فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۴۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

کیهان ورزشی-

هفته پیش بود که با تصمیمم مسئولان باشگاه سایپا،علی دایی سرمربی فوتبال این تیم از مسئولیتش برکنار شد. این تصمیم در حالی گرفته شد که تیم فوتبال سایپا یک روز قبل از آن تیم ذوب آهن را با نتیجه دو بر یک شکست داده بود.
مسئولان باشگاه سایپا علت این اقدام را مصاحبه علی دایی و اظهاراتش علیه مسئولان شرکت خودروسازی و باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا اعلام کردند که مسبوق به سابقه هم بوده.
بدور از قضاوت در باره درست یا غلط بودن این تصمیم مسئولان باشگاه سایپا چند کلامی را با علی دایی به عنوان آقای گل فوتبال جهان و چهره بین المللی فوتبال و مرد با تجربه در رده های مختلف تیم های ملی به عنوان بازیکن و مربی داریم.
آقای دایی!
 جایی در این کره خاکی نیست که قدم بگذاریم و اسم فوتبال بیاید و نام شما نباشد.
کسی نیست که الفبای فوتبال را بداند و خاطره بازی شما با سر شکسته و بانداژ شده ات را به یاد نداشته باشد.
کسی نیست که تاثیر و دو پاس گلسرنوشت ساز شما در بازیهای با استرالیا و آمریکا را فراموش کند.
آقای دایی!
کسی نیست که اهل ورزش باشد و افتخارات شما در بالاترین سطح فوتبال جهان یعنی بوندس لیگا را نداند.
و در یک کلام کسی را پیدا نمیکنیم که در ایران نام شما را نشنیده باشد.
اما.....
اما جناب آقای دایی، از شما با این همه افتخارات انتظار میرود که حتما با قوانین و موضوعات حساس و شرایط کشور آشنا باشید که قطعا همین طور هست.
شما بخوبی میدانید رفت و آمد در نیمکت مربیان تیم های فوتبال در سطح باشگاهی و ملی امری عادی و طبیعی است و در این رفت و آمدها گاه مربیان مظلوم بودند و گاه هم باشگاهها و فدراسیونها.
اما....
جناب آقای دایی، آیا موردی را سراغ دارید که مربیان پس از برکناری عده ای خبرنگار، تصویربردار و عکاس انتخاب شده را دعوت و مصاحبه مطبوعاتی با "هدفی خاص" را برگزار کنند؟ هدفی که پشت صحنه آن به نظر میرسد دستهای پنهانی وجود دارد‌.
آقای دایی:
کدام مربی را سراغ دارید که وقتی از مسئولیتش برکنار شود، اسرار شخصی و در حد حساسیتهای قابل تامل یک مدیر را برملا کند تا جایی که هزینه هایی را بر روی دست کشورش بگذارد؟؟!!
آقای دایی!
اگر بر ملا کردن اسرار شخصی افراد به ویژه ورزشکاران کار خوب و پسندیده ای بود مطبوعات و رسانه ها خصوصا در حوزه ورزش اسرار نگفتنی بسیاری را از ورزشکاران سراغ دارند که میتوانستند آنها را بر ملا سازند.
به نظر شما اگر در کشور دیگری شبیه کار شما اتفاق می افتاد، با آن مربی چه میکردن؟
آقای دایی!
با همه تجربه ها و افتخارات بین المللی که دارید باید بگوئیم که در این مورو دچار اشتباه بزرگی شدید.چرا که شما مربی نیستید که خواهان نداشته باشید.
و سخن آخر اینکه، ایکاش قبل از آن مصاحبه قدری فکر میکردید، چون شما افتخار فوتبال ایران هستید و باید قدر خودتان را بدانید.

*حسن علیرضایی
برچسب ها: علی دایی ، سایپا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار