PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۴۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان گفت: آقایان تاج، کفاشیان و فردوسی‌پور به فوتبال خیانت کردند و آنها باعث شدند که کروش بگونه دیگری شود.
کیهان ورزشی- 

امیر قلعهنویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان در خصوص حذف تیم ملی کشورمان از جام ملتهای آسیا گفت: به هر حال اتفاقی که رخ داد برای هر تیمی رخ میدهد و نمیتوان گفت که بارسلونا هم 30 بازی به یک شکل به میدان میرود. دیروز روز خوب ژاپن بود اما اگر شما بازیهای قبلی تیم ژاپن را ببینید، متوجه میشوید که این تیم یک تیم معمولی بود. باید آسیبشناسی کرد و این یک بازی را ملاک قرار نداد. رئال مادرید هم در زمین خودش سه گل خورد، شاید اگر توپ سردار آزمون گل میشد الان این حرفها مطرح نمیشد و سؤالات هم به گونهای دیگر بود.

وی در پاسخ به این سوال که دستاورد 8 ساله کیروش برای فوتبال ایران چه بوده،افزود: آقایان به فوتبال ما خیانت کردند، آقایان تاج، کفاشیان، فردوسیپور و بقیه رفقایشان به فوتبال ایران خیانت کردند و کروش دیگری برای ما ساختند کروش تواناییهای زیادی داشت و ما میتوانستیم از تواناییهای فنی او به مراتب استفاده کنیم اما او هم ما را به خوبی شناخت و به فضایی رفت که میخواست . مرگ فوتبال ما زمانی بود که علیرضا اسدی از فدراسیون رفت. مرگ فوتبال ما زمانی بود که علی کریمی و مجید صالح را از تیم ملی کنار گذاشتیم. من به کیروش خرده نمیگیرم چرا که امثال فردوسیپور کروش را برای ما اینطور جا انداختند.

سرمربی سپاهان افزود: فردوسیپور به فوتبال ایران خدمت نکرد؛ به جان دو فرزندم او فوتبال ایران را نابود کرد. من بحث فنی میکنم و درباره مسائل دیگر حرف نمیزنم. ما میتوانستیم از کروش و دانش فنی او استفاده دیگری کنیم، با بودجهای که هزینه کردیم میشد این کار را انجام داد من کاری به قرارداد کروش ندارم، در بحث فنی کروش حرف ندارد چون او مربی رزومهداری است اما هر کاری دلش خواست اینجا کرد. چرا او وقتی یمن را برد علیه برانکو حرف زد؟ آیا اگر آقایان دادکان یا مصطفوی رئیس فدراسیون بودند او این طور صحبت میکرد؟ ما نباید بگوییم چرا باختیم بلکه ما 8 سال قبل باختیم. ما زمانی باختیم که اجازه دادیم به همه توهین شود و تیم رسانهایش هم از او حمایت کرد. من به او خرده نمیگیرم بلکه مدیران و فردوسیپور موجب شدند که او این کارها را انجام دهد.

سرمربی اسبق تیم ملی در پاسخ به این سوال که  فدراسیون فوتبال درگیر مسائلی نظیر بازنشستگی بود و کمتر به تیم ملی توجه شد اظهار داشت: این حرفها درست نیست و به مردم دروغ نگوییم، تیم ملی زمین خوب داشت، پاداش خوب داشت، پرواز خوب داشت و بحث بازنشستگی اصلاً در میان نیست. نباید صورتمسئله را پاک کرد. ما اگر در کشورمان مدیران لایق داشتیم دلار 18 هزار تومان نمیشد و برنمیگشت. همه چیز ما به هم میآید. نباید دو تیم ملی سر یک زمین تمرین با هم دعوا کنند و نباید سر یک ساختمان با هم درگیر شوند. آیا باید به استیلی توهین میشد؟

وی ادامه داد: باید واقعیتها را گفت؛ همان تیم رسانهای و مدیران کاری کردند که کروش به جای اینکه تمرکزش روی فوتبال باشد دنبال ساختمان باشد و این ساختمان ساختن خدمت به فوتبال ایران نیست. به قول استاد اقبالی ما باید از پایه شروع میکردیم. کروش مربی بزرگی است و ما در این 8 سال باید 80 سال از او درست استفاده میکردیم. کروش متوجه شد که ما چطور هستیم و او هم در این راه افتاد و دیدیم که دبیرکل عوض کرد، مدیر تیمهای ملی عوض کرد و حتی بازیکنان تیم ملی را در امارات بیرون ریخت.آیا اگر دادکان و مصطفوی بودند این اتفاق میافتاد؟ حتی فرگوسن سرمربی تیم ملی بود این اتفاق میافتاد؟ 90 درصد به نظرم تیم مدیریتی و حامیان او باعث این اتفاق شدند.

قلعهنویی در پاسخ به این سوال که بعد از کروش وضعیت فوتبال ایران چه خواهد شد، تصریح کرد: آن زمان که ما به فنلاند رفتیم تا در یک دوره حاضر باشیم کشورهای اسکاندیناوی برای سال 2020 برنامهریزی داشتند و فکر میکنم حدود 12، 13 سال قبل بود اما در مملکت ما این اتفاق وجود دارد؟ شما ببینید تیمهای بانک ملی، راهآهن که 100 بازیکن ملی داشت، شاهین، دارایی، تهران جوان، ملوان، برق شیراز و ... کجا هستند؟ در فوتبال ما برنامهریزی نیست و تا قبل از اینکه وزارت ورزش وزیر داشته باشد و به صورت سازمان تربیت بدنی اداره میشد حیاط خلوت آقایان بود که هر کسی در انتخابات حمایت میکرد اما پست نمیگرفت او را به تربیت بدنی میفرستادند و شاید فقط آقای هاشمیطبا خیلی خوب کار کرد.

قلعهنویی افزود: مربی تیم ملی انگلیس که ایتالیایی بود 4 گل از آرژانتین خورد اما فدراسیون انگلیس از او حمایت کرد چون برنامه داشت اما در کشور ما برنامهریزی در سطح مدیران نیست چه برسد به ورزش و فوتبال. رئیس فدارسیون فوتبال بعد از رئیسجمهوری بیشترین تریبون را دارد اما ما اینجا هر روز دعوا داریم من 8 سال یک تنه با کسانی که اسم آنها را بردم جنگیدم و به من همین افراد حمله کردند اما خوشحالم که وظیفه ملیام را انجام دادم چرا باید دو تیم امید و تیم ملی با هم بر سر زمین تمرین دعوا کنند؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار