PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
مراسم تجلیل از ورزشکاران حامی مردم مظلوم فلسطین که از رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی در میادین ورزشی بین‌المللی خودداری کرده‌اند، با حضور مسئولان ورزش، سازمان بسیج مستضعفین و ورزشکاران برگزار شد.
کیهان ورزشی-
«نوزدهمین آئین تجلیل از ورزشکاران جوانمرد» که از رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی خودداری کردند با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزیر ورزش، ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، سردار آذرنوش مسئول سازمان بسیج ورزشکاران، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، شروین اسبقیان مدیر کل امور مشترک دفتر وزارت ورزش، گل‌محمدی مدیرکل ورزش استان تهران و تیمور غیاثی سخنگوی فدراسیون دوومیدانی و… حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، سردار داوود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، با قدردانی از اقدام ورزشکارانی که به گفته او با همه مشقت‌ها و سختی‌ها دست از مدال کشیدند و پای آرمان‌های نظام ایستادند، گفت: امیدوارم با تمجید از این عزیزان قدردان این عزیزان و روحیه پهلوانی در ورزش کشور باشیم.

در ادامه مراسم و پس از اجرای تواشیح «ماه عبادت» و «قدس الشریف» توسط گروه الغدیر، ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران طی سخنانی با قدردانی از ورزشکاران ایران گفت: ورزشکاران ایران جلوی توطئه‌ای ایستادند که می‌خواهد رژیم صهیونیستی را به عنوان یک دولت مشروع در منطقه جا بیندازد.

وی افزود: امام خمینی رژیم صهیونیستی را غده سرطانی نامید که این جمله کاملاً به‌حق بود. دولت‌های غربی با قرارداد قرن که نمونه آن کنفرانس بحرین بود می‌خواهند ارتباط با رژیم صهیونیستی را عادی جلوه دهند. از نظر آنان رژیم صهیونیستی می‌تواند پیشرفت کند اما کشورهای مثل ایران و ترکیه نمی‌توانند پیشرفت داشته باشند.

ابوشریف ادامه داد: ایستادن برابر قدرت‌های غربی نه‌تنها برای فلسطین بلکه به سود جهان اسلام است، چراکه این رژیم به اقدامات ضد بشری بر ضد مردم فلسطین و مسلمانان جهان ادامه می‌دهد. کسی نمی‌تواند مسلمان باشد و با این رژیم مبارزه نکند. ایران از مردم فلسطین حمایت همه جانبه دارد و به همین دلیل تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته است. آن‌ها می‌خواهند فقط رژیم صهیونیستی در منطقه قدرتمند باشد و می‌خواهند ایران قدرتمند و مستقل باشد. اقدامات عربستان و امارات در حمایت از رژیم صهیونیستی مخالف قرآن و اسلام است و شریک جنایات این رژیم هستند.

در ادامه، سردار غلامی معاون سازمان بسیج مستضعفین گفت: با طلوع عالم‌تاب انقلاب اسلامی در هدایت معمار و پایه‌گذار انقلاب اسلامی تأثیر مهمی در سرنوشت مردم فلسطین داشت و سرنوشت مردم فلسطین را از کاخ‌ها و سرسپردگان کشورهای منطقه به دست این مردم مظلوم سپرد. این رژیم در جنگ ۳۳ روزه و جنگ ۵۶ روزه غزه شکست سختی خورد و امروز می‌بینیم دو روز هم تاب مقاومت برابر مردم غزه را ندارد. امروز اگر این رژیم بمباران می‌کند موشک‌های دست‌ساز جوانان مقاومت بر سر آنان می‌ریزد و تلفات زیادی می‌دهند.

وی افزود: از ورزشکاران قهرمانی که نگاه ملت ایران در حمایت از مظلوم را در ورزش نشان داده‌اند تشکر می‌کنم. این اقدام مایه افتخار کشور و در جهت دفاع از مردم مظلوم فلسطین است.

در پایان این مراسم با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، سردار غلامی و احمدی معاون وزیر ورزش از خانواده شهید قربان خوانی و ورزشکارانی که مقابل رژیم صهیونیستی به میدان نرفته‌اند تجلیل شد.

سعید ملایی (جودو)، گلاره ناظمی (فوتبال)، ثمین عابد خجسته (بدمینتون)، آرین غلامی و علیرضا فیروزجا (شطرنج)، کامران رضایی‌نژاد و حسین تبرته فراهانی (ورزش ناشنوایان)، سید مهران حسینی (دو و میدانی)، امیرحسین عرب (کاراته)، حسین وفایی (بیلیارد)، افشین نوروزی و امین احمدیان (تنیس روی میز)، محمدعلی عباسی، میثم زنگنه، محمد گل‌محمدی و شهریار احتشام‌زاده (تنیس روی میز کارگری) ورزشکارانی بودند که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

البته سعید ملایی جودوکار شاخص ایران و دارنده مدال طلای جهان و علیرضا فیروزجا در شطرنج، از ورزشکارانی بودند که در این مراسم حضور نداشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار