PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: ۴۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
به جز ایران ۱۳ تیم دیگر نیز چنین خدماتی رایگانی را در راستای سیاست حمایتی قطر دریافت کرده‌اند.
کیهان ورزشی- 

قطر در راه آماده سازی خود برای میربانی از جام جهانی ۲۰۲۲، امکانات و زیر ساختهای فوتبالی گستردهای را تأسیس و راهاندازی کرده است. این کشور کوچک عربی در این راه به بسیاری از کشورهایی که در مسیر دور زدن تحریمهای سخت کشورهای عربی در کنار این کشور بودهاند، برای استفاده رایگان از این امکانات خدمات ارائه کرده است. یکی از این ۱۴ کشور ایران بود که اردویی ۱۷ روزه را در قطر در پیش از جام ملتها برپا کرد.

برگزاری این اردوی رایگان و با استاندارد بالا در حالی انجام شد که کیروش سرمربی وقت تیم ملی در این باره نظر دیگری داشت و او در اینباره گفته بود که اگر قطر نبود ما هیچ پولی نداشتیم و اردویی برگزار نمیشد.

چهارده تیمی که در طول ماه دسامبر در قطر و با هزینه فدراسیون فوتبال قطر اردو زده بودند، به این ترتیب هستند:

اردن

افغانستان

الجزایر

ایران

پاکستان

ترکمنستان

چین

سریلانکا

سوریه

عراق

فلسطین

فیلیپین

قرقیزستان

ویتنام

در این میان یمن و لبنان هم قرار بود که در این کمپ اردو داشته باشند که لبنان محل اردوی خود را تغییر داد و عربستان به یمن اجازه نداد تا به قطر بیاید و آنها را به مالزی فرستادند.

در این میان ایران طولانیترین مدت زمان اقامت را در دوحه داشت، اردویی که سرمربی میخواست در دبی و با هزینه برای فدراسیون برگزار کند که در نهایت در دوحه و مجانی (همچون ۱۳ تیم) دیگر برگزار شد.

بازیهای دوستانه ایران هم همچون تمامی بازیهای دوستانه بین تیمهایی که در دوحه اردو زده بودند بدون هیچ هزینهای برای هیچ تیمی اغلب پشت درهای بسته انجام شد.

برچسب ها: قطر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار