فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۴۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
وزیر ورزش گفت: نتایج جام جهانی و آماده‌سازی تیم ملی نشان می‌دهد در مقایسه با سایر تیم‌های آسیایی شرایط مطلوبی داریم.
کیهان ورزشی- 

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش امروز بعد از نشست ستاد عالی بازیهای المپیک در جمع خبرنگاران گفت: ما امروز 2 جلسه در کمیته المپیک و پارالمپیک داشتیم. یکی درباره ایجاد موزه ملی ورزش بود که مباحث آن از یک دهه قبل در مدیریتهای مختلف مطرح بود. با هماهنگی که با رئیس کمیته داشتیم تصمیم گرفتیم با جدیت این موضوع را پیگیری کنیم. بحث مکان هم مطرح بود. همین ساختمان کمیته از ابتدا برای موزه ورزش ساخته شد که برای کمیته در نظر گرفته شد. در 2 فاز قرار شد این موزه راهاندازی شود. فاز اول استفاده از فضاهای موجود با اهدافی که از اول پیشبینی شده بود که از چند ماه دیگر افتتاح میکنیم.

وزیر ورزش ادامه داد: تلاش ما این است در 16 دورهای که در المپیک حضور داشتیم، بتوانیم مدالها و کاپ قهرمانان را به تصویر بکشانیم و این مدالها برای ورزشدوستان به نمایش گذاشته شود. با توجه به اهدافی که کمیته بینالمللی المپیک و کمیته ملی المپیک دارد و آن برقراری صلح و نزدیکی ملتهاست بتوانیم در موزه به مردم و نسل جدید نشان دهیم.

سلطانیفر خاطرنشان کرد: در فاز دوم یک مکان جدید را پیشبینی کردهایم که احداث شود اما این تامین منابع مالی ما بستگی دارد تا در 2-3 سال آینده در ساختمان جدید موزه گستردهتری داشته باشیم. در جلساتی که هفتگی داریم و اهتمامی که همکاران دارند قرار شد از ظرفیت سازمان گردشگری بتوانیم استفاده کرده و فاز اول موزه را تا 2-3 ماه دیگر افتتاح کنیم.

سلطانیفر در ادامه با بیان اینکه به قهرمانان فراخوان زده شده، خاطرنشان کرد: ما فراخوان زدیم تا قهرمانان مدالها، کاپها و مدارکی را که توانستهاند در پستهای مختلف بگیرند تقدیم کنند تا در فواصل زمانی مختلف داشتههای ورزش را در اختیار نسل جدید قرار دهیم.

وزیر ورزش همچنین درباره جلسه ستاد که امروز با حضور مسئولان کاراته برگزار شد، عنوان کرد: امروز جلسه ستاد عالی المپیک و پارالمپیک برگزار شد. ما در هر جلسه برنامههای یک فدراسیون را مورد ارزیابی قرار میدهیم. امروز کاراته را ارزیابی کردیم. کشورها میتوانند 8 سهمیه کسب کنند. فکر میکنم ما از این 8 سهمیه بتوانیم سهمیههای مناسبی بگیریم. کاراته برای نخستین بار است که المپیکی شده و امیدوارم سهمیههای خوبی بگیریم.

وزیر ورزش در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید تکلیف روسای فدراسیونهای والیبال، جودو، کاراته و... مشخص نیست بنابراین سرپرستان نمیتوانند برنامه بلندمدت بدهند، برنامه شما چیست، گفت: طبق قولهایی که دادیم تکلیف فدراسیونها را مشخص میکنیم. فدراسیونهایی که سرپرست دارند یا شامل قانون منع بکارگیری بازنشستهها شدهاند یا دوره مدیریت روسای آنها به پایان رسیده، به همین دلیل سرپرست انتخاب شد. تلاش این است در کوتاهترین زمان انتخابات را انجام دهیم اما ما مشکل هم داریم چون تکلیف هیاتها مشخص نیست. چون هیاتها اعضای اصلی مجامع هستند.

وی در مورد وضعیت رؤسای هیأتهای بازنشسته گفت: در این مورد اختلافنظرهایی وجود دارد به همین دلیل از ریاست مجلس خواستیم که کمیتهای را مأمور کرده تا به همراه معاونت حقوقی ریاست جمهوری وضعیت هیأتها را مشخص کند که این قانون میتواند آنها را شامل شود یا خیر؟

وی ادامه داد: در حال حاضر 40 درصد رؤسای هیأتها بازنشسته دستگاههای اجرایی هستند به همین دلیل انتخابات یکی، دو فدراسیون هم به تعویق افتاده تا وضعیت این قانون مشخص شود اگر حل شود آنها را هم به زودی برگزار میکنیم.

سلطانیفر در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال گفت: ما یکی از آمادهترین تیمها را در اختیار داریم. فدراسیون فوتبال با تمام توان، تمام نیازهای تیم ملی را فراهم کرده است. هم بازیکنان داخلی و هم لژیونرها در حال حاضر آمادهاند و ما تقریباً دو تیم ملی قدرتمند داریم. همه این عوامل دست به دست هم داده و با تعامل و هماهنگی کار پیش میرود. نیازهای تیم ملی تأمین شده و آنها در حال حاضر بهترین کمپ را در اختیار دارند. مربی، بازیکنان خوب و فدراسیون توانمند و پای کار داریم و همه چیز دست به دست هم داده که بعد از 42 سال مجدداً قهرمان آسیا شویم

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: نتایج جام جهانی و آمادهسازی تیم ملی نشان میدهد در مقایسه با سایر تیمهای آسیایی شرایط مطلوبی داریم که قهرمان آسیا شویم. انتظار ملت هم از تیم ملی قهرمانی آسیا است

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار