PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۴۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵
کاروان کاراته ایران با ۶ طلا و ۳ برنز در لیگ جهانی سری‌ آ ترکیه به کار خود پایان داد.
کیهان ورزشی-

در پایان لیگ سری آ ترکیه، کاراته کاهای ایران در اوزان ۷۵- توسط بهمن عسگری، ۸۴- کیلوگرم توسط مهدی قراری زاده، ۸۴+ کیلوگرم توسط صالح اباذری و کاتای تیمی بانوان به ۴ مدال طلا رسیدند. طراوت خاکسار و حمیده عباسعلی نیز ساعتی پیش به دو مدال طلا رسیده بودند.
بهمن عسگری در دیدار فینال برابر لوییجی بوسا نایب قهرمان جهان ۲۰۱۸ و قهرمان اروپا ۲۰۱۹ با نتیجه ۶ بر یک پیروز شد و به مدال طلا رسید.
قراری‌زاده در فینال وزن ۸۴- اوگور آکتاش ترکیه‌ای دارنده عنوان قهرمانی اروپا در سال ۲۰۱۹ را با نتیجه یک بر صفر از پیش‌رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.
در وزن ۸۴+ کیلوگرم هم صالح اباذری در فینال مقابل گوگیتا آرکانیا گرجستانی پس از تساوی ۲ بر ۲ با قانون سنشو برنده شد و مدال طلا را از آن خود کرد.
کاتای تیمی بانوان ایران نیز با ترکیب پریسا رحمانی، مهری یزدانی و مائده نصیری پی نیز با شکست استرالیا در فینال به عنوان قهرمانی رسیدند.
نتایج دیدارهای مقدماتی:
بهمن عسگری نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم ایران پیش از فینال موفق شد ابتدا نماینده هند را ۸ بر صفر از پیش‌رو بردارد و در مبارزه دوم نیز احمد شدید اردنی را ۵ بر صفر برد. وی سپس مقابل تیموفی لئونتف روسیه‌ای یک بر صفر به برتری رسید.
عسگری در چهارمین مسابقه جرمن چارپنتیر از شیلی را ۶ بر ۲ شکست داد، سپس ۵ بر صفر از سد هنری ویکوآ گرجستانی گذشت و به نیمه نهایی رسید. او در نیمه نهایی نیز عبدالعزیز عبدالمحمود مصری را ۲ بر یک برد و فینالیست شد.
مهدی قراری‌زاده در رقابت‌های پیش از فینال ابتدا ۴ بر ۳ میشل دورهام از استرالیا را مغلوب کرد. در ادامه یک بر صفر بر دانیل دیانتته از بلژیک غلبه کرد. در بازی سوم ۲ بر صفر مارسل بائن از آلمان را شکست داد.
او در بازی چهارم ۲ بر یک از سد صمد گوک از ترکیه گذشت. سپس ۵ بر صفر ایوان وسیچ از کرواسی را برد و سپس ۳ بر ۲ آلوین کارال از کوزوو را شکست داد.
قراری زاده در نیمه نهایی پس از تساوی صفر بر صفر مقابل آنتون ایساکائو از بلاروس در هانتی برنده میدان شد و به فینال راه یافت.
در وزن ۸۴+ کیلوگرم هم صالح اباذری پیش از حضور در فینال در اولین دیدار خود ۲ بر صفر آنجلا وسیچ از کرواسی را شکست داد. در بازی دوم ۳ بر صفر بوگدان تریکوز از صربستان را برد. سپس یک بر صفر از سد سیمونه مارینو از ایتالیا گذشت. در ادامه صالح اباذری ۳ بر صفرصادق سنچولی از ایران را مغلوب کرد. در پنجمین مبارزه ۳ بر صفر الکساندر کولوکوف از روسیه را شکست داد و در نیمه نهایی با نتیجه ۷ بر صفر بر ایمان سنچولی از ایرلند شمالی غلبه کرد و به دیدار فینال راه یافت.
پیش از این طراوت خاکسار و حمیده عباسعلی نیز برای ایران به مدال طلا رسیدند، مهدی خدابخشی، علی مسکینی و کاتای تیمی پسران هم ۳ مدال برنز گرفتند.
برچسب ها: کاراته
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار