PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۴۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
رای نهایی دادگاه عالی ورزش در پرونده پروپئیچ صادر شد و این بازیکن کروات مبلغی گزاف بابت دستمزد عقب افتاده‌اش دریافت خواهد کرد.
کیهان ورزشی-

حکم دادگاه عالی ورزش که قبلا صادر شده بود حالا در وب سایت دادگاه عالی ورزش بارگذاری شده است.

باشگاه استقلال در لیگ پانزدهم با پروپئیچ قراردادی به مبلغ ۳۱۰ هزار دلار برای یک فصل امضا کرده بود و این بازیکن در پایان فصل در فهرست مازاد قرار گرفت که این مساله باعث شکایت او به فیفا شد. در نتیجه این شکایت غیر حقوق باقی مانده (۱۱۰ هزار دلار) پروپئیچ ۲۵۵ هزار دلار هم غرامت دریافت می‌کند؛ بنابراین در مجموع استقلال باید ۳۶۴ هزار دلار به بازیکنی بدهد که در فصل بعد و بعد از جدایی از استقلال قراردادی به مبلغ ۵۰ هزار یورو با یک باشگاه آلبانیایی امضا کرده است.
رای اولیه پرونده پروپیچ در فوریه ۲۰۱۷ صادر شده و دادگاه عالی ورزش در تجدید نظر آن را تایید کرده است. این قرارداد در دوران بهرام افشارزاده امضا شده و به این سرانجام رسیده است در حالی که بنابر ادعای افراد مطلع پرو با ۳۰ هزار دلار حاضر به فسخ قرارداد بوده است. 
قبلا این اتفاق با جزییات کاملا مشابه در باشگاه استقلال در دوره مدیریت علی فتح الله زاده و در پرونده گوران لاوره تکرار شده است. مواردی از این دست در باشگاه پرسپولیس رخ داده است که مهمترین آن پرونده معروف مانوئل ژوزه است که با غرامت چند میلیاردی به اتمام رسید.
جالب اینجاست که به دلیل قرارداد ۵۰ هزار یورویی پرو با باشگاهی که پس از استقلال به آن ملحق شده، مبلغ قرارداد قبلی این بازیکن مورد ظن فیفا قرار گرفته بوده و همین مسئله باعث ادامه تحقیقات و تعویق در صدور رای نهایی شده؛ رایی که حالا یک بحران جدید مالی برای باشگاه استقلال است که در حال حاضر نیز مسائل حل نشده دیگری هم دارد. عدم توجه مدیران فوتبال ایران به قرارداد و امضا، مشکلی قدیمی است که همواره مسائلی را برای باشگاه‌های فوتبال ایران ایجاد کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار