ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۴۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
رییس فدراسیون فوتبال گفت: دادستانی درباره حضور خانواده‌ها در استادیوم چیزی به ما ابلاغ نکرده است.
کیهان ورزشی- 

مهدی تاج صبح دوشنبه در حاشیه اردوی تیم ملی بانوان در پاسخ به این سوال که در این دوره آموزشی دو روزه که با حضور رییسان کمیتههای استانها برگزار شد قرار است چه مسایلی مطرح شود؟ پاسخ داد: کمیته آموزش سراسر کشور را فراخوان دادیم آمدند اینجا و یک سمینار دو روزه برایشان برگزار میکنیم چون نقش تعلیم و تربیت خیلی مهم است. ما خودمان به عنوان فدراسیون فوتبال بزرگترین همایشهای انسانی را برگزار میکنیم و میطلبد روی بخش آموزش کار جدی کنیم. هیچ کس و هیچ نهاد و سازمانی در کشور مثل فدرلسیون فوتبال صدها هزار نفر را هر هفته به ورزشگاهها نمیآورد و میلیونها نفر را پای گیرندههایشان نمینشاند. باید کار آموزشی انجام دهیم که جلوی حرکتهای ناشایست گرفته شود. درباره کانونهای هواداران بحث مفصلی با آموزش شد چون این کانونها برایمان خیلی مهم هستند

او ادامه داد: مهمترین مولفه دیگری که به نظر من امروز خیلی مهم بود بررسی اجرایی کردن ورود خانوادهها به ورزشگاهها بود. به کمیته آموزش سراسر کشور گفتم باید مولفههایی را در نظر بگیرید که ورزشگاه شرایط امنی برای ورود خانوادهها باشد و مجموعه آموزش باید روی آن کار کند از همین الان؛ که این هم جز صحبتهای ما بود.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: چیزی از دادستانی به ما ابلاغ نشده است اما قرار است با کمیته آموزش بحث جدی داشته باشم.

تاج درباره استفاده از کمک داور ویدیویی (VAR) بومی اظهار کرد: سه سیستم تست میشوند و بهترین را انتخاب میکنیم اما چیزی که مهم است این که به زودی از این تکنولوژی در فوتبال ایران استفاده خواهد شد زیرا در این اواخر هم داوریهای لیگ کمی نگرانکننده شده بود. همه به داوری اعراض داشتند و این سیستم کمک می کند که اشتباهات داوری را به گونهای دیگر رصد کنیم.

وی درباره وضعیت تیم ملی عنوان کرد: محدودیتهای ما همان محدودیتهای همیشگی یعنی مالی است که تا حدودی از آن رنج میبریم اما در مجموع شرایط تیم ملی بسیار خوب است و همه مهیای مسابقهای عالی میشویم. دیروز اختلافی بین معاون فرهنگی فدراسیون و مسوولان اداره کننده کمیته تیمهای ملی پیش آمد. کمیته فرهنگی تصمیم داشت بدرقهای را برای تیم ملی در کیش برگزار کنیم اما کمیته تیمهای ملی دنبال لغو این بود و نامه آن صبح به دست من رسید. دلیل این را هم این گونه عنوان کرده بودند که تیم ملی فرصت کمی دارد و ما هم میخواهیم یک روز زودتر به امارات رویم زیرا ۴ بعدازظهر همان روزی که به امارات میرسند هم تمرین دارند و قرار است تا قبل از اولین بازی سه جلسه تمرینی برای بازیکنان برگزار شود.

تاج افزود: درخواست آنها از فدراسیون لغو این موضوع بود و اگر قرار بود لغو نشود، آنها تمهیداتی را در این باره بیندیشند. تصمیم من و همکارام این است که اولویت ما تیم ملی است و اگر یک تمرین کمک می کند تا تیم ملی نتایج بهتری بگیرد، ما این کار را انجام میدهیم. ما هم گفتیم اگر این موضوع است بحث کیش لغو شود. اگر تیم ملی درخواست جدی دارد که ۴ بعداز ظهر در امارات میخواهد تمرین بگذارد، این کار را انجام دهیم.

او درباره مصاحبه کیروش مبنی بر اینکه آرزوی مردم ایران رسیدن به نیمهنهایی است، گفت: ژاپن، ایران و کره از شانسهای اصلی قهرمانی هستند و ما خود را از این دو کشور عقبتر نمیدانیم. اگر بحث هزینه و در آمد بخواهیم بگوییم یک بحث دیگر است اما از لحاظ فوتبال ما باید خودمان را جزو بهترینها بدانیم و کیروش تلاش خود را برای قهرمانی میکند. میدانم که او دنبال قهرمانی این مسابقات است. در حوزه فوتبال کسی نمیتواند ضمانت دهد که قهرمان میشویم اما تلاش ما برای این موضوع است.

رییس فدراسیون فوتبال درباره محمدرضا ساکت گفت: آقای ساکت هم مانند هر فردی میتواند به عنوان مشاور در فدراسیون فعالیت کند که این قانون بلامانع است.

او درباره برنامه فدراسیون برای فوتبال بانوان توضیح داد: فدراسیون کار جدی را برای بانوان انجام میدهد. در فوتسال قهرمان آسیا شدیم و این کار را ادامه میدهیم. در اوایل حضور من به عنوان رییس فدراسیون به دنبال این بودم که تیمها فقط شرکت کنند اما خوشبختانه با استعدادهایی که داشتیم از مراحل اول صعود کردند و تلاش ما این است که فوتبال بانوان را به جایی برسانیم که برازنده ایران است. در این حوزه باید رشد کنیم و برسیم به جایی که فوتسال و فوتبال آقایانمان هستند. ما ۵ رده در فوتبال بانوان داریم که همه آنها در اردو هستند. این زمین شماره ۱ مساحتش به اندازه دو چمن است به بانوان اختصاص دادیم و ساختمان پک را با استخر سونا و بدنسازی در اختیار آنها قرار دادیم که کار درست همین است زیرا بیش از۵۰ درصد کشور ما بانوان هستند. باید دنبال فوتبالی کردن همه بانوان در همه سطوح باشیم.

تاج اضافه کرد: همین تیم بانوان را اعزام کردیم و تیم زیر ۱۹ سال را به لائوس اعزام خواهیم کرد. محدودیتهایی برای ما وجود دارد و با تعدادی ارقام و اعداد فوتبال را میگردانیم. ما ارز ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان تهیه میکردیم که خوشبختانه الان قیمت ارز کاهش یافته است و این به ما کمک میکند. با این ارز و درآمدی که داریم محدودیتهای زیادی داریم. همه اردوهای پیشبینی شده برای بانوان در حال پیگری انجام است. ما به دختران فوتسالیت بدهکار هستیم و به دنبال این هستیم تا هر چه زودتر جوایز آنها را بدهیم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره مجمع این فدراسیون تصریح کرد: مجمع ما مجمع انتخاباتی نیست و موضوعات آن گزارش عملکرد، عملکرد مالی، حسابرسی مالی و برنامهریزی مالی است.

برچسب ها: مهدی تاج
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها