فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۴۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
سرمربی پرسپولیس با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۸ میلادی از این سال به عنوان سالی خوب برای خود و سایر مربیان کروات یاد کرد.
کیهان ورزشی- 

برانکو ایوانکوویچ در تعطیلات نیم فصل راهی کشورش کرواسی شده است و در این کشور با رسانه کشورش به گفتوگو پرداخت. در آستانه سال ۲۰۱۹ میلادی، برانکو ایوانکوویچ در سالی که یکی از موفقترین مربیان کروات بود به بیان دیدگاه خود پرداخت.

ایوانکوویچ در ابتدای صحبت خود گفت: من برای تعطیلات و استراحت به کرواسی آمدم و روز ۲ ژانویه به ایران باز خواهم گشت و از فردای آن روز تمرینات خودمان را برای نیم فصل دوم لیگ برتر از سر خواهیم گرفت. من کادر فنی خیلی خوبی دارم که همه در کنار من هستند و تیمی داریم که بهترین تیم در تاریخ باشگاه پرسپولیس است. ما بار دیگر قهرمان ایران شدیم. قهرمان سوپر جام هستیم و در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی کردیم. الان با ۳۱ امتیاز مشترکا در صدر جدول لیگ برتر قرار داریم و در این سال من بار دیگر به عنوان بهترین سرمربی سال ایران انتخاب شدم. در کل دلایل زیادی برای خوشحالی در این سال دارم. خصوصا با در نظر گرفتن این که با چه مشکلات و محدودیتهایی به این مهم رسیدیم

ما در دو پنجره اخیر نقل و انتقالاتی، به دلیل جریمه فیفا نتوانستیم بازیکنی جذب کنیم و علاوه بر این ۵ بازیکن تیم نیز از تیم رفتند یا مصدوم شدند و ما فقط با ۱۳ بازیکن به این مهم دست یافتیم. به همین خاطر به بازیکنام افتخار میکنم که باعث این موفقیت برای ما شدند.

این مربی با اشاره به موفقیت مربیان کروات در سال ۲۰۱۸ گفت: امسال واقعا سال مربیان کروات بود. همیشه گفتهام مربیان کروات بهترین قسمت فوتبال کرواسی هستند. هر چند خیلیها از این صحبت من ناراحت شدند. مربیها نقش خیلی مهم و موفقیتی در تیم دارند و میتوانند نقطه ضعف در تیم یا در باشگاه را بپوشانند. نتایج خوب همه جوانب منفی تیم را میپوشاند. خوشبختانه آکادمیهای فوتبال در کرواسی شرایط خوبی دارند و مربیان جوان خوبی نیز برای موفقیت این تیمها معرفی شدند. مثلا من خودم همیشه دنبال پیشرفت شخصی بودم و در کشورهایی چون چین، عربستان، امارات و امارات و کشور خودم کرواسی کار کردم که در همه اینها فرهنگ های مختلفی حاکم است و توانستم خودم را با شرایط مختلف به عنوان یک مربی سازگار کنم.

 او در پاسخ به این سوال که ۶۵ سالگی بهترین زمان مربیگری او است یا خیر گفت: بله همین طور است. الان در شرایط خیلی خوبی قرار دارم. کاملا پخته و با تجربه شدم. ۱۵ سال پیش هم مربی خوبی بودم ولی وقتی یاد آن دوران میافتم، کمی خجالت میکشم. دانش و تجربه گرانبهاترین چیزی است که به مرور به دست میآید و شما نمیتوانید آن را بخرید و زمان برای شما فراهم میکند.

 برانکو در پایان با اشاره به موفقیتهایش در دوران مربیگری گفت: من با دو تیم کرواسی و ایران در جام جهانی بودم. با ایران قهرمان بازیهای آسیایی شدم و در جام ملتها سوم شدیم. من در سه کشور کرواسی، ایران و چین قهرمان لیگ شدم و نمیدانم چند مربی در جهان به چنین افتخاری دست یافتند. خیلی از مربیان در این لیگها کار کردند و نتوانستند قهرمان شوند. همیشه هم گفتم که مردم ایران ۲۴ ساعت شبانه روز با فوتبال زندگی میکنند. همزمان مثل  رئال ماردید یا بارسلونا. من مربی هستم که در بیشتر بازیهای تیمم ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه میروند و از هیچ فشاری نمیترسم. مربیهای ما واقعا میتوانند در رئال یا بارسلونا با این شرایط مربیگری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار