PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۴۱۲۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
مرتضی پورعلی گنجی مدافع تیم «اوپن» بلژیک که رنج بازگشت به تیم ملی را به جان خرید
مرتضی پورعلی گنجی مدافع ملی پوش تیم «اوپن» بلژیک از مطرح ترین بازیکنان هفدهمین دوره جام ملت های آسیا است.او از این بابت مطرح است که با تیم السد قطر طی دو سال گذشته بازیهای ارزشمندی انجام داد و همیشه جزو نفرات برتر السد در لیگ قهرمانان آسیا بود. هم چنین مرتضی با بازیهای اثرگذارش در جام جهانی 2018 روسیه بالاتر از حد انتظار ظاهر شد و نشان داد که مدافعی در کلاس جهانی است. از این رو بود که مرتضی پس از جام جهانی 2018 روسیه با پایان قراردادش تصمیم گرفت از السد قطر جدا شود و به فوتبال باشگاهی اروپا برود. تصمیمی که از نظر کارشناسان فوتبال صحیح بود و مرتضی برای پیشرفت بیشتر لازم بود که به یکی از لیگ های اروپایی بپیوندد.پورعلی گنجی در تیم «اوپن» بلژیک شروع خوبی داشت اما اخیرا دچار مصدومیت شد و مدتها از میادین دور بود. او چند هفته پیش از آغاز هفدهمین دوره جام ملت های آسیا تمریناتش را از سر گرفت و مرحله به مرحله به شرایط آمادگی نزدیک شد. مرتضی پورعلی گنجی یکی از امیدهای تیم ملی ایران در جام ملت ها است و امید می رود که او مثل چهار سال گذشته یکی از گلزنان تیم ملی باشد .

برای بازگشت به میدان خیلی سختی کشیدم

-مدافع ملی پوش باشگاه «اوپن» بلژیک پس از پشت سر گذاشتن دو ماه مصدومیت و مداوای کامل توانست به تمرینات باشگاهی و تیم ملی برسد.پورعلی گنجی طی دو ماه گذشته سختی زیاد کشید تا بتواند تیم ملی را در جام ملت های آسیا همراهی کند و از این رو موفق شد و در این خصوص توضیح داد و گفت:با سختی خود را به بازی در لیگ برتر بلژیک رساندم و در دو هفته چهار بازی برای «اوپن» در لیگ انجام دادم . بازگشتم به شرایط تمرینی و بازی بسیار پرفشار و سخت بود.پس از مداوای نسبی با مشکلات جزیی مواجه بودم اما با زحمات مربیان و کادر پزشکی بهبودی پیدا کردم و بدون هیچ مشکلی برای تیم ملی به میدان رفتم. امیدوارم با تلاش مضاعف بتوانم یکی از نفرات تاثیرگذار تیم ملی در جام ملت های آسیا باشم.همه تلاشم را به کار می بندم تا به سهم خود برای ایران افتخار آفرین شوم.

-وی درباره آسیب دیدگی خود مفصل تر توضیح داد و گفت:لیگامنت پایم پاره شده بود .مداوای پایم دو ماهی طول کشید تا بطورکامل بتوانم در تمرینات و بازیها شرکت کنم.الان مشکلی ندارم و می توانم بدون مشکلی برای تیم ملی بازی کنم.

«اوپن» تیم بزرگی نیست اما فرصتی مناسب است

-مرتضی پورعلی گنجی ملی پوش درباره حضورش در فوتبال اروپا صحبت کرد و در این خصوص گفت:هر بازیکنی هدف های بزرگی دارد و به همین دلیل آن را برای خود ترسیم کرده تا بتواند هر چه سریعتر به آن برسد. من هم دوست داشتم بعد از جام جهانی با بهترین انتخاب به یک باشگاه خیلی خوب ترانسفر شوم. بررسی پیشنهادات باشگاهی و کمی صبوری خودم باعث شد تا پیشنهادات خوب خارجی را از دست دهم و به آنچه برای خود در فوتبال باشگاهی ترسیم کرده بودم نرسم.متاسفانه می توانستم پس از جام جهانی انتخاب های بهتری داشته باشم اما صبوری زیاد باعث شد انتخاب دیگری داشته باشم. از این موضوع بشدت ناراحت هستم.مقصد من در فوتبال اروپا ،لیگ انگلیس بود و برای حضور در این لیگ کمی صبر کردم و همین دست روی دست گذاشتن باعث شد مسیر حرفه ای در فوتبال باشگاهی کمی تغییر کند و متاسفانه خیلی چیزها را از دست دادم. به هر روی به راحتی با صبر کردن زیاد انتخاب های خوبی را از دست دادم و از این بابت ناراحت هستم.

-مدافع تیم ملی ادامه داد: نزدیکان من می دانند از کودکی ذهن و دید و فکرم درباره فوتبال چه بود. من از 10 سالگی به این فکر می کردم که باید به تیم های بزرگ و اروپا بروم و قراردادهای خوبی ببندم و در تمام رده های ملی برای تیم ملی کشورم بازی کنم. کسانیکه از نزدیک من را می شناسند می دانند که از کودکی هدفم در فوتبال لژیونر شدن بوده و این که در تیم های بزرگ اروپایی بازی کنم.

-وی در خصوص موقعیت تیم «اوپن» بلژیک و باشگاه خود می گوید:الان همه چیز تمام شده است و همه چیز گذشته است و راه بازگشتی وجود ندارد.هر آنچه که بود گذشت و از اینجا به بعد تمام تلاشم را می کنم تا از آن چیزی که دارم بهترین استفاده را داشته باشم. «اوپن» بلژیک تیم بزرگی نیست اما می تواند سکوی پرتابم به سوی باشگاه ها و لیگ های بزرگتر شود. می توانم از «اوپن» به تیم های مطرح لیگ برتر بلژیک برسم و با آنها در لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا بازی کنم.من تلاشم را می کنم تا به مقصدم در آینده برسم.امیدوارم «اوپن» سکوی پرتابم شود و از این تیم به لیگ های بزرگتر اروپا راه یابم.

می گفتند مرتضی در چین دوام نمی آورد!

-مرتضی ادامه داد:من در هر تیمی بازی کرده ام با تمام قوا به میدان رفتم و هدفم کمک به تیم بود.دوست دارم بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم .وقتی در چین بازی می کردم تمامی سختی ها را به جان خریدم تا تیمم سقوط نکند.تیم چینی أوضاع خوبی نداشت و همه چیز نابسامان بود اما به سهم خود سعی کردم به تیمم کمک کنم تا تیم به لیگ پایین تر سقوط نکند.بازی کردن در لیگ های خارجی بخصوص چین توان مضاعفی می خواهد و یک بازیکن باید خیلی دل و جرات داشته باشد تا در لیگ چین به میدان برود و عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.هیچ بازیکنی جرات ندارد در لیگ کشور چین بازی کند. شرایط برای بازیکنان خیلی سخت است. مهیا کردن تغدیه و خوراک دلخواه برای بازیکنان خارجی سخت است و مشکلاتی دیگری مثل زبان وجود دارد که فعالیت و ارتباط بازیکنان خارجی را با مشکلاتی مواجه می سازد. شرایط جوی هم به این مشکلات اضافه می شود.خیلی ها می گفتند مرتضی دوماه بیشتر در چین دوام نمی أورد اما من ماندم و سختی را تحمل کردم. بازی کردن در لیگ چین دل و جرات می خواهد.بازی در لیگ چین برای بازیکنی که برای اولین بار لژیونر شده کار بسیاری سختی است.گرچه من در چین دوستان خوبی پیدا کردم و از همه مهم تر این که تجربه بسیار زیادی در لیگ چین آموختم که توشه راهم در لیگ های بعدی شد.

تجربیات خوبی در قطر کسب کردم

-وی اضافه کرد:در همان لیگ برترچین موفق شدم پیشنهادات خوبی دریافت کنم. پیشنهادات مناسبی از تیم های قطری دریافت کردم. از الدوحیل و السد دو پیشنهاد خیلی خوب دریافت کردم که در نتیجه تصمیم گرفتم راهی السد شوم.پیشنهادات قطری ها انقدر خوب بود که ترجیح دادم در قطر فوتبال بازی کنم و پیشنهادات تیم های اروپایی و آسیایی را کنار بگذارم . قبول دارم در آن برهه ریسک کردم اما هدفم این بود که دو فصل در لیگ ستارگان قطر بازی کنم و سپس روانه یکی از لیگ های اروپایی شوم.پیش خودم گفتم بعد از یکی دو فصل موفق بعد راهی اروپا می شوم. به همین دلیل به السد رفتم.

-مدافع تیم ملی درباره تجربیاتش در لیگ ستارگان قطر می گوید:من در لیگ قطر با مربی خوبی کار کردم و اتفاقا تجربیات زیادی در السد بدست آوردم و این طور نبود که فقط در السد پول گرفتم و درآمدزایی کردم . من در لیگ تجربه اندوزی کردم و سپس راهی اروپا شدم.من تمامی جوانب را در یک انتخاب درنظر می گیرم و آنقدر در این سن و سال تجربه کسب کرده ام که اگر بدانم در اروپا موفق نمی شوم ومی توانم در لیگ های آسیایی عملکرد بهتری داشته باشم دوباره به آسیا برگردم تا به فوتبالیست موثری بدل شوم.سعی می کنم خیلی منطقی به پیشنهادات خوب آسیایی خودم فکر کنم.

بازی کنار کاپیتن بارسا افتخار است

-وی ادامه داد:پس از انتخاب السد و لیگ قطر، همه فکر می کردند پورعلی گنجی به قطر می رود و خراب می شود و کیفیت فوتبالش پایین می آید. باشگاه السد با تمام باشگاه های آسیایی از نظر تمرینی و شرایط و امکانات تفاوت دارد. من بنا به شغلی که دارم امکانات و تجهیزات ورزشی بیشتر باشگاه های اروپایی و آسیایی را از نزدیک دیده ام و تفاوت ها را متوجه شده ام.السد با بیشتر باشگاه های آسیا و برخی اروپایی متفاوت است و کاملا حرفه ای به شمار می آید. این تیم برای من سکوی پرتاب بود.ضمنا بازی کنار ژاوی و بازیکنان بزرگ در این تیم اتفاق مهمی بود که برای من افتاد و از این بابت بهره بردم . خوشحالم که کنار بزرگانی چون ژاوی تجربیات مهمی کسب کردم .

-مدافع تیم ملی اضافه کرد:این برای من افتخار است که در کنار کاپیتن بارسلونا و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ بارسا بازی کردم و با او رفاقت داشتم. من با ژاوی آنقدر صمیمی شده ام که اگر بخواهم به او زنگ بزنم او جوابم تلفن مرا می دهد .ضمنا در باشگاه السد بخصوص تیم فوتبالش شرایط طوری است که تمامی ارکان باشگاه مثل یک خانواده هستند. من در السد هرگز إحساس غریبی نکرده ام و همیشه فکر می کردم که السد مثل خانه دوم من است و می توانم بگویم السدی ها واقعا مانند خانواده من بودند.

کروش به من روحیه داد تا بدون استرس بازی کنم

-مرتضی در قسمت بعدی صحبت های خود به اتفاقات دوره قبلی جام ملت های آسیا اشاره کرد و این که چطور شد به بازیکن ثابت تیم ملی بدل گشت:«در دوره قبلی جام ملت ها که دعوت شدم نه اینکه اعتماد به نفس نداشته باشم و یا اینکه در خودم نبینم که می توانم به میدان بروم اما بازیکنان بزرگی در آن تیم بودند و تصور می کردم تنها می توانم با تیم ملی به تورنمنت بزرگ جام ملت های آسیا بروم و این که بدون بازی کردن در استرالیا به کشورمان برگردم.فکر می کردم که در استرالیا روی نیمکت تیم ملی می نشینم و بازیها را تماشا می کنم.اتفاقاتی در تیم ملی رخ داد که سبب حضورم در ترکیب تیم ملی شد.مصدومیتی که برای پژمان منتظری رخ داد باعث شد تا با اعتماد آقای کروش به من به میدان بروم. ایشان در ان برهه حساس ریسک کرد. فکر نمی کنم کسی یک بازیکن 21 ساله را از هافبک دفاعی بیاورد در خط دفاع و از او بازی بگیرد. خداراشکر می کنم که در آن برهه توانستم برای تیم ملی به میدان بروم. از آقای کروش ممنون هستم که در آن روزها به من اعتماد کرد

وی ادامه داد:وقتی به به عنوان بازیکن ثابت تیم ملی به میدان رفتم استرس بسیار بالایی داشتم و این استرس بازی به بازی بدتر می شد تا اینکه آقای کروش یک روز مرا کنار کشید و گفت با تیم ملی بازی های خوبی انجام دادم و این که عملکرد خوبی در زمین داشتم .هم چنین کروش گفت که به توانایی هایم شک نکنم و این که می توانم بهترین بازیهایم را در جام ملت های آسیا انجام دهم.صحبت های دلگرم کننده و روحیه بخش کروش عاملی شد تا از نظر روحی تقویت شوم و بدون ترس و استرس به میدان بروم و هر آنچه در توان دارم بکاربگیرم . خدا کمک کرد و توانستم نظر کادرفنی را جلب کنم.

اگر خوب نباشی در تیم ملی جایگاهی نداری!

-مرتضی درباره بازی تیم ملی برابر تیم عراق در مرحله حذفی دوره قبلی جام ملت های آسیا می گوید:در تیم ملی بازیکنان باتجربه و بزرگی بودند. در کنار آنها جوانانی مانند من ، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش بودیم که با نظر آقای کروش به میدان رفتیم. بازیکنان باتجربه تیم ملی هوای ما را داشتند و تجربیات خود را به ما منتقل می کردند. بعد در بازی با عراق هم لطف خدا شامل حالم شد و توانستم در آن بازی یک گل بزنم. وقتی بازی به پنالتی کشید دیگر همه چیز به شانس و اقبال کشیده شد . متاسفانه نتیجه بازی را در ضربات پنالتی واگذار کردیم و حذف شدیم. بازی من در دوره قبلی جام ملت های آسیا دیده شد . البته تمامی اینها بخاطر لطف خدا ، دعای خیر مادرم و زحمات سایر بازیکنان تیم ملی در استرالیا بود.

-وی ادامه داد:جوی در تیم ملی حاکم است که باعث شده بازیکنان برای حضور در ترکیب تیم ملی تلاش مضاعفی از خود نشان دهند. رقابت دیدنی در تیم ملی وجود دارد و همه بازیکنان می دانند که جایگاه شان در ترکیب همیشگی نیست . فاصله بازیکنان از نظر فنی به هم نزدیک است و هر بازیکنی می تواند جای هم پستی خود را در ترکیب پر کند.از نظر من یک مربی بهترین ها را در ترکیب قرار می دهد. اگر من در تمرینات خوب نباشم هرگز به ترکیب تیم ملی راه پیدا نمی کنم. در چند بازی اخیر تیم ملی هم نبودیم، برخی بازی ها مصدوم بودم، برخی بازی ها روی نیمکت نشستم. این که فکر کنم همیشه در ترکیب هستم و بازی می کنم أصلا چنین تفکری در تیم ملی وجود ندارد. خداراشکر می کنم که در سالهای اخیر در بیشتر بازی ها در ترکیب تیم ملی بوده و برای تیم ملی بازی و تلاش کرده ام.

-مرتضی پورعلی گنجی یادی از بازیهای تیم ملی در جام مهانی 2018 روسیه کرد و گفت:ما می دانستیم که همه دلخوشی مردم به همین بازی ها و عملکرد تیم ملی در جام جهانی است. نمی توانستیم دل مردم را بشکنیم و از طرفی حریفان ما هم خیلی قدرتمند بودند. این مسائل باعث شد تا ما از جان مایه بگذاریم تا دلخوشی مردم را از آنها نگیریم. ما خودمان انتظار داشتیم حداقل اگر قرار است دیداری را ببازیم آبرومندانه ببازیم، کسی انتظار نداشت ما 4 امتیاز از این بازی ها بگیریم اما خداراشکر این اتفاق افتاد و مردم هم از تیم ملی ناامید نشدند.

-لژیونر ملی پوش در خصوص سید جلال حسینی مدافع سابق تیم ملی که بازیهای ارزشمندی انجام داده است، گفت: فوتبال بازی جذابی است که ستاره‌های بزرگی را پرورش می‌دهد و ستاره‌ها هم این ورزش را زیباتر می‌کنند. سیدجلال برای این کشور و فوتبالش زحمت کشید و 115 بازی ملی انجام داد، برگزاری این تعداد بازی کار خیلی سختی است که باید خیلی آماده و خوب باشید. سیدجلال با بازی‌هایش در خاطرات مردم قرار گرفت و نام خودش را در یاد‌ها و در ذهن علاقه‌مندان به فوتبال ثبت کرد. او در چند جام ملت‌ها و یک جام جهانی برای تیم ملی بازی کرد و این نشان می‌دهد که کیفیت و شخصیت لازم را داشته و دارد. سیدجلال حسینی خیلی برای ایران و تیم ملی زحمت کشیده و امیدوارم در بقیه مراحل زندگی و فوتبالش موفق باشد و اگر روزی مربی شد در این عرصه هم موفق باشد.

کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قادری
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
سلام علت نیمکت نشینی پورعلی گنچی چیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار