PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۵۰۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
یادداشتی پیرامون حواشی شب گذشته برنامه تلویزیونی «ستاره ساز»
.. وای به نسلی که شما می خواهید تربیت کنید !

شب گذشته و به صورت کاملا اتفاقی نظاره گر برنامه «ستاره ساز » از شبکه سوم سیما بودیم که متاسفانه از این اتفاق کاملا هم پشیمان شدیم . اولا که با ماهیت این برنامه مشکل داریم و معتقدیم هیچ استعدادی این گونه شکوفا نمی شود که در آینده نزدیک پرونده ویژه ای را به این برنامه تلویزیونی و آفت های آن اختصاص خواهیم داد . اما نکته ای که در این یادداشت قصد داریم به آن بپردازیم ، حرکات زشت و ناپسندیده فیروز کریمی و خداداد عزیزی(که اتفاقا افتخار شاگردی آقا فیروز را هم دارد!) در این برنامه است که متاسفانه کار را به مشاجره لفظی کشاند و چه بسا اگر دوربین های تلویزیونی و حضار در استودیو نبودند ، به درگیری فیزیکی و کتک کاری هم می رسید .

شک نداریم اتفاقات دیگری هم در برنامه «ستاره ساز » افتاده که از چشم بینندگان تلویزیونی پنهان مانده است .

نه قصد نصیحت داریم و نه می خواهیم با حرف های کلیشه ای آقایان را رنجور کنیم اما شما که در جایگاه استاد ، فوتبال را به بچه های 10 ، 12 ساله آموزش می دهید ، چنین برخوردی را زیبنده می دانید ؟ در همه جای دنیا فوتبال را این طور آموزش می دهند ؟ این گونه به داوری ها اعتراض می کنند ؟ چشمشان را می بندند و دهانشان را باز می کنند ؟

قطعا آن نوجوانی که زیر دست شما تربیت می شود فکر می کند فوتبال همین حواشی است و این باعث می شود از اصل فوتبال دور شود . امثال شما بوده اند که کار را به جایی رسانده اند که هر روز در فوتبال ،کتک کاری ، دعوا ، ناسزا ، مجروحیت،درگیری تماشاگران و حتی مرگ تیتر اول رسانه ها شود . شاگردانی که امثال شما تربیت کرده اید این روزگار را در فوتبال رقم زده اند . تا جایی که یادمان هست در دهه های گذشته فوتبال رنگ و بوی بهتری داشت و کمتر شاهد این موضوعات بودیم . هر چند سال ،یک بازی مثل دربی ، حاشیه هایی پیدا می کرد که آن هم این حد از خشونت را در پی نداشت .

خداداد عزیزی در پایان برنامه با عذری بد تر از گناه گفت : در همه جای دنیا این اعتراضات و این بگو مگو ها وجود دارد و اعتراض جزئی از فوتبال است . این که می خواهند در برنامه های تلویزیونی بگویند درفوتبال دنیا اعتراض وجود ندارد این دروغ است و ... همه مربیان دنیا وقتی حس کنند حقشان تضییع شده اعتراض می کنند و...

این ها سخنان جناب خداداد عزیزی یا همان غزال تیزپای فوتبال ایران است که درآنتن تلویزیون مطرح کرد و این گونه برای مخاطبان تلویزیونی فوتبال را تشریح کرد و...

نه عزیز من فوتبال آن طور که شما و جناب فیروز کریمی تعریف می کنید نیست . شما که خود را استخوان خرد کرده و عصاره فوتبال می دانید چرا چشمتان را روی حقایق بسته اید ؟ مگرفوتبال های روز دنیا را مشاهده نمی کنید ؟ به استادیوم های بزرگ جهان نرفته اید ؟ چرا فکر می کنید که فقط حرف های شما درست است و فقط شما در این زمینه حق اظهار نظر دارید و...؟

صد البته که در همه جوامع بشری و در همه زمینه ها از جمله ورزش یا همین فوتبال که مورد بحث ما است حواشی هم وجود دارد ، همان طور که در سایر حوزه ها مثل هنر ، سیاست ، اقتصاد و ... وجود دارد اما بعید می دانیم که نخبگان ، جامعه را به انجام آن ترغیب کنند ! شمایید که با افتخار می گویید من هرجا بودام برای دفاع از تیمم دعوا کرده ام و...

آری برادر ، از حرفه ای گری و مدرنیته فقط همین اعتراضات و درگیری ها را یاد گرفته ایم . تمام اصولی که در زمانی در جامعه ما ارزش تلقی می شد ، رنگ باخته و کمتر آدم دلسوزی را سراغ داریم که این حقایق را کتمان کند . فوتبال ما یک جزیره خودمختار شده است که تعاریف خاص خودش را پیدا کرده و بعید است این راه مقصد دیگری به جز ترکستان داشته باشد .

مطمئنا حرف های ما در فوتبال سراسر حرمت شکن این روزها خریداری ندارد ، اما از سر وظیفه بر خود واجب دانستیم تا این نکات را متذکر شویم .

راستی در پایان پرسشی هم پیرامون پخش این اتفاقات از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به ذهنمان رسید . چه لزومی داشت برنامه «ستاره ساز» که به صورت ضبط شده و نه زنده روی آنتن می رود ، چنین اتفاقاتی را پخش کند؟! نکند خدای ناکرده مدیریت ورزشی سیما هم بر دامن زدن حاشیه ها و دور شدن از مسیر اصلی ورزش و به خصوص فوتبال تاکید دارد که در نهایت منجر به قربانی شدن فلان برنامه تلویزیونی یا فلان مجری شود ؟ امیدواریم مسئولان محترم صدا و سیما توضیحات قانع کننده ای در این خصوص ارائه کنند.

* کامران خطیبی


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
والی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
0
واقعا که این دو تا آدم می خوان بچه های مردم رو تربیت کنند من که اگه حای مسئولین بودم ...
بخشی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
0
جای شرمساری است که پیشکسوتان در رسانه ملی با هم جروبحث کف خیابونی می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار