PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۴۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
گپ و گفتی با اکبرصادقی هافبک باتجربه تیم پدیده مشهد
پدیده مشهد در لیگ امسال نتایج ارزشمندی کسب کرد و در حال حاضر با 31 امتیاز به یکی از مدعیان اصلی لیگ برتر بدل شده است.پدیده با هدایت یحیی گل محمدی بازی به بازی بهتر شد و فوتبال زیبایی ارائه کرد و پا به پای رقبا پیش رفت. انصافا فوتبالی که پدیده در نیم فصل نخست به نمایش گذاشت تماشاگرپسند بود و سبب شد تا تماشاگران مشهدی سکوهای ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد را در شب بازی پدیده پر کنند و تیم شهر خود را با شور و شوق حمایت نمایند.اکبر صادقی هافبک ارزشمند تیم پدیده از مهره های کارساز تیم مشهدی بود که بسان فصول گذشته به عنوان بازیکن ثابت تیمش به میدان رفت.صادقی پخته تر از گذشته شده و دوندگی اش در میانه میدان مثال زدنی است و یکی از ارکان موفقیت پدیده در نیم فصل بود. با او به بهانه نتایج خوب پدیده گپ و گفتی داشتیم که در ادامه می خوانید:

الان همه از پدیده می ترسند

-اکبر صادقی هافبک باتجربه تیم پدیده مشهد در گذشته میهمان «نگاه چند بعدی» بوده و گفت و گو با او را از موفقیت تیم پدیده در نیم فصل نخست لیگ امسال شروع کردیم. پدیده در نیم فصل اول نتایج ارزشمندی کسب کرد و تا هفته چهاردهم لیگ صدرنشین جدول رده بندی بود.پدیده با تفاضل گل کمتر صدر را به سپاهان داد و الان یکی از مدعیان جدی قهرمانی در لیگ امسال به شمار می آید. صادقی در آغاز گفت و گو با کیهان ورزشی دراین باره می گوید:مهم ترین عاملی که سبب شده پدیده فوتبال خوبی بازی کند و امتیازات ارزشمندی به دست آورد نقش ارزنده کادرفنی بخصوص یحیی گل محمدی بود. نقش آقا یحیی در موفقیت پدیده بسیار زیاد است.تیم با آقا یحیی از نظر تاکتیکی روند بهتری پیدا کرده است و گل محمدی طوری در پدیده کار کرده که بازیکنان باتجربه و جوانان تیم همگی انگیزه شان دوچندان شده است. ما با انگیزه بیشتر در میادین لیگ حاضر می شویم و با همان انگیزه تمرین می کنیم.روابط خوب آقا یحیی با بازیکنان باعث شده تا بچه ها با عشق و علاقه کار کنند. البته وجود افرادی مثل آقای مجتبی سرآسیابی در کنار تیم پدیده نیز به موفقیت مان کمک کرده است.به نظر من آقا یحیی روی کارهای تاکتیکی برنامه مشخصی داشت و بچه ها در قالب تاکتیکی گل محمدی عملکرد بهتری دارند.

-وی ادامه داد:ما در بازی نخست مان در لیگ برابر پرسپولیس قهرمان فصل گذشته لیگ باختیم در حالی که فوتبال قابل دفاعی بازی کردیم . ما روی یک اشتباه گل خوردیم اما فوتبال مان به دل تماشاگر مشهدی نشست و هفته به هفته بهتر شدیم. البته خدا هم کمک کرد که امروز از تیم های بالانشین لیگ هستیم.اگر چند نتیجه ما با تساوی به پایان نمی رسید و فرصت هایمان به گل بدل می شد امروز بااقتدار صدرنشین بودیم.با این حال ناراضی نیستم قصد داریم با قدرت در نیم فصل دوم به میدان برویم. الان پدیده رقیب قدرت های فوتبال ایران است.سپاهان، پرسپولیس واستقلال از پدیده می ترسند و می دانند که پدیده امسال تیم خطرناکی است و اگر یک اشتباه کنند پدیده قادر است از آنها سه امتیاز بگیرد.

-صادقی اضافه کرد: به عنوان مثال در فصول گذشته بازیهای پدیده مقابل سرخابی ها در ورزشگاه آزادی دیدارهای معمولی بود و تماشاگران استقلال و پرسپولیس از بازی تیم محبوب خود مقابل پدیده استقبال نمی کردند اما امسال هر بار غول های فوتبال ما با پدیده بازی داشتند سکوهای ورزشگاه شان پر شد . دیگر خبری از پنج هزار تماشاگر نیست الان برای بازیهای خارج از خانه پدیده ،کم کم سی الی چهل هزار تماشاگر به ورزشگاه می آید زیرا می دانند پدیده حریف دشواری برای تیم محبوب شان است.الان بزرگان لیگ از پدیده می ترسند و و پدیده در لیگ برتر به یک قطب بدل شده است. بخصوص که بازیهای خانگی اش در حضور تماشاگران پرشور مشهدی برگزار می شود و در هر بازی ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد مقدس مملو از تماشاگر شده است.در حال حاضر تمامی تیم های لیگ برتر بر روی پدیده به عنوان حریفی دشوار حساب باز می کنند . البته بدین معناست که کار ما در نیم فصل دوم بسیارسخت شده است و می بایست در دور برگشت مقابل حریفان بجنگیم و تلاش بیشتری کنیم.

رفاقت ها در تیم پدیده محکم است

-اکبر صادقی، روان بازی کردن تیم پدیده مشهد در لیگ امسال را اینطور بازمی کند:«ابتدا خداراشکر می کنیم که می توانیم فوتبال روان و زیبایی در لیگ ارائه دهیم.همانطور که در بخش پیشین صحبت هایم گفتم تاکتیک پذیری در تیم ما محسوس است. آقا یحیی ، بازیکنانی را جمع آوری کرده که همگی تاکتیک پذیر هستند .پدیده توانسته بازیکنانی را با اراده آقا یحیی جذب کند که تک تک شان از نظر تاکتیک پذیری در شرایط مقبولی قرار دارند . بازیکنان جوانی که از آنها در آینده بیشتر می شنویم و همگی لایق پیشرفت در فوتبال حرفه ای هستند.الان پدیده فوتبالیست خوب و ارزشمند زیاد دارد. یکی از خصیصه های خوب جوانان ما این است که همگی حرف گوش کن کنند و دستورات آقا یحیی را گوش می کنند.محمد رضا خلعتبری باتجربه هم حرف گوش می کند و در زمین به دنبال اهداف کادرفنی است و اینها به تیم ما کمک کرده تا هدف مشترکی را در میدان دنبال کنیم.

-وی ادامه داد: مهم ترین عامل موفقیت تیم ما رفاقت بین بازیکنان و کادرفنی است. رفاقت در تیم ما عمیق و محکم است و از همه مهم تر این که در تیم پدیده منم منم نداریم و همه تابع نظر آقایحیی هستند.کسی دنبال این نیست که خودش را برجسته کند بلکه همه دنبال موفقیت تیمی هستند که در راس آنها یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی قرار دارد.

امکانات ما نسبت به رقبا 10 درصد است!

-ورزشگاه امام رضا (ع) در روز بازیهای تیم پدیده مشهد مملو از تماشاگران مشهدی می شود. اتفاق فرخنده ای که نشان می دهد فوتبال مشهد جان دوباره پیدا کرده است. اکبر در این خصوص به کیهان ورزشی می گوید:خداراشکر که پدیده اینقدر خوب کار کرده که تماشاگران مشهدی در هربازی به ورزشگاه می آیند و بازیکنان و کادرفنی را غافلگیر می کنند.الان حمایت از پدیده فقط در ورزشگاه دیده نمی شود بلکه در فضای مجازی نیز با حمایت قابل توجهی برخوردار هستیم.نتایج خوب پدیده باعث شده تا مردم برای تشویق تیم شهر خود به ورزشگاه بیایند و تیم را یکصدا تشویق کنند.البته علت دیگری هم دارد. ورزشگاه امام رضا(ع) در مرکز شهر مشهد قرار دارد و تماشاگران می توانند پنج دقیقه ای خود را به ورزشگاه برسانند. ورزشگاه ثامن از شهر مشهد دور است و رفت و آمد تماشاگران سخت است.

-وی ادامه داد:امروز مردم مشهد ، پدیده را دوست دارند.الان باشگاه پدیده مشکلات مالی دارد که اگر حل و فصل نشود پدیده در آینده ضرر خواهد کرد . همانطور که که آقا یحیی در مصاحبه های اخیرش گفته که توپ های تیم پدیده بر سر تمرینات کهنه شده و کیفیتش را از دست داده است . الان پدیده زمین خوب و هموار در اختیار ندارد، امیدواریم این مشکلات رفع شود. زمین خوب و توپ استاندارد لازمه تمرین یک تیم است که بایستی مهیا شود.ما در نیم فصل دوم مسیر دشواری داریم و بایستی با تیم هایی رقابت کنیم که از همه نظر آماده هستند و از نظر مالی و امکانات ساپورت می شوند.حقیقتا پدیده 10 درصد امکانات تیم های بالانشین جدول رده بندی را ندارد و این در حالی است که ما به اندازه بزرگان لیگ برتر امتیاز جمع کرده ایم.ما پا به پای بزرگان لیگ پیش رفته ایم و البته ناگفته نماند که حمایت تماشاگران مشهدی از پدیده تاثیر مستقیم داشت و ما هم دوست دارم امسال دل مردم خوب مشهد را با کسب نتایج دلخواه شاد کنیم.

-هافبک پدیده اضافه کرد: ما می توانیم در اوضاع دشوار اقتصادی با بردهایمان دل مردم را شاد کنیم.در شب بازی پدیده مقابل تیم ماشین سازی تبریز در ورزشگاه امام رضا(ع) خیلی خوشحال شدم. وقتی دیدم مردم مشهد ورزشگاه را پر کرده اند و تیم شهرشان را با شوق و ذوق تشویق می کنند از ته دل خوشحال شدم.امیدوارم در دور برگشت لیگ برتر بتوانیم با کسب بردهای پیاپی دل مردم مشهد را شاد کنیم.

تجهیزات حرفه ای در آماده سازی و ریکاوری تیم اهمیت زیادی دارد!

-صادقی با اشاره به اهمیت امکانات حرفه ای برای یک تیم فوتبال گفت:بحث امکانات در ورزش حرفه ای خیلی مهم است.اگر تیم در زمین هموار و باکیفیت تمرین کند سطح فنی تیم بالا می رود.چمن مناسب ورزشگاه خانگی نیز اهمیت بالایی دارد و به پیشرفت تیم در بازیها کمک شایانی می کند.زمین چمن باکیفیت به بازیکنان داخل زمین و تماشاگر روی سکو انگیزه می دهد. وقتی تماشاگر وارد یک ورزشگاه مجهز و امروزی می شود و بازی را از روی سکوها تماشا می کند قطعا از فوتبال لذت می برد.حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه هم روی روحیه بازیکنان داخل زمین تاثیر مثبت می گذارد . الان تیم ما در زمینی تمرین می کند که نزدیک قوچان است. پنجاه کیلومتر با ماشین می رویم تا به زمین تمرین برسیم. مسافت طولانی خسته کننده است و روی روحیات بازیکنان اثر منفی می گذارد.مشکلات این چنینی پیشرفت تیم را کند می کند . اگر چنین اشکالاتی در روند آماده سازی تیم برطرف شود قطعا تیم پدیده بهره می برد.

-وی اضافه کرد: یک سری امکانات در روند آماده سازی تیم اثرگذار هستند. مثلا کیفیت رختکن اهمیت دارد. وقتی بازیکنان وارد یک رختکن مجهز و تمیز می شوند از نظر روحی تقویت می شوند و خستگی را فراموش می کنند. رختکن ورزشگاه امام رضا(ع) مجهز و تمیز است. استخر و سونایش برای ورزشکاران احداث شده و ورزشکار در این محیط تمام و کمال ریکاوری می شود.وضع رختکن ورزشگاه امام رضا(ع) از رختکن ورزشگاه آزادی بهتر و امروزی تر است.الان کشورهای همسایه ما از نظر امکانات ورزشی شرایط شان بهتر از ما است در حالی که فوتبال شان ضعیف تر است و استعدادهای ما را ندارند.کشورهای کوچکی که امکانات شان نسبت به فوتبال ما چند برابر است و کوچکترین خواسته یک ورزشکار حرفه ای این است که در محیط مجهز ریکاوری کند و ذهنش درگیر مسائل پیش پا افتاده نشود.

بازیکنان در تاکتیک آقا یحیی دیده می شوند

-بحث بعدی ما درباره امین و محمد قاسمی نژاد است. دو بازیکن گلساز و گلزنی که در نیم فصل اول برای پدیده عملکردی عالی داشتند.صادقی دراین باره توضیح داد و به کیهان ورزشی گفت:تیم ما روی کارهای تاکتیکی برنامه مشخصی دارد و آقا یحیی به بازیکنان داخل زمین شرح وظایف می دهد. امین و محمد دو وینگر موفق ما در نیم فصل بودند.اتفاقا وظایف سنگینی بر دوش شان بود و آنها به خوبی توانستند شرح وظایف خود را انجام دهند و حتی برای پدیده گلزنی کنند.هر دو گلساز هم بودند.امین و محمد از بازیکنان بااستعداد پدیده محسوب می شوند. عملکرد مثبت امین و محمد نشان می دهد که آقایحیی در انتخاب نفرات و تاکتیک تیمی به درستی عمل کرده است. امین در فصل گذشته هم برای پدیده بازی می کرد اما امسال در تاکتیک آقایحیی فوتبالش دیده می شود و روند صعودی داشته است.ضمنا در تیم پدیده کارهای انفرادی جایی ندارد و بازیکنان موظف هستند دستورات مربیان را در زمین اجرا کنند.خوشبختانه آقایحیی در انتخاب نفرات به درستی عمل کرده است. تمام بازیکنان جوانی که از لیگ دسته اول به پدیده آمدند در نیم فصل بازیهای ارزشمندی انجام دادند. سعید صادقی، علی نعمتی،مرتضی منصوری و...در تیم پدیده عملکرد خوبی داشتند.مسعود ریگی از لیگ دسته اول آمده و انصافا بازیهای ارزشمندی انجام داد.هم چنین حسین مهربان که در فاز تهاجمی خوب بوده و یکی از فوتبالیست های باآتیه مشهد است.محمد رضا خلعتبری هم کوهی از تجربه است که با صحبت هایش به نفرات تیم روحیه می دهد. به نظر من انتخاب صحیح تاکتیک تیمی و قراردادن درست نفرات در این قالب سبب موفقیت پدیده شده است. آقا یحیی در راس این هرم قرار دارد و حضورش به تیم کمک شایانی کرده است.

-وی ادامه داد: امیدوارم جوانان پدیده به تیم ملی دعوت شوند.بازیکنان جوان پدیده نشان داده اند که بازیکنان لایقی هستند و قدر فرصت ها را می دانند.

-صادقی جزو هافبک های باثبات و ارزشمند لیگ برتر است که طی سالهای گذشته در هر تیمی بوده بیشتر از هم پست تان خود بازی کرده است. هافبک پدیده دراین باره به کیهان ورزشی می گوید:لازم است از کیهان ورزشی تشکر کنم که همیشه به من لطف داشته است و این که روی عملکرد بازیکنان دقت می کند .بازیکنان تیم های شهرستانی در مجله باقدمت کیهان ورزشی دیده می شوند.من نمی توانم از خودم صحبت کنم اما در هر تیمی که بوده ام با تمام وجود بازی کرده ام و هدفم این بوده که وظایفم را به درستی انجام دهم و تابع تصمیمات کادرفنی باشم.همیشه هدفم این بوده که نظر مربی ام را جلب نمایم و در قالب تاکتیکی تیم قرار بگیرم.تلاش می کنم اما هرگز ناامید نخواهم شد.فراز و نشیب در فوتبال وجود دارد اما مهم این است که بازیکنان برای موفقیت تیم در میدان تلاش کنند و هدف واحدی را دنبال نمایند.

کار پدیده در نیم فصل دوم سخت تر می شود!

-اکبر صادقی با تجربه کماکان امیدوار است که در تیم ملی بازی کند.او مثل بسیاری از هافبک های دونده لیگ برتر لایق پوشیدن پیراهن تیم ملی است. وی دراین باره می گوید:هر بازیکنی دوست دارد که پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کند و برای کشورش به میدان برود.من مثل تمامی بازیکنان همیشه به تیم ملی فکر می کنم. معتقدم بازیکنی که به تیم ملی فکر نمی کند در حال درجا زدن است و هدفش را در فوتبال گم کرده است.من تلاش می کنم و امیدوارم کادرفنی تیم ملی در اردوهای آینده دعوتم کند. هرگز از تلاش کردن خسته نمی شوم و اعتقاد دارم که بازیکنان با زحمات بیشتر در چرخه فوتبال دیده می شوند.ضمنا برای تیم ملی فوتبال مان در جام ملت های آسیا به میزبانی امارات آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم تیم ملی پس از چند دهه قهرمان جام ملت ها شود و مردم عزیزمان را خوشحال کند.

-نتایج خوب تیم پدیده در نیم فصل سبب شده تا مورد توجه علاقه مندان به فوتبال قرار بگیرد.حتی فوتبالدوستان مشهدی و طرفداران پدیده امیدوارند تیم شهرشان در نیم فصل دوم قهرمان لیگ برتر شود. صادقی دراین باره می گوید:قطعا کار پدیده در نیم فصل دوم دشوار است زیرا تمامی تیم ها بازیهای ما را در نیم فصل اول آنالیز می کنند و با برنامه مقابل ما در دور برگشت حاضر خواهند شد. حریفان در نیم فصل دوم ما را جدی می گیرند و چنین تفکراتی کار ما را سخت خواهد کرد.نیم فصل دوم برای ما حیاتی است و ما بازی به بازی پیش می رویم.اگر بخواهیم از حالا درباره قهرمانی صحبت کنیم صحبتی بیهوده است. به نظر من هر بازی برای ما یک فینال است. امیدوارم روند تیم ما با حمایت مسئولان محترم استان خراسان ادامه داشته باشد و بتوانیم هواداران خوب مان را در پایان فصل جاری خوشحال کنیم.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار