PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

رقابت های بسکتبال سه نفره کاپ آسیا به میزبانی چین در حالی برگزار شد که نمایندگان کشورمان تنها چند روز مهمان این تورنمنت بودند و متاسفانه خیلی زود از گردونه رقابت ها حذف شدند.تیم ملی مردان ایران که در رقابت های انتخابی برای حضور در جدول اصلی شرکت کرده بود با ۲ پیروزی و ۲ شکست از صعود بازماند و خیلی زود مجبور به خداحافظی شد . تیم ملی مردان ایران در شرایطی حتی به جدول اصلی مسابقات صعود نکرد که در بازی های آسیایی جاکارتا به مدال برنز رسیده بود.

پس از حذف تیم مردان، نوبت به تیم ملی زنان ایران رسید . این تیم در جدول اصلی مسابقات حضور داشت و در هر ۲ دیدار مرحله گروهی اش باخت و حذف شد.

با این شرایط هر دو تیم بسکتبال سه نفره ایران در کاپ آسیا ناکام شدند تا بر همگان عیان شود که تمرین و برگزاری اردو بدون مسابقات تدارکاتی نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت. هر دو تیم ملی زنان و مردان ایران در سال جدید تنها اردوهای تمرینی برگزار کردند و مسابقه تدارکاتی برای این رقابت های مهم نداشتند.

اما نکته مهم و حائز اهمیت این است که بسکتبال سه نفره قابلیت فراوانی دارد و می تواند به فراگیر شدن بسکتبال کمک های شایانی کند . بسکتبال سه نفره در دنیا دقیقا همان حکم مسابقات فوتبال « گل کوچک» در ایران را دارد . کودکان و نوجوانان علاقه مند به بسکتبال معمولا در همه جای دنیا روی زمین های آسفالت و در سالن های ورزشی این رشته ورزشی را دنبال می کنند . با محبوبیت این رشته در جهان و گسترش و افزایش تعداد بازیکنان آن، این رشته به یک نیرو برای رشد ورزش بسکتبال و به خصوص بسکتبالیست‌ها تبدیل شده است.

به فدراسیون بسکتبال توصیه می کنیم بودجه ای مجزا را به این رشته المپیکی اختصاص دهد تا بتواند با کمک وزارت آموزش و پرورش استعدادهای ناب بسکتبال کشورمان را در مدارس شناسایی و پرورش دهند . تقریبا همه کشورهای صاحب بسکتبال سرمایه گذاری خوبی روی آن انجام داده اند و نیاز است که فدراسیون ایران نیز نگاه ویژه ای به بسکتبال سه نفره داشته باشد، هرچند که طبق نظر کارشناسان اولین گام برای موفقیت ،تفکیک این رشته از بسکتبال 5 نفره یا همان کلاسیک است چرا که بسکتبال سه نفره بسیار سنگین است و باید با برنامه ریزی دقیق رشد کند.

* کامران خطیبی


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار