PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: رئیس فدراسیون فوتبال ایران حرف و دلش با هم یکی نیست.
کیهان ورزشی- 

کارلوس کروش که بعد از مسابقات جام ملت‌های آسیا در امارات به همکاری 8 ساله خود با تیم ملی ایران پایان داد در مصاحبه‌ای عنوان کرد که رئیس فدراسیون فوتبال ایران حرف و دلش یکی نیست!

صحبت‌های کروش به شرح زیر است: 

*کلمبیا خودش را ابتدا برای مسابقات کوپا آمریکا 2019 آماده می‌کند. در این مسابقات شما چالش بازی افتتاحیه با لیونل مسی آرژانتینی‌ها در بازی نخست گروه بی را در پیش دارید.

تصور می‌کنم کلمبیا از بازیکنان خوب و با تجربه‌اش بهره می‌گیرد. به تیم کلمبیا ایمان دارم.آنها همواره شانس‌های خوبی دارند که بازی آینده را ببرند.

*شما تیم ایران را به دو جام جهانی پیاپی بردید و هدایت کردید.فکر می‌کنید می توانید برای سال‌های زیادی در این تیم آمریکای جنوبی بمانید و کارکنید؟

در دوران فعالیتم به عنوان مربی، من کسی بوده‌ام که فقط بر کیفیت و نه کمیت بها داده‌ام.

*شما علیه ایران به خاطر عدم پرداخت حقو‌ق‌تان نزد فیفا شکایت برده‌اید. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفته، عدم پرداخت حقوق به خاطر تحریم‌ها بوده که واریزهای بانکی را با محدودیت مواجه کرده است. راه بهتری نیست که این مشکل را بتوان حل کرد؟

آقای تاج نظرش را در محفل عمومی به اشتباه گفته تا خودش را مقابل مسئولیت‌ها و اشتباهاتش مخفی کند.این مساله ربطی به محدودیت بانکی بابت واریز ندارد.این اتفاق به این خاطر رخ داده که حرف و میل رئیس فدراسیون یکی نبوده است.این مشکل رخ داده چون قول و ضمانتش باهم نبود.اسلامیان، نایب رئیس فداسیون، بازیکنان و همکاران تیم ملی، شاهدی بر همه این موارد هستند.آقای تاج با حرفش به همه دروغ می ‌گوید.

*بسیاری از هواداران شما را دوست دارند که به عنوان مربی به تیم کشورشان فرصت حضور در دو دوره پیاپی جام جهانی دادید. برعکس، خیلی‌ها هم هستند که از سبک و روش بازی تیم شما در مسابقات رضایت نداشتند.پیام شما برای این دو دسته اکنون چیست؟

همانطوری که گفتید، هواداران ایرانی مرا دوست دارند.دیگر چرا باید به فکر حرف‌های دیگر بود؟ما به خاطر هواداران ایرانی،یعنی مردم ایران بازی و کارکردیم.حرف من به هواداران ایران این است که کاملا برای انجام چنین کاری افتخار و تشکر می‌کنم.برای آن دسته هم که واقعا مرا ناراحت می‌کنند و به من حسادت می ورزند، همین حس را دارم.

*ایران در برزیل و روسیه یکسری بازی‌های قابل توجه انجام داد.اما در جام‌ ملت‌های 2015 و 2019 نتوانست موفق شود.تیم ده نفره ایران با وجود ارائه فوتبالی هجومی در ضربات پنالتی مغلوب عراق شد.اما در امارات متحده عربی تیم شما، آنگونه که منتقدین می‌گویند مشکلات تکنیکی زیادی داشت و به دلایلی نامعلوم بهترین بازیکنان را انتخاب نکردید.شما 3 بر صفر مقابل ژاپن بازنده شدید.در حالی که ایران می‌توانست برنده بازی شود.صادقانه بگویید مشکل چه بود؟

شما از من در مورد بازی با ژاپن می‌پرسید.به نام تیم ملی این حق را دارم که سئوال کنم چه کسی در امارات حضور داشت و از تیم ملی حمایت کرد؟هیچ مقامی نبود به جز مردم،‌بازیکنان و همکاران و همینطور علی کفاشیان، نایب رئیس ای.اف.سی.رئیس فدراسیون حتی یکبار هم ازتیم ملی حمایت نکرد.من به همه اقوام ایرانیان درود می فرستم  و برای همه هواداران تیم ملی خوشبختی و آرامش را آرزو می کنم.

*کارلوس کروش جام جهانی 2018 طور دیگری به نظر آمد.دستیاران‌تان حرف‌های جنجالی زدند تا حد امکان از شما حمایت کنند.واقعیت این است که این مساله باعث برهم خوردن آرامش شد.شما قبل و حین مسابقات، حرف‌های علیه یکسری تیم ها، مربیان و مقامات داشتید.اگر زمان به عقب برگردد، در آنچه گفتید و انجام دادید، تغییری می دهید؟

با تمام احترام  با نظر شما اصلا موافق نیستم.چون موضوع درست برعکس بود.ما از طرف یکسری آدم‌ها، با اتهامات کثیف  و غلط مورد حمله واقع شدیم. و مسئولان فدراسیون هیچ‌کاری که جلوی این چیزها را بگیرد، نکردند.یا حداقل از سرمربی تیم ملی، همکاران و حتی بازیکنان تیم ملی حمایت کنند.

مساله این است که آنها می‌دانند چه آدم‌های هستند و چه کاری انجام داده‌اند.متاسفانه برخی رسانه‌ها دل و جرائت این را ندارند که ماسک از صورت‌شان بردارند و شمارا حمایت کنند.آنها فقط یکسری تبلیغات غلط می‌کنند.اما هواداران ایرانی نشان می دهند نادان نیستند و بدون این که متوجه شوند چه شده، واقعیت را می‌فهمند.

*کارلوس کروش به خاطر بردن تیم ملی به دو جام جهانی پیاپی، باعث غرور مردم ایران شد.برانکو ایوانکوویچ زمانی که پرسپولیس را به نخستین فینال لیگ قهرمانانش هدایت کرد، تاریخ‌سازی کرد.شما و برانکو به فوتبال ایران در جهان و آسیا کمک کردید.همچنین هریک برای تیم‌تان جنگیدید.صادقانه برای ما تعریف کنید در مورد هواداران ایوانکوویچ و پرسپولیس چه فکرمی کنید؟

بابت این جمله که کارلوس کی‌روش باعث غرور ملت ایران شد، از شما تشکر زیادی می‌کنم.پاداشی بهتر از این که  در زندگی‌ام برای خدماتی که در تیم ملی انجام دادم، وجود ندارد.

و چه کسی به حرف این منتقدان علاقه دارد؟فراموش کنید آنچه اتفاق افتاد.بین منتقد و دشمن تیم ملی فرق هست.آنها کجا بودند وقتی ما حمایت‌شان را لازم داشتیم؟آنها کجا بودند که ما احتیاج به حمایت مالی ،‌تجهیزات ،‌بازی‌های دوستانه و کمپ آماده‌سازی داشتیم.

و شما دوست دارید من با این آدم‌ها حرف بزنم و سند برای اثبات دهم؟
برچسب ها: کارلوس کروش
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار