ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۴۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان گفت:همه امکانات اردوی تیم ملی در قطر را فدارسیون قطر به ما داد و مسئولان فدراسیون فوتبال هر چه می‌گویند دروغ گفته‌اند.
کیهان ورزشی- 

سردار آزمون مهاجم ملیپوش کشورمان در خصوص پیوستن به تیم زنیت روسیه گفت:این تیم در صدر جدول روسیه است و از تیمهای پرافتخار به حساب می‌‌آید که بازیکنان ومربیان بزرگی در این تیم حضور دارند و خوشحالم به این تیم رفتم و هر چند که صحبتهایی درباره حضورم در لیگ انگلیس مطرح بود.

وی درباره پیشنهاد برخی باشگاههای انگلیسی افزود: چند باشگاه انگلیسی با باشگاه روبین کازان صحبتهایی کرده بودند و به طور مثال تیم ولوورهمپتون من را به صورت قرضی میخواست و همین موضوع باعث شد تا رفتنم به این تیم منتفی شود.

مهاجم تیم ملی کشورمان در خصوص شکست مقابل ژاپن و حذف از جام ملتهای آسیا تصریح کرد: ژاپن تیم قدرتمندی است که حتی در جام جهانی هم عالی بود و مقابل بلژیک بدشانسی آورد. آنها همیشه به عنوان یک مدعی وارد مسابقات میشوند اما در فوتبال یک اشتباه رخ میدهد و باعث حذف یک تیم میشود که متاسفانه برای ما رخ داد. زمانی که یک بر صفر از ژاپن عقب افتاده بودیم باید منطقیتر بازی میکردیم اما ما در نیمه دوم گل خوردیم و این موضوع کار ما را سخت کرد.

آزمون در خصوص غیبت مهدی طارمی در بازی با ژاپن و عواقب آن افزود: دو بازیکن تیم ژاپن با من در طول 90 دقیقه من تو من کرده بودند و شاید اگر مهدی در آن بازی حضور داشت به دلیل هوش بالایش میتوانست از این موقعیتها استفاده کند اما محرومیت جزیی از فوتبال است و طارمی نتوانست مقابل ژاپن بازی کند. هرچند وحید امیری هم بازیکن خوبی است اما مهدی شم گلزنی دارد و خیلی خوب خودش را در موقعیت قرار میدهد و اگر او بود این طور به ژاپن نمیباختیم.

وی در خصوص رفتن کارلوس کروش از تیم ملی هم ادامه داد: رفتن او خیلی بد بود چرا که کسی بدرقهاش نکرد. مهم احترام بود که باید به او میگذاشتند که نگذاشتند و این موضوع خیلی ناراحت کننده است. کروش کار بزرگی در این 8 سال انجام داد و چند بازیکن لژیونر شدند که دلیل آن هم عملکرد تیم ملی بود چون باشگاههای اروپایی بازیهای تیم ملی را میبینند. جهانبخش چطور به انگلیس رفت؟ در لیگ انگلیس اگر شما ملیپوش نباشید جذب نمیشوید. ما در بازیهای مقدماتی قهرمان شدیم! کیروش برای فوتبال ما درآمدزایی داشت و این همه پول آورد.

آزمون درباره اینکه نامهایی برای جانشینی کروش مطرح شده و آیا در جریان این مسئله قرار دارد یا نه، افزود: اسم کسی را نشنیدم اما بهتر است مربیان بزرگ خارجی نیاورند چون آبروی ما میرود.ما چه امکاناتی داریم که با پررویی میخواهیم مربیان بزرگ را به ایران بیاوریم؟ ایران کشور بزرگی است اما امکانات ما در سطح نام ایران نیست. از ما چطور نتیجه میخواهند وقتی یک چمن درست و حسابی نداریم؟ این ناراحت کننده است که ما در زمین پژوهشگاه تمرین می‌‌کردیم که پر از چاله چوله بود که در این زمین نمیشد تمرین کنیم و تدابیر مربیان را در زمین انجام دهیم. به همین خاطر معتقدم که بهتر است یک مربی خوب ایرانی بیاورند تا اینکه یک خارجی بیاورند. اگر زیدان به ایران بیاید و بخواهد امکانات ما را ببیند فدراسیون چه دارد بگوید؟

آزمون درباره اینکه با این صحبتها به نظر میرسد که با حرفهای کیروش موافق هستید، افزود: مشکلات ما زیاد بود اما چون نزدیک به جام ملتهای آسیا بودیم، حرف نزدیم اما همش وعده و وعید بود. زمانی که ما میخواستیم از ایران برویم کسی بدرقه ما نیامد تا برای ما آرزوی موفقیت کند. همه میگفتند قهرمان میشویم که این موضوع به ما فشار میآورد. به جز چند نفر از بزرگان فوتبال برخی از پیشکسوتان به ما احترام نگذاشتند و بیاحترامی کردند. مگر ما ایرانی نیستیم؟ ما باید همه یکدل و متحد بودیم و در این شرایط چطور میشود قهرمان شد؟

مهاجم ملیپوش کشورمان در خصوص اینکه در این دوره تیم خیلی خوبی داشتیم، گفت: بله تیم خیلی خوبی بود ولی بیخود و بیجهت به حاشیه رفتیم و نتیجه نگرفتیم. ما مستحق قهرمانی بودیم اما بعد از هر برد حرف از قهرمانی بود. چه کسی دوست ندارد قهرمان شود؟ نباید ما را تحت فشار میگذاشتند که قهرمان میشویم.

وی در پاسخ به این سؤال که حرف از نداشتن امکانات میزنی اما فدراسیون فوتبال میگوید امکانات خوبی به تیم ملی داده، ادامه داد: فدراسیون فوتبال هر چه میگوید دروغ گفته است! آنها چه امکاناتی به ما دادهاند؟ همه امکانات را به ما قطر داد. مگر فدراسیون داد؟ یکی از مشکلات ما این بود که ما بعد از بازی باید با پرواز اکونومی میآمدیم و این در حالی است که 8 ساعت پرواز ما طول میکشید. چرا برای ما ارزش قائل نمیشدند؟ برای ما پرواز فرست کلاس مهم نبود اما به ما احترام نمیگذاشتند. به ما گفته بودند که پاداش چین و عمان را دادند اما به ما چیزی ندادند. ما پاداش نمیخواهیم بلکه حرف حق بزنند و دروغ نگویند. چرا یک مرد آنجا نیست که حرف راست را بگوید.

وی درباره انتقاد برخی از ورزشکاران رشتههای دیگر برای پاداش دادن به فوتبالیستها افزود: منظور شما بهداد سلیمی است؟ من بهداد را دوست دارم و با بردهای او خندیدم و با باختهایش گریه کردم. او افتخار مملکت ماست اما میتوانست بیشتر تحقیق کند. اگر واقعا به ما پاداشهای میلیاردی میدادند و امکانات زیادی داشتیم قهرمان آسیا که هیچ حتی در جام جهانی هم تا مراحل بالاتر میرفتیم اما او باید بیشتر تحقیق میکرد. ما بیغیرت نیستیم و این کلمه حرف زشتی است هر چند بعد از آن عذرخواهی کرد اما نباید میگفت ما بیغیرتیم چرا که وقتی او میباخت و نمیتوانست وزنهای را بلند کند ما میگفتیم تلاشش را کرده و موفق نشده و نمیگفتیم او بیغیرت است.

آزمون درباره صحبتهای علیرضا بیرانوند و اشارههای او برای گرفتن پنالتیها افزود: من در بازی با ژاپن هم به او اشاره کردم به چه سمتی برود و خودش دید و بعد از بازی در رختکن گفت اما علیرضا بچه خوبی است و ترسیدم در بازی با ژاپن به او اشاره کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که دوست دارد در کدام لیگ فوتبال بازی کند، ادامه داد: دوست دارم روزی در لیگ آلمان فوتبال بازی کنم.

آزمون  در پایان صحبتهایش گفت: از مردم تشکر میکنم که به ما انرژی مثبت میدادند و امیدوارم باز هم از تیم ملی حمایت کنند. چون افتخار قهرمانی برای همه مردم ایران است. در فدراسیون فوتبال هم از رئیس گرفته تا کارکنان باید همه دوست داشته باشند همه قهرمان شویم البته زحماتی کشیدند اما خیلی از مصاحبههایشان درست نبود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار