PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
فوتبالیست‌های مسلمان در لیگ‌های اروپایی، همچون محمد صلاح، سادیو مانه و پل پوگبا در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرند.
کیهان ورزشی-

سایت گل با نزدیک شدن به ماه رمضان درباره ستاره‌های مسلمان دنیای فوتبال و برنامه آن‌ها در این ماه گزارشی تهیه کرده است.

ماه رمضان امسال به‌زودی آغاز می‌شود و مصادف با آخرین هفته‌های فوتبال در اروپا است اما بازیکنان مسلمان مانند صلاح، مانه و پل پوگبا در این ماه چه کار می‌کنند؟
آنها در ماه رمضان روزه خواهند گرفت. آنها پیش از جام جهانی سال پیش، که مصادف با ماه رمضان بود هم روزه گرفته بودند. همچنین جام ملت‌های آفریقا 2019 یک هفته به تعویق افتاده تا بازیکنان مسلمان بتوانند پس از ماه رمضان استراحت کنند. این تورنمنت قرار بود در 24 خرداد آغاز شود اما آغاز آن به 31 خرداد موکول شده است. به این ترتیب برگزاری این بازی‌ها مصادف با ماه رمضان نخواهد بود.
اما بازی لیورپول و بارسلونا در نخستین روزهای ماه رمضان برگزار می‌شود. در برخی روزهای ماه رمضان امسال، اذان صبح در انگلیس ساعت 2:30 بامداد است و اذان مغرب هم گاهی در ساعت 20:33 است. به این ترتیب فوتبالیست‌ها بیش از 12 ساعت نباید آب و غذا مصرف کنند.
یورگن کلوپ سال گذشته در نشست خبری پیش از بازی لیورپول و رئال گفت: «دین افراد به خودشان بستگی دارد و این چیزی است که من فهمیده‌ام. من چیزی در این باره نمی‌گویم و شما خودتان عملکرد بازیکنان ما را می‌بینید. صلاح با وجود روزه گرفتن در تمرینات سرشار از قدرت است.»
 

صلاح، مانه و پوگبا؛ روزه گرفتن ستاره‌های فوتبال در ماه رمضان

رمضان در انگلیس در روز شنبه آغاز می‌شود و لیورپول هم سه‌شنبه با بارسلونا بازی دارد. صلاح و مانه، دو بازیکن مسلمان لیورپول در این ماه روزه می‌گیرند.
بازی دو تیم در ساعت 8 عصر برگزار می‌شود و افطار هم در ساعت 8:33 است. به این ترتیب این دو نفر اگر روزه بگیرند، بین دو نیمه افطار خواهند کرد.
جام ملت‌های آفریقا در سال جاری به دلیل ماه رمضان یک هفته به تعویق افتاد و به این ترتیب کشورهای مسلمان می‌توانند با برگزاری دیدارهای لیگ‌هایشان پس از افطار، برنامه زمانی خود را با ماه رمضان تنظیم کنند. تیم‌های ملی این کشورها هم جلسات تمرینی خود را در زمان‌هایی برگزار می‌کنند که بازیکنان بتوانند به‌خوبی در تمرینات حاضر باشند.
به این ترتیب بازیکنان مسلمان برنامه‌های متفاوتی برای تمرین در حین روزه گرفتن در ماه رمضان دارند و به روش‌های مختلفی برای دیدارها آماده می‌شوند. بازیکنانی مانند صلاح در روز بازی روزه‌شان را می‌شکنند و برخی بازیکنان دیگر برنامه تمرینی خود را تغییر می‌دهند تا بتوانند با توان لازم در میادین ظاهر شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار