PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
مدافع استقلال گفت: اولین‌بار در ۷ یا ۸ سال گذشته است که استقلال زمین تمرین مناسب ندارد.
کیهان ورزشی-

پژمان منتظری، مدافع باتجربه استقلال در حاشیه تمرین امروز (یک‌شنبه) این تیم در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: ما یک سری مشکلات داریم اما گوش شنوایی وجود ندارد. زمین تمرین و امکانات ما را دیدید در حالی که ما استقلال هستیم.

او ادامه داد: این مشکلات باید حل شود زیرا بازیکنان را اذیت می‌کند و دامنش هواداران را هم گرفته است و می‌بینیم که آن‌ها هم ناراحت هستند. باشگاه استقلال خیلی بزرگ است و باید کارهای زیادی در آن انجام شود. بازیکنان عصبی هستند و امکانات اولیه هم نداریم. اولین بار است در ۷ یا ۸ سال گذشته این‌گونه است. از ۸ سال پیش کمپ تمرین سالانه اجاره می‌شد اما یک سالی است که قرارداد با نوبنیاد تمام شده است و ما آواره هستیم. شما از شرایط درون تیم خبر ندارید و من هم شرمنده هستم که خیلی نمی‌توانم صحبت کنم.

منتظری اضافه کرد: هر چیزی حد و اندازه‌ای دارد و بازیکنان عصبی هستند و نشانه آن کارت‌های بی‌موردی است که بازیکنان در بازی می‌گیرند. در همه جزئیات مشکل داریم. زمانی که در تیم ملی بودم، در گروه‌های بازیکنان در فضای مجازی می‌دیدم که تعدادی ۵ یا ۶ جلسه تمرین را به علت سرماخوردگی از دست می‌دادند و علت آن این بود که زمین پژوهشگاه نفت جایی برای دوش گرفتن ندارد و بازیکنان که خیس عرق شده بودند همان‌گونه سوار ماشین‌های خود می‌شدند و معلوم بود که سرما می‌خورند. این‌ها مسائل جزئی است اما کسی توجه نمی‌کند که مثلاً چرا فرشید باقری به همین دلیل که گفتم یک هفته است سرما خورده است. مگر می‌شود استقلال زمین تمرین نداشته باشد؟ اگر استقلال زمین تمرین ندارد، پس چه باشگاهی باید زمین تمرین داشته باشد؟ ما ۴۰ میلیون هوادار داریم اما ۵ سالی است که پدر آن‌ها را درآوردیم.

کاپیتان دوم استقلال افزود: ما شرمنده هواداران هستیم که مقابل تراکتورسازی باختیم. نباید این‌گونه می‌شد اما برای جست‌وجوی دلیل آن باید به عقب برگردیم. تیم ما امکانات ساده اولیه هم ندارد. برگردیم به شرایطی که ببینیم بازیکنان با چه شرایطی به اردوی ترکیه رفتند و بعد از آن چند جلسه تمرین تعطیل شد و بعد از آن هم خود بازیکنان تصمیم گرفتند به تمرین بیایند. هفته گذشته بهترین زمان تمرین استقلال بود اما چه شد؟ یک روز تعطیل شد، دو جلسه در چمن مصنوعی تمرین کردیم و یک جلسه هم در نیمه زمین شماره سه. نتیجه این‌گونه تمرینات در داخل زمین مشخص می‌شود. فکر می‌کنید دماغ وریا چگونه شکست؟ هنگام کنترل توپ، توپ پله شد و به بینی‌اش خورد و دماغش شکست. همین جزئیات است که به باشگاه ضربه می‌زند و کسی پاسخگو نیست. اوضاع به حدی است که بازیکنان قید مشکلات مالی را زده‌اند و دنبال زمین تمرین می‌گردند. یک سری از بازیکنان حواله‌های‌شان آمده است و عده‌ای دیگر تا دو یا ۳ روز دیگر حواله‌های‌شان می‌آید. به جایی رسیده است که بازیکنان باهم بحث می‌کنند. یک سری مشکلات موجود همین است که منتظر هستند تا بازیکنان استقلال مقابل دوربین گریه کنند و از مشکلات باشگاه بگویند اما بازیکنان استقلال این‌گونه نیستند. آن‌ها می‌جنگند و دلشان به هوادران خوش است. امیدواریم شرایط بهتر شود.

او درباره شرایط باشگاه استقلال، اظهار کرد: بازیکنان با سیلی صورت‌شان را سرخ می‌کنند. شما شرایط استقلال را ندیده‌اید که یازده بازیکن با مربی برای جنگیدن به داخل زمین می آیند و فکر می‌کنید که شرایط خوب است. ما پارسال این موقع زمین تمرینی مناسب داشتیم اما چگونه می‌شود که امسال زمین تمرینی نیست. من می دانم فتحی هم به دنبال راه چاره است. ما مشکلات را به ایشان منتقل کردیم اما مشکلات هم‌چنان پا بر جا است. من از ۱۰ روز پیش که با باشگاه صحبت کردم، وی گفت‌ که ما فردا به نوبنیاد می‌رویم اما این فردا گفتن‌ها به ۱۰ روز کشید و حتی دیشب هم به من گفتند که قرار است امروز به زمین تمرین نوبنیاد برویم اما می‌بینید که در حال‌ حاضر این جا تمرین می‌کنیم. تماشاگران حق دارند که نگران شرایط تیم باشند. این صحبت‌ها را انجام می‌دهیم تا به گوش مردم و مسؤولان برسد.

منتظری در ادامه صحبت‌های خود، اضافه کرد: می‌خواهم خیلی شفاف درباره وضعیت مالی بازیکنان صحبت کنم. بازیکنان ما حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد از قراردادشان را دریافت کرده‌اند. از طلب‌های پارسال بازیکنان نیز قسط اول پرداخت شد، قسط دوم برای یک ماه پیش بود که پرداخت نشده است و قسط سوم نیز موعدش فردا است که آن هم مطمئناً پرداخت نخواهد شد. این وضعیت مالی ما است و فکر می‌کنم که از سایر باشگاه‌ها عقب‌تر هستیم. این که بازیکنان صحبتی نمی‌کنند مبنی بر این نیست که پول‌شان را دریافت کرده‌اند، بلکه مشکلات آن قدر زیاد است که مشکلات مالی فراموش شده است. به یادم می‌آید که چند ماه قبل دغدغه بازیکنان پول گرفتن و مشکلات مالی بود اما در حال حاضر امکانات اولیه نخستین دغدغه ما است. این مشکل قطعاً در زندگی بازیکنان تأثیر می‌گذارد. یکی از بازیکنان ما از من شش میلیون قرض می‌خواهد و من شرمنده او شدم، زیرا حرفی برای گفتن نداشتم. تمام این مشکلات را کنار بگذاریم مشخص نیست که باشگاه استقلال چند تکه است. امیدوارم مسؤولان شرایط تیم را درک کنند و در کنار هم قرار بگیرند. ما، مردم، مسؤولان، مدیرعامل و هیأت مدیره داخل یک کشتی قرار داریم و اگر قرار است که این کشتی غرق شود، همه غرق خواهیم شد. فکر می‌کنم بهتر بتوانیم با کسانی که دوست ندارند مشکلات‌مان حل شود و مقابل پای ما سنگ اندازی می‌کنند برخورد کنید.

کاپیتان دوم تیم فوتبال استقلال به ناراحتی بازیکنان در اردوی ترکیه اشاره کرد و یادآور شد: بحث اعتصاب ما قبل از اردوی ترکیه بود اما بازیکنان تصمیم گرفتند کار خود را انجام دهند چون گوش شنوایی وجود نداشت. همه از مشکلات ما خبر دارند و چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد. به نظر من شرایط ما در حال حاضر به گونه‌ای است که وزیر که بالاترین مسؤول ما است باید زمانی را اختصاص دهد تا یک ساعت با ما صحبت کند تا مشکلات را به گوش وی برسانیم. هم مدیرعامل و هم وزیر و هر کسی که می‌تواند گره‌ای از مشکلات ما را باز کند پا به میدان بگذارد. وزیر ورزش و جوانان که نفر اول باشگاه استقلال است و بعد از آن نیز مدیرعامل بیایند تا صحبت کنیم.

منتظری درباره اعتصاب دوباره بازیکنان پس از پاس نشدن چک‌های فردا گفت: بازیکنان فقط به دنبال ریکاوری و برد برابر پارس جنوبی فکر کنیم و بهتر است الان درباره مشکلات مالی صحبت نکنیم زیرا بی‌فایده است زیرا راه چاره‌ای وجود ندارد.
او درباره هزینه‌های اضافی باشگاه استقلال در پیش از فصل مانند خرید بازیکنانی مثل محمدی‌مهر، گرو، نویمایر، تیموری و آقاخان توضح داد: مشکلات از اول فصل وجود داشته است و مشکلات تیم بستن را همه می‌دانستند اما درست نیست احترام سایر بازیکنان را زیر سوال ببریم زیرا ما مقابل هم نیستیم. صحبت درباره این موارد فقط خستگی می‌آورد. شرایط مالی استقلال باید به‌گونه‌ای می‌بود که به این مشکلات برنخوریم. مطمئناً هواداران ما با آن‌هایی که در راه ما سنگ می‌اندازند و از ناراحتی ما خوشحال می‌شوند برخورد می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار