PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۴۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
رئیس کمیته المپیک ژاپن به دلیل فساد مورد اتهام قرار گرفته و همین موضوع فعالیت دوباره وی را در ریاست کمیته مشکل ساخته است.
کیهان ورزشی- 

تاکدا رئیس کمیته ملی المپیک ژاپن به دلیل اتهام به فساد با فشارهایی برای ترک پست خود روبهرو شده است.

وی اخیراً مورد اتهام قرار گرفته که برای گرفتن میزبانی بازیهای 2020 توکیو رشوه داده است. تاکدا تمامی این اتهامات را رد و اعلام کرده برای گرفتن میزبانی رشوه نداده است.

عضو کمیته بینالمللی المپیک (IOC) که در کمیته برگزاری بازیهای 2020 نیز عضویت دارد تحت نظارت قرار گرفته است. با این شرایط وی هنوز از سمت خود به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک استعفا نداده است.

تاکدا همچنین از سوی توشیرو موتو رئیس کمیته سازماندهی بازیهای 2020 نیز مورد حمایت قرار گرفته و این موضوع مطرح شده که هیچ دلیلی برای استعفای تاکدا وجود ندارد. انتخابات کمیته ملی المپیک ژاپن قرار است ژوئن یا جولای برگزار شود.

Kyodo News خبرگزاری رسمی ژاپن در این باره گزارش داد نگرانیهایی که از تحقیقات در خصوص تاکدا وجود دارد شرایط سختی را برای وی به وجود خواهد آورد تا به عنوان رئیس کمیته المپیک این کشور باقی بماند.

این رسانه مدعی شده یاسوهیرو یاماشیتا رئیس فدراسیون جودوی ژاپن یکی از مدعیان جایگزینی تاکدا به شمار میرود. یاماشیتا در المپیک 1976 مونترال در رشته جودو موفق به کسب مدال طلا شد و وی در رقابتهای قهرمانی جهان 4 عنوان دارد.

یاماشیتا همچنین در بازیهای المپیک زمستانی 2018 پیونگچانگ سرپرست کاروان ژاپن بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار