اش به شمار می آمد.ضمنا پدرم به فوتبال علاقه مند است و یکی از حامیان اصلی ام در فوتبال بوده است. علاقه شدید پدرم در این زمینه سبب شد تا فوتبال را با جدیت دنبال کنم.لازم است از زحمات پدر و پدربزرگم کمال تشکر را داشته باشم.

-پیمان اضافه کرد:یک برادر کوچک دارم که فوتبال بازی می کرد و اتفاقا آینده خوبی در فوتبال داشت اما او در رده نوجوانان دچار مصدومیت شد و نتوانست فوتبال حرفه ای را ادامه دهد. الان برادرم مدتی است که در کلاس های مربیگری شرکت می کند و دنبال مربیگری است تا هر چه زودتر به عنوان یک بدنساز حرفه ای فعالیت خود را از سر بگیرد. به کار مربیگری علاقه مند است و این رشته را جدی گرفته است.

-در حال حاضز فوق دیپلم رشته حسابداری است و میری تصمیم دارد در این رشته تا مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهد. او دراین باره به کیهان ورزشی می گوید: واقعیت این است که من در نوجوانی دنبال این بودم که بیشتر وقتم را صرف فوتبال کنم و از این رو تصمیم گرفتم به هنرستان بروم و رشته حسابداری را با این بهانه انتخاب کردم.کلاس های عملی هنرستان بیشتر بود و سرکلاس کمتر حاضر می شدیم. این طور بود که رشته حسابداری را انتخاب کردم وگرنه من از کودکی عاشق فوتبال بازی کردن در کوچه و خیابان بودم و این که بتوانم خود را به یکی از تیم های پایه معرفی کنم و در لیگ پایه ها فرصت بازی داشته باشم.

مدیون امامی فر هستم

-در حال حاضر مجرد است:«فعلا خبری نیست. ضمنا پدرم تاکید دارد که پس از پایان فوتبالم تشکیل خانواده دهم. او معتقد است که فوتبال حرفه ای را تا روز آخر حضورم در میادین باجدیت پیگیری کنم تا به اهداف نهایی خود برسم.»

-سید پیمان میری در خصوص نحوه حضورش در عالم فوتبال به کیهان ورزشی می گوید:فوتبال را با جدیت از مدرسه ابتدایی شروع کردم. در فوتبال مدرسه فعال بودم و از همین رو به عنوان بازیکن اصلی تیم مدرسه انتخاب شدم و در بازی بین مدارس به میدان رفتم. من ، کلاس سوم دبستان بودم و با بچه های بزرگتر از خودم بازی می کردم. انصافا فوتبالم از تمامی بچه های مدرسه بهتر بود و وقتی در بازیهای بین مدارس به میدان رفتم توانستم یکی از برترین بازیکنان مسابقات شوم.سپس در مسابقات مناطق تهران بازی کردم و به واسطه بازیهای خوب در رقابت های کشوری مدارس حاضر شدم و از همین رو به تیم منتخب تهران راه یافتم.ما قهرمان کشور شدیم و سپس کادرفنی تیم ملی نونهالان دعوتم کرد.حضور در تیم ملی نونهالان باعث شد تا به تیم های پایه سایپا بروم و زیرنظر آقای عبدی برای تیم نونهالان این باشگاه بازی کنم.در آن برهه شرایط کاری پدرم باعث شد تا خانواده ما به کیش برود و در آنجا فرصتی دست دهد تا برای تیم های پایه کیش بازی کنم.آقای فریدون معینی که اکنون در کمیته آموزش فدراسیون فوتبال حضور دارد کلاس های مربیگری در کیش برگزار می کرد بازی های مرا در تیم های پایه دید. من هم در حضور ایشان خودی نشان دادم . متاسفانه مهاجرت خانوادگی مان به کیش عاملی شد تا نتوانم در اردوی تیم ملی نونهالان شرکت کنم.

-وی ادامه داد:آقای معینی به پدرم در کیش گفت که من بهتر است به تهران بروم و برای یکی از تیم های پایه پایتخت بازی کنم.من هم بامجوز پدرم به تهران آمدم و با پدربزرگ و مادربزرگم زندگی کردم و توانستم فوتبال را با جدیت بیشتری دنبال نمایم.در ابتدا به تیم پایه پیام مخابرات ملحق شدم و در آن جا زیر نظر مربیان ارزشمندی تمرین کردم و با آقای ماجدی آشنا شدم و ایشان راهنمایی ام کرد. تا رده جوانان در تیم پیام مخابرات بودم و سپس روانه تیم امید نفت تهران شدم.من همزمان با تیم امید و بزرگسالان باشگاه نفت تهران تمرین می کردم . آقای حسین فرکی در آن برهه سرمربی نفت بود .سه سال برای تیم امید نفت بازی کردم و سپس به عنوان سهمیه زیر 23 سال به تیم لیگ دسته اولی پارسه تهران پیوستم.علت جدایی ام از نفت این بود که آقای یحیی گل محمدی سرمربی وقت نفت تهران معتقد بود که می توانم در تیم های دیگر بازی کنم و خود را نشان دهم.من در پارسه زیرنظر آقای علیرضا امامی فر بسیاری از نکات مهم فنی را آموختم و لازم است از زحمات این مربی دلسوز تشکر کنم.من از نظر فوتبالی به امامی فر مدیون هستم.شرایط خوبی در پارسه داشتم و در همان برهه به تیم امید ایران به سرمربیگری علیرضا منصوریان دعوت شدم.

نفت مسجد سلیمان سکوی پرتابم شد

-میری اضافه کرد:وقتی به تیم امید دعوت شدم مهدی طارمی هم از بوشهر به تیم امید دعوت شد.در همان سالها پیشنهادات خوبی از سایر تیم های لیگ برتری داشتم اما مدیرعامل باشگاه پارسه رضایت نامه ام را صادر نکرد و گفت که پارسه به من نیاز دارد.من قید پیشنهادات را زدم و در پارسه ماندگارشدم.مصوریان در آن سال به تیم نفت تهران رفت و مرا می خواست ولی پارسه رضایت نامه ام را صادر نکرد.پارسه پس از مدتی با پیشنهاد سیاه جامگان خراسان موافقت کرد و رضایت نامه ام را داد. من به سیاه جامگان رفتم .شرایط تیم خوب نبود و پس از مدتی از سیاه جامگان جدا شدم وروانه تیم صنعت نفت آبادان شدم.شرایط بهتر بود و با نفت آبادان به لیگ برتر صعود کردیم.با پیشنهاد آقای محمود فکری به تیم نساجی قائم شهر رفتم ،متاسفانه شرایط نساجی مساعد نبود و بازیکنان هنگام تمرین آب معدنی هم نداشتند !شرایط بد نساجی سبب شد تا به تیم نفت تهران بروم و زیرنظر علی کریمی تمریناتم را از سر بگیرم.متاسفانه نفت هم بحران مالی داشت و تصمیم گرفتم از تیم جدا شوم.پس از رفتن علی کریمی درست نبود در تیم بمانم .در همان برهه با آقای محمود فکری صحبت کردم و با ایشان به نفت مسجد سلیمان رفتم و زیرنظر فکری در نفت استارت خوبی زدم و توانستیم با نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر راه پیدا کنیم. نفت قهرمان لیگ دسته اول شد و بهترین بازیهای خود را انجام داد.من در همان فصل 10 گل برای نفت مسجد سلیمان زدم و چندین پاس گل دادم.امسال هم در خدمت نفت مسجدسلیمان تیم محبوب خوزستانی ها هستم و خوشبختانه تیم ما در هفته های گذشته عملکرد خوبی داشته است.

-پیمان اعتقاد دارد که جزو فوتبالیست های بدشانس است و دراین باره به کیهان ورزشی می گوید:بدشانسی هایم در فوتبال یکی دو مورد نیست!من در دورانی که کلی پیشنهاد از فولاد خوزستان،صبا،سایپای تهران و... داشتم ؛باشگاه پارسه رضایت نامه ام را صادر نکرد و حتی حاضر نشد در قبال دریافت مبلغی رضایت نامه ام را صادر کند.سیاه جامگان با پرداخت صد میلیون تومان از پارسه رضایت گرفت. البته من در آن مقطع مجبور بودم که شرایط سیاه جامگان را قبول کنم تا از پارسه جدا شوم در حالی که می توانستم با شرایط بهتری از پارسه بروم اما مدیرعامل باشگاه قبول نمی کرد.

امسال در سه بازی مهاجم بودم!

-پیمان با تیم نفت مسجد سلیمان در لیگ دسته اول شروع دوباره ای داشت و به زعم خودش در بخش قبلی گفت و گو سکوی پرتابش شد. میری دراین باره توضیح داد و گفت: من آخرین بازیکن تازه وارد نفت مسجد سلیمان در نقل و انتقالات بودم.خیلی طول کشید تا با بازیکنان نفت ایاق شوم و به شرایط در تیم تازه ام عادت کنم.با کمک آقای فکری سرمربی تیم با شرایط جاری در تیم آشنا شدم و خیلی زود توانستم به بازیکن موثری بدل شوم.هم گل می زدم و هم پاس گل می دادم. بطوریکه توانستم در همان هفته های ابتدایی نظر آقای فکری را جلب کنم.

-وی ادامه داد:بهترین گلی که در لیگ دسته اول زدم ضربه پنالتی ام به تیم نساجی مازندران در دقیقه 85 بود. شرایط حساسی بر بازی حاکم بود و من با وجود شرایط عجیب توانستم پنالتی را به گل بدل کنم.البته این گل در روز تولدم به ثمر رسید و برایم اهمیت ویژه ای داشت.یک گل زیبا هم به تیم مس کرمان زدم که برایم خاطره ساز شد.من در لیگ دسته اول با تیم نفت مسجد سلیمان گلهای خوبی زدم که هر کدامش به لطف خداوند سبب موفقیت نفت مسجد سلیمان شد.

-میری در خصوص این که امسال کمتر از فصل گذشته در لیگ دسته اول گلزنی کرده ،می گوید::شرایط بازی ما در لیگ دسته اول کاملا متفاوت بود. نفت مسجد سلیمان صدرنشین لیگ دسته اول بود و هر تیمی مقابل ما بازی می کرد با سیستم تدافعی وارد زمین می شد.ما در بیشتر بازیها فقط حمله می کردیم و فرصت گلزنی بیشتر بود و از همه مهم این که در پست فوروارد بازی می کردم.مهاجم به دروازه نزدیک تر است و فرصت بیشتری برای گلزنی پیدا می کند. امسال در لیگ برتر شرایط من درون زمین تغییر کرده است. من در فصل جاری فقط سه بازی به عنوان فوروارد برای نفت مسجد سلیمان بازی کردم و در مابقی بازیها در پست وینگر به میدان رفتم.وقتی تغییر پست می دهید قطعا با شرایط تازه ای مواجه می شوید.الان لب خط بازی می کنم و بیشتر انرژی ام در زمین صرف حمل توپ و رساندنش به مهاجم تیم می شود.اگر به عنوان فوروارد به میدان بروم می توانم گل بزنم .

مشکلات مالی علت جدایی فکری و ویسی بود

-جدال نفت مسجد سلیمان برابر تیم استقلال تهران در جام حذفی دیدنی بود. نفت نتیجه را واگذار کرد اما یکی از بهترین بازیهای خود را انجام داد. سید پیمان میری دراین باره به کیهان ورزشی می گوید:بازی دشوار و حساسی بود. جام حذفی حکایت دیگری دارد و دو تیم حاضر در میدان بایستی هجومی بازی کنند تا به گل برسند.قراربود در نیمه دوم ،بازی کنم که بنا به تشخیص کادرفنی در نیمه دوم وارد زمین شدم و در پست وینگر بازی کردم.ما دنبال برد بودیم اما استقلال به گل رسید و از این مرحله صعود کرد.نفت در این مسابقه شرایط خوبی داشت و یکی از بازیهای هجومی خود را انجام داد.

-جدایی محمود فکری از تیم مسجد سلیمان بحث بعدی این مصاحبه بود و میری در موردش عنوان کرد:آقای فکری با مدیریت وقت باشگاه مشکل داشت و از این رو تصمیم به جدایی گرفت.دغدغه های مالی بازیکنانش را داشت و می خواست که نفراتش با کمترین مشکلات پا به میدان بگذارند. در آن برهه بارها با مدیریت وقت نفت مسجد سلیمان صحبت کرد اما دید مشکلات مالی حل نمی شود و از این رو رفتن را به ماندن ترجیح داد.مشکلات داخلی در باشگاه علت جدایی فکری بود.

مرزبان به تیم نفت مسجدسلیمان اعتماد به نفس داد

-وی ادامه داد:آقای ویسی هم جانشین فکری شد و تعدادی از بازیکنان آقای فکری را حفظ کرد و تعدادی را در فهرست مازاد باشگاه قرار داد.ویسی شروع خوبی داشت و ما در بازی برابر تیم تراکتورسازی تبریز بازی ارزشمندی انجام دادیم و با این تیم پرمهره مساوی کردیم.ویسی هم پس از چند هفته با مدیریت باشگاه به مشکل خورد. وقتی ویسی دید مشکلات مالی باشگاه مرتفع نمی شود و شرایط جاری در باشگاه بر وفق مرادش نیست اعلام کرد که قصد جدایی دارد. آقای علیرضا مرزبان جانشین ویسی شد. تیم در شرایط بحرانی بود و نفت در چند بازی باخته بود. روحیه حاکم بر تیم پایین بود .مرزبان سوای مسائل فنی از نظر روحی روی بازیکنان نفت کار کرد و توانست اعتماد به نفس را به تک تک نفراتش برگرداند و تیم روحیه بگیرد.ایشان از نظر فنی هم به تیم کمک کرد و الان می بینیم که نفت چند نتیجه دلخواه کسب کرده و خودش را از ته جدول کنده است و در جایگاه بهتری قرار دارد. الان جایگاه نفت در جدول رده بندی نسبت به هفته های گذشته بهتر است و تیم روند صعودی پیدا کرده است.

-وی ادامه داد: تک تک بازیکنان نفت مسیجد سلیمان متوجه شدند که قادرند نتایج بهتری کسب کنند و حریفان را شکست دهند.ما فهمیدیم که می توانیم در لیگ برتر برنده باشیم . نتایج خوب ما مقابل سه تیم سپیدرود،پیکان تهران و ذوب آهن اصفهان نشان داد که بازیکنان نفت از اعتماد به نفس قابل توجهی برخوردار هستند.

بازیکنان نفت مسجد سلیمان را دیده نمی شوند!

-میری در خصوص علیرضا مرزبان سرمربی کنونی تیم نفت مسجد سلیمان به کیهان ورزشی گفت:او یک مربی خوب از نظر فنی است و جزو مربیانی است که برای پیشبرد اهداف تیمش روش دارد و براساس روش خود تیمش را هدایت می کند.از وقتی مرزبان به مسجد سلیمان آمده از او به شخصه خیلی از مسائل فنی و اخلاقی را یاد گرفته ام و او یک مربی حرفه ای است.وظیفه ما این است که تمام و کمال بر سر تمرینات و درون میدان در خدمت سرمربی باشیم و دستوراتش را در زمین اجرا کنیم.مرزبان در زندگی شخصی و حرفه ای ام تاثیرگذار بوده است.

-در بخش پایانی این گفت و گو از پیمان پرسیدیم که هدف گذاری نفت مسجد سلیمان در فصل جاری لیگ برتر چیست ؟ که او در پاسخ گفت: هدف نهایی ما این است که تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم و حتی به جایگاه بهتری در جدول برسیم.ما با آقای مرزبان روندی صعودی داشته ایم . بازیکنان خوبی داریم و با این کادرفنی خوب قادر هستیم نتایج بهتری در نیم فصل دوم لیگ بگیریم.

-از پیمان درباره تیم ملی سوال کردیم و او دراین باره می گوید: من هم مثل تمامی فوتبالیست های لیگ برتر دوست دارم پیراهن تیم ملی را بپوشم.الان 26 ساله هستم و انگیزه بالایی برای ملی پوش شدن دارم.من در رده های پایه ملی بازی کرده ام و حتی با تیم امید مقابل ژاپن و استرالیا به میدان رفتم و اهمیت پوشیدن پیراهن تیم ملی را می دانم.متاسفانه به تیم هایی مثل نفت مسجد سلیمان بطور تمام قد نگاه نمی کنند و به عملکرد نفراتش در لیگ برتر اهمیت نمی دهند.الان نفت چند بازیکن خوب دارد که عملکردشان در هفته های اخیر مثبت بوده اما اینها دیده نمی شوند!ای کاش می دانستیم که معیار انتخاب بازیکنان تیم ملی از نظر فنی چیست ؟ اگر بدانیم می رویم و در تمرینات بیشتر کار می کنیم تا از نظر فنی به سطح دلخواه کادرفنی تیم ملی برسیم.واقعا نمی دانیم معیار انتخاب در تیم ملی چیست؟امیدوارم این مسائل برای بازیکنان تیم های شهرستانی تشریح شود تا ما هم شانس حضور در تیم ملی را پیدا کنیم.

مردم مسجد سلیمان تفریح ندارند

-پیمان در قسمت پایانی صحبت هایش به محرومیت های بارز شهر مسجد سلیمان پرداخت و به کیهان ورزشی گفت: مسجد سلیمان در بیشتر زمینه شهر اولین ها بوده است اما الان امکاناتش بسیار ضعیف است. محرومیت های مسجد سلیمان دل انسان را به درد می آورد.مردم محترم شهر مسجد سلیمان تفریح ندارند و تنها دلخوشی شان همین تیم شهرشان است.آنان با تمام وجود نفت را تشویق می کنند . از تمامی مسئولان محترم استانی و کشوری خواهش می کنم نگاهشان به مسجد سلیمان حمایتی باشد و امکاناتی فراهم کنند تا تیم نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر باقی بماند و بخاطر یکسری مشکلات مالی سقوط نکند.نفت کاری کرده که مردم از شهرهای پیرامون به مسجد سلیمان می آیند و نفت را تشویق می کنند.زندگی در مسجد سلیمان سخت است اما شغل ما فوتبال است و بایستی با شرایط محیطی خودمان را وفق دهیم. البته مردم شهر به ما انگیزه و روحیه می دهند و لازم است از تک تک شان بابت حمایت شان تشکر کنم.

-وی در پایان گفت: از کیهان ورزشی کمال تشکر را دارم. ضمن تبریک به کیهان ورزشی بابت 64 سالگی اش به عنوان نشریه ای تاثیرگذار می خواهم از شما تشکر کنم که ما را به عنوان تیمی شهرستانی می بینید و شرایط ما را درک می کنید.متاسفانه تیم های شهرستانی کمتر در رسانه ها دیده می شوند.ضمنا لازم از تمامی مربیان ، پدر و مادرم بابت حمایت هایشان سپاسگزاری کنم.پدرومادرم از نوجوانی با تمام وجود حمایتم کرده اند و امیدوارم با کسب موفقیت ها بتوانم دل شان را شاد کنم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار