PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۴۲۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
گفت و گو با سعید حسین پور هافبک دفاعی تیم پرسپولیس
بسته شدن پنچره باشگاه پرسپولیس در نیم فصل نخست لیگ برتر به علت محرومیت فرصت مناسبی بود که بازیکنان جوان سرخپوشان بنا به صلاحدید برانکو ایوانکوویچ محک بخورند. سعید حسین پور هافبک دفاعی پرسپولیسی ها یکی از آنها به شمار می آید.دومین بازی سعید حسین پور برای پرسپولیس در دوحه و برابر السد بود؛ جایی که تنش به تن کاپیتن ژاوی نامدار خورد و ستاره پیشین باشگاه بارسلونا در دقایقی از بازی متوجه یک هافبک جوان و جنگنده شد. شاید هدف برانکو از آوردن بازیکنی جوان در دقایق پایانی گذراندن زمان مسابقه باشد اما همین چند دقیقه هم برای حسین پور غنیمت بود چرا که تجربه بازی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را پیدا کرد و در یک صحنه با حمایت همبازیان باتجربه خود مانع از نفوذ ژاوی به سمت دروازه پرسپولیس شد.او در دیدار برابر پیکان هم عملکرد بهتری داشت. بازی به شکلی پیش رفت که پرسپولیس در نیمه دوم به نمایشی هجومی تر نیاز پیدا کرد و برانکو با خارج کردن آدام همتی و به زمین فرستادن سعید حسین پور، سیامک نعمتی را یک خط جلوتر آورد تا هافبک شماره 26 پرسپولیس در میانه میدان بازی کند. او نمایش کم نقصی برابر پیکان داشت و سعی می کرد با اعتماد به نفس بازی کند .وی بهترین عملکردش را برای پرسپولیس برابر تیم ماشین سازی نشان داد. حسین پور به عنوان بازیکن تعویضی در یک صحنه به خوبی بازیکن ماشین سازی را از پیش رو برداشت و وارد محوطه جریمه شد و تلاش کرد اولین پاس گلش را بدهد.حسین پور جزو استعدادهایی است که به تیم امید هم دعوت شده و اگر به فرامین مربیانش توجه کند قادر است در فوتبال باشگاهی و ملی هم رشد کند.

متولد تهران

-زادگاه سعید حسین پور هافبک تیم پرسپولیس، تهران است و زادروزش ، بیستم مهر ۱۳۷۷ ثبت شده است:«من بچه منطقه پنج تهران هستم و در مدارس و محلات این منطقه فوتبالیست شدم. خاطرات زیادی از منطقه پنج تهران دارم که بیشترش فوتبالی است.»

-هافبک دفاعی پرسپولیسی ها در نیم فصل نخست لیگ برتر امسال در خانواده ای علاقه مند به فوتبال ورزشکار شد. وی در این باره به کیهان ورزشی می گوید:پدرم در دهه 60 و 70 فوتبالیست بود . او در لیگ مازندران آقای گل شد و در تیم شهید اصغری آمل بازی می کرد.مجید حسین پور فوروارد بود . اصالتا مازندرانی هستم و هرگاه به آمل می روم همشهری های پدرم از بازیهای خوب پدرم تعریف می کنند.

-سعید دیپلم دارد:«واقعیت این است که تمام تمرکزم را روی فوتبال بازی کردن گذاشته ام و فعلا نمی خواهم ادامه تحصیل دهم. البته برای آینده برنامه دارم و قصد دارم که به دانشگاه بروم و رشته موردعلاقه ام را بخوانم.فعلا حواسم به فوتبال و پرسپولیس است.»

-وی ادامه داد: من از رده نونهالان به تیم ملی دعوت می شدم و ماهی یکی دو بار در اردوم بودم. از این رو وقت نمی کردم بطور منظم بر سر کلاس ها و امتحانات حاضر شوم و درس خواندن با مسائلی مواجه شد. من در تمامی رده ها به تیم ملی دعوت شده ام و امیدوارم به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شوم و برای تیم ملی بازی کنم.

از نونهالان نفت تهران تا بزرگسالان پرسپولیس

-سعید حسین پور درباره نحوه ورودش به عالم فوتبال حرفه ای در بخش بعدی این گفت و گو به کیهان ورزشی می گوید:پدرم فوتبالیست بود و من از کودکی با فوتبال سروکار داشتم.بچه که بودم با پدرم بر سر زمین تمرین تیمشان می رفتم و بازی هایش را تماشا می کردم.می گویند در کودکی فقط با توپ آرام می شدم و صدایم در نمی آمد. توپ اسباب بازی ام بود. بزرگتر که شدم و به مدرسه رفتم هر روز در حیاط مدرسه با بچه ها فوتبال بازی می کردم و جزو نفرات برتر مدرسه در فوتبال بودم.پس از پایان مدرسه هم با بچه ها در کوچه و محله فوتبال بازی می کردم و مدام دنبال توپ و فوتبال بودم.همه بچه ها به فوتبال علاقه مند هستند من هم مثل همه فوتبال را به هر تفریحی ترجیح می دادم.

-وی ادامه داد:علاقه بیش از حد به فوتبال سبب ساز حضورم در فوتبال باشگاهی در رده پایه شد.من از تیم نونهالان باشگاه نفت تهران شروع کردم.آقای سعدی مربی ما در نونهالان نفت تهران بود.ما در همان سال با نفت به عنوان دومی باشگاه های تهران رسیدیم.پس از پایان کارم با نفت تهران به تیم های پایه پرسپولیس پیوستم.آقای سعید تهرانی نژاد مربی ما بود و در رده نوجوانان باشگاه پرسپولیس هم زیر نظر آقایان رحیم یوسفی و مهدی فنونی زاده تمرین می کردیم . برای مدتی از پایه های پرسپولیس جدا شدم و به تیم نوجوانان باشگاه مقاومت تهران ملحق شدم.آقای منصور هاشمی مربی ما در مقاومت بود.من در تیم امید مقاومت هم به مربیگری آقای علی آزادی بازی کردم و اتفاقا قهرمان امیدهای تهران شدیم و یکبار هم به عنوان دومی رسیدیم.پس از پایان قراردادم به تیم امید پیکان پیوستم و پس از مدتی دوباره به باشگاه پرسپولیس برگشتم. من در رده امیدها برای پرسپولیس بازی می کردم .این طور بود که با بزرگسالان پرسپولیس تمرین می کردم و فقط برای امید پرسپولیس به میدان می رفتم.الان هم در خدمت تیم بزرگسالان پرسپولیس با هدایت آقای برانکو ایوانکوویچ هستم.

خوشحالم که اعتماد برانکو را جلب کردم

-سعید حسین پور هافبک تیم پرسپولیس در خصوص ماجرای حضورش در تیم بزرگسالان سرخپوشان به کیهان ورزشی گفت:آقای برانکو تمرینات تیم های پایه بخصوص تمرینات تیم امید پرسپولیس را زیرنظر دارد و به نحوه تمرین کردن بازیکنان امید توجه می کند. شش بازیکن تیم امید پرسپولیس بنا به صلاحدید آقای برانکو با تیم بزرگسالان تمرین کردند که من یکی از آنها بودم.ما چند هفته ای با تیم بزرگسالان پرسپولیس تمرین کردیم و آقای برانکو اعلام کرد که چهار تن از ما در تمرینات بزرگسالان باقی بمانند و به تیم بزرگسالان اضافه شوند. من هم یکی از چهار بازیکن موردنظر آقای برانکو بودم و خوشحالم که در پرسپولیس باقی ماندم. من، محمد امین اسدی،حسینی و احمد بهاروند چهار نفری بودیم که با نظر برانکو به تمرینات مان با تیم بزرگسالان پرسپولیس ادامه دادیم.

-پنجره باشگاه پرسپولیس در نیم فصل نخست لیگ برتر امسال بسته بود و برانکو ایوانکوویچ مجبور شد از نفرات جوان تیمش در لیگ استفاده کند. سعید حسین پور یکی از نفرات جوان پرسپولیس در نیم فصل بود که توانست اعتماد برانکو را جلب کند.حسین پور در این خصوص به کیهان ورزشی می گوید:در نیم فصل اول لیگ شش بازی برای پرسپولیس کردم.افتخار داشتم که شش بار برای تیم محبوبم به میدان بروم.حتی یک بازی هم بنا به صلاحدید آقای برانکو در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفتم و خوشحالم که آقای برانکو به من در لیگ قهرمانان آسیا اعتماد کرد.ایشان از عملکردم رضایت داشت و دومین بازی من با پیراهن پرسپولیس در مصاف با تیم پرستاره السد قطر بود.بازی کردن من در برابر السد یک امتیاز مثبت بود و خوشحالم که برانکو آنقدر به من و عملکردم اطمینان داشت که مرا در بازی خارج از خانه برابر السد به میدان فرستاد.

از راهنمایی محمد انصاری تا یادآوری سید جلال

-سعید ادامه داد: خدا را شکر می کنم که هر بار برای پرسپولیس به میدان رفته ام تیم ما برابر حریفان پیروز شده است.به لطف خداوند هر بار که بنا به تصمیم آقای برانکو به عنوان بازیکن تعویضی بازی کردم پرسپولیس سه امتیاز مسابقه را از آن خود کرد.فکر کنم این هم لطف خداوند متعال است که شامل حال ما شده است.

-وی ادامه داد: پرسپولیس، بازیکنان بزرگی دارد. یادم است وقتی برای تیم امید پیکان بازی می کردم همیشه دوست داشتم در کنار بازیکنان بزرگ پرسپولیس فوتبال بازی کنم.بازی کردن در کنار بزرگان پرسپولیس برایم مثل رویا بود اما این رویا یک سال بعد محقق شد و بنا به تصمیم آقای برانکو در کنار بزرگانی چون سید جلال حسینی،شجاع خلیل زاده، محمد انصاری و....در لیگ برتر به میدان رفتم.البته تمامی اینها لطف خداوند بود که آرزوهای مرا برآورده کرد.

-در بخش بعدی گفت و گو با سعید حسین پور از اولین روز حضورش بر سر تمرینات تیم بزرگسالان پرسپولیس سئوال کردیم و او خاطراتش را از اولین روز حضورش در جمع سرخپوشان بیان کرد:« اولین روزی که بر سر تمرینات پرسپولیس حاضر شدم رفتار بازیکنان با جوانان تیم خیلی خوب بود و از رفتار و گفتار بازیکنان در رختکن و تمرین لذت بردم.همه چیز حرفه ای پیش رفت.محمد انصاری بازیکن دوست داشتنی تیممان مثل یک برادر بزرگتر راهنمایی ام کرد و گفت که آقای برانکو دوست دارد که بازیکنان جوان تیم بر سر تمرین پرتلاش باشند و این که چکار کنم تا نظر برانکو را برای بازی در ترکیب تیم به دست آورم.هم چنین از طرز صحبت و نحوه رفتار در رختکن تیم گفت و این که در حضور بازیکنان بزرگ تیم چطور صحبت و رفتار کنم و از برخی رفتارها در رختکن اجتناب نمایم.»

-حسین پور اضافه کرد. آقای برانکو روی مسائل انضباطی تیم پرسپولیس خیلی حساس است و روی نظم در تیم پافشاری می کند.هم چنین آقای سید جلال حسینی کاپیتن تیممان روی مسائل انضباطی حساس است و هرگاه متوجه بی نظمی در رختکن و تیم شود مسائل انضباطی را به بازیکنان جوان تیم یادآوری می کند. ایشان مثل یک برادر بزرگتر مراقب رفتار و گفتار بازیکنان جوان است . سید حواس اش به همه چیز است و پس از آقای برانکو یکی از بزرگترهای کاریزماتیک پرسپولیس است.البته بازیکنان جوان هم مراقب رفتار و گفتارشان هستند و من در پرسپولیس یاد گرفته ام در حضور بزرگان در رختکن و برسر تمرینات به پیشکسوت و بزرگترم احترام بگذارم و حرمت ها را در دشوارترین لحظات حفظ کنم.

حمایت سید جلال و شجاع از بازیکنان جوان

-وی خاطر خشان کرد: مهم ترین اتفاقی که در تیم پرسپولیس رخ می دهد این است که بزرگترها به جوانان کمک می کنند. سید جلال و شجاع خلیل زاده همیشه یارویاور بازیکنان جوان هستند و طوری با ما در شرایط حساس و دشوار صحبت می کنند تا فشار از روی ما برداشته شود.بخصوص سید جلال و آقا شجاع که در این زمینه نقش قابل توجهی دارند و لازم است در اینجا از تک تک بزرگترهای تیم بابت حمایت از بازیکنان جوان تیم پرسپولیس تشکر کنم.

-از حسین پور درباره پست تخصصی اش در تیم پرسپولیس پرسیدیم که او به کیهان ورزشی گفت:پیش از آن که به تیم بزرگسالان پرسپولیس اضافه شوم به عنوان هافبک نفوذی در رده امیدها بازی می کردم اما با حضور در پرسپولیس بنا به صلاحدید و تشخیص آقای برانکو به عنوان هافبک دفاعی انجام وظیفه می کنم.به هر روی بازیکنان می بایست دستورات سرمربی را درزمین اجرا کنند و در این زمینه نیز کوشا باشند.

-سعید درباره نخستین بازی خود در لیگ برتر می گوید: اولین بار برابر تیم فولاد خوزستان به میدان رفتم و اتفاقا پرسپولیس این مسابقه را با نتیجه سه بر صفر برد و بازی خیلی خوبی انجام داد.اولین بازی من در لیگ برتر با پیراهن پرسپولیس بود و سعی کردم تمامی دستورات آقای برانکو را در زمین اجرا کنم.خوشبختانه اولین بازی من با پیروزی پرگل مقابل فولاد رقم خورد.

ژاوی عذرخواهی مرا نپذیرفت

-حسین پور ادامه داد: دومین بازی من برابر پرسپولیس در دوحه رقم خورد. شبی که پرسپولیس بازی رفت خود در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را برابر تیم پرستاره السد قطر برگزار کرد.خوشبختانه این بازی را با نتیجه یک برصفر بردیم و من به عنوان بازیکن تعویضی برای پرسپولیس به میدان رفتم و در دقایقی که به میدان رفته بودم قصد داشتم بهترین بازی خود را برای تیمم انجام دهم تا آقای برانکو پاسخ اعتمادش به من را بگیرد.

-در جریان بازی رفت پرسپولیس و السد یک برخورد بین سعید حسین پور با ژاوی کاپیتن مطرح قطری ها رخ داد که سوژه شد. سعید در این خصوص به کیهان ورزشی می گوید:ما السدی ها را شکست دادیم که گابی ، ژاوی ، بغداد بونجاح الجزایری را داشت. تیم ملی قطر با استخوان بندی همین تیم السد در جام ملت های آسیا قهرمان شد و دیدیم که قطر تمامی مدعیان آسیا را در جام ملت ها شکست داد. شکست دادن السد با ستاره هایش اتفاق مهمی بود که پرسپولیس با پنجره بسته انجام داد.من در یک صحنه در بازی بطور ناخواسته و غیرعمدی برای تصاحب توپ با آقای ژاوی برخورد کردم و خداوکیلی بطور ناخواسته آرنج دستم به صورت ایشان اصابت کرد و متاسفانه صورت ایشان کبود شد.از کبودی صورت آقای ژاوی ناراحت شدم و به سمت ایشان رفتم و از ژاوی عذرخواهی کردم اما ژاوی آنقدر عصبانی بود که که عذرخواهی مرا قبول نکرد و اصلا به صورتم نگاه نکرد. نمی دانم ژاوی از باخت برابر پرسپولیس عصبانی بود که اصلا عذرخواهی مرا نپذیرفت. ضمنا ایشان درطول بازی خیلی عصبانی بود و هر جا به بازیکنان برخورد می کرد ناراحتی خود را نشان می داد. به هر حال شرایط بازی طوری بود که او عصبانی شد. البته گابی دومین بازیکن بزرگ السد در طول مسابقه خیلی آرام بود و بازی خودش را می کرد.

تیم امید این بار طلسم را می شکند

-وی ادامه داد:ژاوی کاپیتن تیم بارسلونا بوده و سالها در تیم ملی اسپانیا بازی کرده است. بازیکن بزرگ و قابل احترامی است.من در بازی برگشت او را دیدیم اما به سمتش نرفتم.بازی برابر ژاوی تجربه خوبی بود.ژاوی فوتبالیست کاملی است و در دو بازی رفت و برگشت برابر پرسپولیس سعی کرد به تیم ما گل بزند اما موفق نشد. البته من رئالی هستم و همیشه دوست دارم که بارسایی ها در میدان فوتبال ناکام بمانند.

-سعید اضافه کرد:ژاوی در اکادمی بارسلونا رشد کرد و با بهترین امکانات ورزشی به فوتبالیستی کامل بدل شد.قطعا هر هر کدام از بازیکنان قطری که کنار ژاوی بازی می کند از او خیلی چیزها یاد می گیرد. ژاوی و گابی کوه تجربه هستند و حضور بازیکنان باتجربه و بزرگ در هر تیمی می تواند سرعت پیشرفت بازیکنان جوان را دوچندان کند. اعتماد به نقس بازیکنان جوان در کنار ژاوی بالا می رود و به خودباوری می رسند.

-حسین پور چند ماهی است که به تیم امید دعوت شده است و دراین باره به کیهان ورزشی گفت:سه ماه است که به تیم امید دعوت می شوم و در آخرین اردوی تیم امید در قطر هم حاضر بودم. خوشبختانه تیم امید در تورنمنت قطر قهرمان شد.حقیقتا کادرفنی و تیم بسیار خوبی داریم و اگر حمایت ها از این تیم ادامه پیدا کند تیم امید قادر است طلسم چند دهه نرفتن به المپیک را بشکند.آقای کرانچار بازیکنانی را به تیم امید دعوت می کند که تجربه بازی در لیگ را داشته باشند و فکر کنم این تیم امید پس از چند دهه طلسم شکنی کند.

اهل کری خوانی نیستم

-تیم پرسپولیس در نیم فصل دوم لیگ برتر با بازیکنان تازه وارد به میدان رفت و سعید حسین پور در این خصوص گفت:بازیکنان تازه وارد به تیم اضافه شده اند و قطعا با حضور بازیکنان تازه وارد و آماده رقابت شدیدتر می شود و می بایست تلاش مان را دوچندان کنیم.امسال پرسپولیس شرایط خوبی دارد هدفش قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی است.کمتر از قهرمانی ما را راضی نمی کند و امیدوارم امسال سومین قهرمانی پیاپی مان در لیگ برتر را کسب کنیم.من اهل کری خوانی نیستم و معتقدم که حرف اول و آخر را باید در میدان عمل زد.امیدوارم با بازیکنان تازه وارد شرایط مان به مراتب بهتر از نیم فصل اول شود و امسال در لیگ قهرمانان آسیا کارناتمام مان را به پایان برسانیم و اولین تیم ایرانی باشیم که لیگ قهرمانان آسیا را فتح کرده است.

-وی در پایان گفت: از کیهان ورزشی نشریه ای که به فوتبال پایه اهمیت می دهد تشکر می کند.لازم است از آقایان کاظمی، میری،هاشمی ،تهرانی نژاد ، آزادی و مرتضی زاده مربیان دلسوزم در فوتبال پایه تشکر کنم. هم چنین از آقای مصطفی قنبرپور سرپرست و پیشکسوت تیم پرسپولیس تشکر کنم . ایشان در این مدت خیلی به من کمک کرده است. از آقای برانکو سرمربی پرسپولیس هم ممنون هستم که به من اعتماد کرد. و در پایان دست پدر و مادرم را بابت حمایت شان می بوسم.

* کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهشید سام
United States
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
فکر می کنم کمتر کسی باشه که تو این صفحه باهاش مصاحبه نشده باشه. دمت گرم اقای طباطبایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار