PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۴۲۱۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
کیهان ورزشی-

اگر بپذیریم که در هر بخشی از جامعه باید اخلاقیات حاکم بر تمام مسایل باشد آنوقت خیلی راحت دلیل این ناکامی را متوجه می شویم. ما اخلاق را نه فقط در فوتبال بلکه در تمام جامعه از دست داده ایم و فوتبال هم بخش کوچکی از کناره همین جامعه است. بحث ساختار کاملا درست است اما اینجا مهمتر از هر چیزی ساختار فرهنگی است. ما هر وقت سراغ فرهنگ رفته ایم نتیجه گرفته ایم. هر گاه اخلاق را سرلوحه قرار داده ایم پیروز شده ایم. بی فرهنگی در فوتبال ما نشانه هایی دارد و عدم وجود نظم و دیسیپلین یکی از همان نشانه هاست لذا در نتیجه، وقتی به گروهی برخورد می کنیم که با فرهنگ و با نظم رفتار می کنند مجبور به تسلیم شدن هستیم. نمونه اش همین تیم ملی ژاپن.

امروز هم فقط به دنبال این هستیم که باخت را گردن دیگری بیندازیم. در اقتصاد و هنر و دیگر بخش ها نیز همین کار را انجام می دهیم. ما به ژاپنی ها در رده باشگاهی و ملی می بازیم. این نشانه چیست. نشانه مشکلی است که سر تا پای فوتبال ایران را گرفته است. همان بی فرهنگی. اینکه بخواهیم آقای کروش را مقصر بدانیم یعنی درد را نشناخته ایم.کروش قراردادی بسته و همان قرار داد به او اجازه یک سری رفتارهای توهین آمیز را داده است و ما هم چون همیشه به دنبال منافع لحظه ای و بردهای مقطعی مثل صعود به جام جهانی و ... هستیم مجبور بودیم کوتاه بیائیم.

شما وقتی گل اول ژاپن را می بینید همه چیز دست تان می آید. هر کسی آن صحنه را یکبار ببیند متوجه می شود ساختار فوتبال ایران چه اوضاعی دارد. خب رفتار درست را باید در کجا به بازیکن ما یاد می دادند؟ ابتدا در خانواده. اما آیا حرمت ها در خانواده ها که تربیت کنندگان اصلی این بچه ها هستندمثل گذشته حفظ می شود؟ آیا پدر و مادر جایگاه گذشته خود را دارند؟ آیا زن به عنوان مادر و کسی که بیشترین نقش را در تربیت و شکلگیری شخصیت انسان دارد محترم شمرده می شود؟

حالا همه اینها رها کنیم و یقه یک نفر را بچسبیم و ...


*حسین کلانی


برچسب ها: حسین کلانی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
از احسان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
0
شما از کدام بی اخلاقی حرف می زنی بی اخلاقی در فوتبال است .مردم ایران اخلاق مدارند و در چهل سالگی انقلاب اسلامی اخلاق مداری و وفاداری شان را نمایان ساختند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار