PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۳۵۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

کیهان ورزشی-


دربی 89 کیفیت بهتری نسبت به دربی‌های گذشته داشت. استقلال بازی را خیلی خوب آغاز کرد و کاملاً بازی را در اختیار داشت. بازیکنان زوج‌سازی‌های خوبی کردند، اما پرسپولیس روی یک کرنر به گل رسید. ما به دنبال پیدا کردن مقصر نیستیم، اما یک بازیکن استقلال در صحنه گل کم‌کاری کرد و نوراللهی را نگرفت. تا 20 دقیقه پس از گل، پرسپولیس بازی را در اختیار گرفت و هافبک‌های این تیم عملکرد بهتری نسبت به هافبک‌های ما داشتند. استقلال بعد از آن دوباره صاحب توپ و میدان بود و چند موقعیت خوب داشت.

استقلال در ضربات آخر مشکل داشت
 پژمان منتظری نیز یک فرصت داشت که بیرانوند توپش را گرفت. پاتوسی و ایسما هم موقعیت‌های خوبی داشتند. استقلال به خوبی فرصت گلزنی ایجاد کرد، اما در زدن ضربات آخر مشکل داشت.

پنالتی اسماعیلی گل می‌شد، احتمال گل‌های بعدی استقلال وجود داشت
من فکر می‌کردم مطابق اصول فوتبال، پاتوسی پشت ضربه پنالتی می‌ایستد. او همه کرنر‌ها و ضربات آزاد را می‌زد، اما اسماعیلی پشت توپ ایستاد. او در دربی بازیکن کم‌تجربه‌ای نیست، در دربی گل زده و از لحاظ روحی یک بازیکن قوی محسوب می‌شود، اما نمی‌دانم بگویم حرکتش از روی خودخواهی بوده یا خیر. همانجا گفتم که کار استقلال خیلی سخت شد. اگر در آن زمان بازی به گل می‌رسیدیم، تیم با شرایط بسیار خوبی به رختکن می‌رفت، بازی بهتری در نیمه دوم ارائه می‌کرد و احتمال گل‌های بعدی وجود داشت.

تبریزی دیر به زمین آمد
محسن کریمی بازیکنی سرعتی است و قدرت حمل توپ دارد. او چند بار به خوبی از جناح چپ پرسپولیس نفوذ کرد. داریوش شجاعیان می‌توانست در مالکیت توپ و ارسال پاس به تیم کمک کند و تبریزی هم دیر به زمین آمد.

خلیل‌زاده و سید جلال از بهترین سرزنان لیگ برتر هستند و نباید مقابل آنها از توپ‌های بلند استفاده می‌کردیم
 زمانی که کریمی و شجاعیان را به بازی می‌آورید و یک سرزن قهار هم ندارید، نباید بازی مستقیم را در دستور کار قرار دهید، اما استقلال چنین کرد. البته منشا ضربات سر را بد نمی‌زند. شجاع خلیل‌زاده و سید جلال حسینی از بهترین سرزنان لیگ برتر هستند و نباید مقابل آنها رو به توپ‌های بلند می‌آوردیم.

ارسال توپ‌های بلند روی دروازه پرسپولیس کاملاً غلط بود
پرسپولیس عقب‌نشینی کرد و چون فاصله دفاع پرسپولیس و بیرانوند خیلی کم بود، نتوانستیم از فضای پشت مدافعان استفاده کنیم. نمی‌دانم این روش بازی، تصمیم کادر فنی بود یا خیر، اما مقابل پرسپولیس کاملاً غلط بود. شجاعیان و محسن کریمی باید بازی را به کناره‌ها می‌بردند. همانطور که دیدیم یک بار کریمی و یک بار هم مرتضی تبریزی از دفاع پرسپولیس رد شدند که پاس آخر را خوب ندادند.

فرصت بسیار بسیار خوبی را از دست دادیم
 به هر حال فرصت بسیار بسیار خوبی را از دست دادیم. شاید اگر نتیجه خوبی برابر پرسپولیس می‌گرفتیم، به خاطر اینکه سه بازی آخر ما مقابل صنعت نفت، استقلال خوزستان و سپیدرود بوده و روی کاغذ راحت هستند، می‌توانستیم به صدر جدول برسیم. با این حال استقلال هنوز شانس قهرمانی دارد و در همان سه بازی آخر، می‌تواند خودش را از سایر تیم‌ها جدا کند. تراکتورسازی، سپاهان و پرسپولیس بازی‌های سختی در هفته‌های آخر لیگ دارند.

فکر می‌کردم مشکل بین شفر و خطیر تمام شده است
من فکر می‌کردم این موضوع تمام شده است. هفته گذشته با امیرحسین فتحی صحبت کردم و او گفت که این موضوع تمام شده است. اگر قرار باشد متولیان استقلال با هم مشکل داشته باشند، تیم و هواداران ضرر می‌کنند.

استقلالی‌ها خودشان را پیدا نکنند، یک ماه پیش رو تبدیل به کابوس می‌شود
 استقلال باید خیلی زود این شکست را فراموش کند، وگرنه همه چیز را از دست می‌دهد. اگر بازیکنان، کادر فنی و مدیران باشگاه به زودی خودشان را جمع و جور نکنند، ادامه لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را از دست می‌دهیم و یک ماه پیش رو تبدیل به کابوس می‌شود. یک ماه قبل گفته بودم اگر استقلال به موازات صدرنشینان امتیاز بگیرد، می‌توانند به صدر جدول برسد.

اگر استقلال شکست در دربی را فراموش نکند، به لیگ قهرمانان آسیا صعود نمی‌کند
دیدار با سپاهان و پدیده، دو بازی سخت ماست که باید با سربلندی از آن خارج شویم. کادر فنی و بازیکنان بزرگ باید دست در دست هم بدهند و شکست را فراموش کنند. ما باید سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را برای سال آینده کسب کنیم که اگر تیم این شکست را فراموش نکند، به لیگ قهرمانان آسیا نمی‌رسد.

*بهتاش فریبا

برچسب ها: دربی 89 ، بهتاش فریبا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نوید خرقانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
0
سالهاست که کیهان ورزشی را با عشق و علاقه مطالعه می کنم . نشریه کیهان ورزشی ارزشی است و دستمریزاد دارد.پیشنهاد می کنم که امسال در مجله تغییراتی دهید و کمی به روز تر شوید. صفحات شهرستانها و سوارکاری را کم کنید و بجایش تحلیل های مثبت و مصاحبه های خوبی چاپ کنید. مصاحبه بیرانوند ، فرزاد فرزین ، وریا غفوری و شایان مصلح در ویژه نامه خواندنی بود و بهتر است تمامی شماره های مجله تان مثل ویژه نامه پرمطلب باشد. آقای مدنی بیشتر بنویسد . مطالب ارزشی را بیشتر کنید و با چهره های بااخلاق بیشتر مصاحبه کنید.دست تان درد نکند و سال جدید را خدمت استاد مدنی و همکاران محترم تان تبریک می گویم.کیهان ورزشی بیش از شصت سال قدمت دارد و پشتوانه ورزش کشور است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار