PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۴۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
راه جدید تیم ملی در جام ملت‌های آسیا از امروز با بازی مقابل عمان آغاز می‌شود.
کیهان ورزشی-
این اولین بار است که جام ملت‌های آسیا مرحله به نام یک هشتم نهایی را به صورت حذفی به خود می‌بیند و این هم به لطف ۲۴ تیمی شدن مسابقات و وارد شدن تیم‌هایی بود که همه انها نشان دادند با وجود فلسفه ذهنی جیانی اینفانتینو برای گسترش فوتبال در تمام دنیا، شایستگی حضور در چنین مسابقاتی را نداشتند. به همین دلیل هم بود که کروش تاکید داشت که مسابقات تازه از مرحله یک هشتم نهایی شروع می‌شود و باید به آن نگاه دیگری داشت.
به هر شکل ممکن مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ از امروز با ۳ دیدار آغاز می‌شود که بازی‌های روز اول در مقایسه با دو روز دیگر حساسیت و جذابیت کمتری خواهد داشت. بی شک تقابل اردن و ویتنام در بازی اول و رویارویی چین و تایلند در بازی دوم، دیدارهایی نیست که بتواند انتظار هواداران را از تماشای یک بازی در مرحله یک هشتم نهایی برآورده کند. بازی سوم هم به نبرد تیم ملی کشورمان دربرابر عمان اختصاص دارد که در واقع یکی از بازی‌هایی است که در آن بهترین تیم‌های سوم گروه‌های ۶ گانه حضور دارند.
عمان در بین تیم‌های سوم در رده سوم قرار گرفت و به لطف پیروزی در دقایق پایانی مقابل ترکمنستان توانست جواز صعود را کسب کند اما خب آنقدر بدشانس بود که در همان بازی اول مقابل تیمی قرار بگیرد که از آن به عنوان یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی مسابقات یاد می‌کنند. عمان که در گروه سختی قرار داشت، دربرابر ازبکستان و ژاپن نمایش خوبی داشت و به راحتی مقابل تیم‌های بزرگ آسیا شکست نخورد. کماینکه در بازی مقابل ژاپن پنالتی این تیم نادیده گرفته شد تا ژاپنی‌ها با کمک داور با یک گل از عمان عبور کنند؛ اتفاقی که منجر به کنار گذاشتن داور آن بازی از کل مسابقات شد.
عمان اولین حریف تیم ملی ایران در مسیر صعود به فینال خواهد بود؛ مسیری که با وجود ژاپن و عربستان در نیمه پاینی جدول، بازهم از سمت مقابل آسانتر است و ایران در صورت برتری مقابل عمان، تا نیمه‌نهایی با هیچ کدام از رقیبان سنتی‌اش در آسیا مواجه نمی‌شود. با این حال از پیش رو برداشتن عمان آماده که با تیم فربیک هلندی در مدت اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته، چالش ساده‌ای نخواهد بود. این دو تیم از ۲۳ ژوئن سال ۱۹۹۳ تاکنون ۱۰ مرتبه مقابل هم ایستاده‌اند که ۵ برد سهم ایران بوده و یک پیروزی به عمانی‌ها رسیده و باقی دیدارها با تساوی تمام شده است.
تنها پیروزی عمان مقابل ایران به بازی‌های آسیایی سال ۱۹۹۸ بانکوک برمی‌گردد که این تیم توانست با نتیجه ۴ بر ۲ ما را شکست دهد هر چند در نهایت تیم ایران قهرمان آن مسابقات شد. اولین دیدار که در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۱۹۹۴ برگزار شد، با تساوی بدون گل دو تیم در تهران به پایان رسید و در آخرین بازی که از مرحله انتخابی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ بود، تیم کشورمان توانست در تهران ۲ بر صفر این تیم حاشیه خلیج فارس را شکست دهد. البته در بازی رفت در مسقط ما به تساوی ۱-۱ رضایت داده بودیم. 
جنجالی‌ترین تقابل دو تیم هم به جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ بازمی‌گردد که بازی با تساوی ۲-۲ تمام شد اما درگیری ناجی بداوی و رحمان رضایی در آن بازی سخت، حاشیه‌های زیادی را برای تیم ما ایجاد کرد. بهترین پیروزی ما مقابل عمان با نتیجه ۵-۲ در سال ۲۰۰۱ در یک بازی دوستانه حاصل شد.
بازی امروز دو تیم از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه محمد بن‌زائد برگزار می‌شود و جدا از تقابل دو تیم، مواجهه دو مربی بزرگ مانند کروش و فربیک و جنگ تفکرات فوتبالی آنها می‌تواند به جذابیت‌های این بازی بیفزاید.
* خماند

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار