PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۴۴۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
تساوی پرسپولیس برابر ماشین‌سازی باعث شد تا تکلیف قهرمان لیگ هجدهم در هفته آخر مشخص شود.
کیهان ورزشی-
در هفته بیست و نهم و ما قبل آخر لیگ برتر فوتبال ایران، ۸ بازی به طور هم‌زمان برگزار شد که در مهم‌ترین دیدار پرسپولیس و ماشین سازی از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا تکلیف قهرمان لیگ هجدهم به هفته آخر بکشد.

در این دیدار ابتدا ماشین‌سازی در دقیقه ۱۴ توسط کویتونگو به گل رسید اما در ادامه و در دقیقه ۸۰ علیپور از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند.

نیمه اول

نیمه اول را پرسپولیس هجومی آغاز کرد اما در همان ابتدای کار نزدیک بود ماشین‌سازی با یک اوت دستی به گل برسد که واکنش رادوشوویچ توپ را به کرنر فرستاد. پس از این موقعیت دوباره پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار گرفت و یک کرنر از روی ضربه کاشته آرام علیپور برای سرخ‌ها به دست آمد.

کرنر ارسال شده با برخورد به چند بازیکن و به صورت اتفاقی در دهانه دروازه به بودیمیر رسید که این مهاجم کروات در دقیقه ۶ جدی‌ترین فرصت پرسپولیس را از دست داد و توپ را به بیرون زد.

پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار داشت اما ضدحمله بازیکنان ماشین سازی و اشتباه سیدجلال حسینی، چای کویتونگو را با رادوشویچ تک به تک کرد که مهاجم خارجی ماشین سازی به زیبایی و با ضربه‌ای چیپ دروازه صدرنشین لیگ برتر را باز کرد.

این گل باعث شد تا پرسپولیس کار را هجومی‌تر از قبل دنبال کند و حتی می‌توانست در دقیقه ۲۰ روی ارسال مهدی ترابی به گل برسد اما ضربه سر کامیابی‌نیا به شکلی خطرناک به اوت رفت. هم‌چنین ضربه پشت محوطه ترابی در دقیقه ۲۳ راهی به دروازه پیدا نکرد.

در دقیقه ۲۷ روی حرکت بودیمیر، کنعانی‌زادگان مجبور به خطا روی این بازیکن شد که داور با کارت زرد او را جریمه کرد. مهدی ترابی باز هم پشت توپ قرار گرفت که ضربه او باز هم به بیرون رفت.

پس از چند حمله نصفه و نیمه، پرسپولیس فرصت گلزنی داشت که شوت سیامک نعمتی در دقیقه ۳۵ با برخورد به مدافع ماشین‌سازی و تغییر مسیر به تیر دروازه دخسوس برخورد کرد و به گل تبدیل نشد. بعد از آن نیز کرنر پرسپولیسی‌ها و شوت نورالله‌ی توسط دخسوس دفع شد تا پرسپولیس از زدن گل در این نیمه عاجز بماند. هم‌چنین سیامک نعمتی فرصت جبران گل خورده را داشت که ضربه سر او در دقیقه ۴۴ باز هم به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۴۵ مهدی شیری با خطا روی بازیکن ماشین‌سازی کارت زرد گرفت.

پس از این تلاش دو تیم فایده نداشت تا پرسپولیسی‌ها با یک گل و بازنده به رختکن بروند.

نیمه دوم

پرسپولیس در نیمه دوم باز هم بازی را هجومی آغاز کرد و چند فرصت گلزنی ایجاد کرد اما بی‌دقتی در پاس و ضربه آخر مانع از به ثمر نشستن این فرصت‌ها شد. در جدی‌ترین موقعیت ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم، سانتر پرسپولیسی‌ها با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده همراه شد که دخسوس توپ را دفع کرد و توپ ریباند را مدافع ماشین‌سازی به خوبی از مقابل پای سیدجلال حسینی دور کرد.

توپ به کرنر رفته در دقیقه ۵۵ به نعمتی رسید که شوت این بازیکن به شکلی خطرناک به بیرون رفت. هم‌چنین شاگردان برانکو می‌توانستد در دقیقه ۵۷ به گل برسند که داور در تصمیمی مشکوک آفساید بودیمیر را اعلام کرد.

ایجاد نشدن موقعیت‌های فراوان، برانکو را وادار کرد تا سروش رفیعی را برای خلاقیت بیش‌تر در دقیقه ۶۹ به جای سیامک نعمتی به زمین بفرستد.

با وجود به بازی آمدن رفیعی پرسپولیس نتوانست موقعیت جدی تا دقیقه ۷۷ ایجاد کند اما در این دقیقه پاس علیپور به بودیمیر او را در موقعیتی مناسب قرار داد که ضربه بودیمیر به وسط دروازه با واکنش دخسوس همراه شد.

در دقیقه ۸۰ باز هم با حرکت بودیمیر و خطای مدافع ماشین‌سازی، این مهاجم خارجی را در محوطه جریمه سرنگون کرد تا کوپال ناظمی اعلام پنالتی کند. علیپور پشت این توپ قرار گرفت و بعد از هفته‌ها توانست در دقیقه ۸۰ گلزنی کند. پس از این گل باز هم پرسپولیس روی دروازه ماشین‌سازی حمله‌ور شد و این فرصت را داشت تا در دقیقه ۸۵ توسط نورالله‌ی به گل برسد اما شوت سرکش این بازیکن از بالای دروازه به بیرئون رفت.

کرنرهای پرسپولیس در لحظات پایانی فایده‌ای نداشت تا دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دهند. با این تساوی و مساوی سپاهان برابر پدیده، پرسپولیس ۵۸ و سپاهان ۵۵ امتیازی شدند تا تکلیف تیم قهرمان به هفته آخر کشیده شود.

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشوویچ، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالله‌ی، سیامک نعمتی (۷۰- سروش رفیعی)، مهدی ترابی، ماریو بودیمیر و علی علیپور

ترکیب ماشین سازی: فرناندو دخسوس، محمد حسین کنعانی، فرید بهزادی کریمی، مسیح زاهدی، سید محمد خرم‌الحسینی، عزیز معبودی، احمدرضا زنده روح، سعید مهری، چای کویتونگو (۲۸- احسان تأییدی)، مصطفی سالاری و محمد اهل شاخه

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نوید خرقانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
0
برای ورزش و فوتبال ایران متاسفم که گل سالم استقلال مردود میشود داوری ها افتضاح کمیته داوران پاسخگو باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار