PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۴۵۶۹۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
گفت و گو با محمد نادری مدافع تیم پرسپولیس که در یک نیم فصل دوبار طعم قهرمانی را چشید
وسط لیگ هجدهم به تیم پرسپولیس اضافه شد. اوائل برخی در محافل فوتبالی می گفتند که مدافع تازه وارد پرسپولیس در خط دفاع جواب نمی دهد و خلاهای موجود در سازمان دفاعی تیم برانکو را پر نمی کند .محمد نادری از لیگ بلژیک به پرسپولیس آمد و آرام آرام در سازمان دفاعی پرسپولیس به جایگاه مشخصی رسید. مدافع وسط بازی کرد و پس از مدتی با تشخیص برانکو ایوانکوویچ به مدافع چپ و ثابت سرخپوشان بدل شد.بزرگترین مزیت محمد نادری در خط دفاع این است که او از نظر فنی در یک سطح بازی می کند و جزو بازیکنانی است که نوسان ندارد.بازیکنی مسئولیت پذیر است و در اجرای تاکتیک های مربی به نحو احسن عمل می کند. آنقدر خوب عمل کرد که برانکو پس از جذبش سراغ مدافع دیگری نرفت و از او در دو پست دفاعی استفاده کرد و کار را به او سپرد. وقتی نادری پست مدافع چپ را تحویل گرفت قرص و محکم به کار چسبید و خروجی اش به لحاظ فنی مثبت بود.نادری در فصلی به پرسپولیس اضافه شد که فصل رویایی برای پرسپولیسی ها قلمداد می شود. دو قهرمانی با ارائه بازیهای دلچسب که بیانگر عیار بالای فوتبال سرخپوشان در فصل گذشته است. محمد نادری پس از کسب دو قهرمانی با پرسپولیس میهمان این هفته ما است.

متولد تهران

-محمد نادری مدافع سختکوش پرسپولیس در ابتدای گفت وگو با کیهان ورزشی گفت:متولد تهران هستم اما زادگاه پدرومادرم شهرستان قزوین است.برخی تصور می کنند که من برای بازی در تیم تراکتورسازی تبریز آذری هستم در حالی که این طور نیست.ضمنا متولد 14 مهر ماه 1375 هستم و در محله شهرک غرب دوران نوجوانی را پشت سر گذاشتم.البته از زمانی که به پرسپولیس آمدم برای کوتاهی مسیر منزل تا محل تمرین در محله نازی آباد ساکن شدم. من زیاد به بیرون از منزل نمی روم و آدم خونه ای هستم.پس از پایان تمرین راهی خانه می شوم تا استراحت کنم.فاصله محل تمرین تا خانه می بایست نزدیک باشد.پنج دقیقه ای به خانه برسی تا گرفتار ترافیک نشی.

-وی ادامه داد: خانواده مادری ام همگی ورزشکار هستند.خواهرم فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی و خاله ام مربی والیبال است.خاله ام در گذشته والیبالیست بود.دایی هایم فوتبالی هستند و دو نفرشان فوتبال بازی می کنند.واقعا فوتبالم را مدیون خانواده مادری ام هستم.از روز اولی که فوتبال بازی کردم با دایی هایم به سالن می رفتم و با بازیکنان بزرگتر از خودم فوتسال بازی می کردم.همیشه با دایی هایم در محافل فوتبال بودم و در تمرینات همراهی شان می کردم.البته فاصله سنی ام با دایی هایم کم است و با آنها رفیق هستم.

-نادری اضافه کرد:دیپلم دارم و وقتی مشمول خدمت سربازی شدم به نظام رفتم و پس از مدتی به عضویت تیم مقاومت درآمدم.

شمس گفت بدرد فوتبال می خورم

-محمد نادری پیش از آن که فوتبالیست شود فوتسال بازی می کرد و دراین باره به کیهان ورزشی گفت:من پیش از این که فوتبالیست شوم بطورحرفه ای فوتسال بازی می کردم.حتی در سال 2014 به تیم ملی فوتسال دعوت شدم.تیم ملی با تیم ایتالیا بازی داشت و اسم من هم در لیست تیم ملی جای گرفت.حتی در همان ایام از تیم فوتسال منصوری قرچک پیشنهاد خوبی دریافت کردم. آقایان شمس و داورزنی اعتقاد داشتند که من در میادین فوتبال پیشرفت بیشتری می کنم و در عرصه فوتبال می توانم استعدادم را نشان دهم.البته من فوتبال را بیشتر از فوتسال دوست داشتم .

-وی ادامه داد: وقتی به همراه خانواده برای مدتی به شهرستان قزوین رفتیم و در این شهر زندگی کردیم.من از همان دوران فوتبال چمنی را آغاز کردم.من به همراه تیم این شهر به مسابقات کشوری اعزام شدم و در این مسابقات بازی کردم.پس از پایان این رقابت ها به تیم ملی نونهالان دعوت شدم و از همین رو به تیم نونهالان سایپا پیوستم.آقای حسن عبدی مربی ام در تیم نونهالان سایپا بود و انصافا در آن برهه از او خیلی چیزها یاد گرفتم و از نظر فوتبالی مدیون این مربی زحمتکش پایه ها هستم.آقای عبدی از بازی من خوش اش می آمد و با حمایت ایشان با سایپا قرارداد بستم.آقای عبدی یک روز به مادرم بر سر تمرین گفت که پسرتان در فوتبال استعداد دارد و شما بایستی از او در این مسیر حمایت کنید. آقای عبدی از پدرومادرم خواست که کفش آهنی بپوشند و در سخت ترین شرایط از من حمایت کنند تا من در فوتبال رشد کنم و به جایگاه قابل احترامی برسم. با تیم نونهالان سایپا در همان فصل قهرمان شدیم و سپس به باشگاه مقاومت تهران رفتم و به عنوان کاپیتن مقاومت در جوانان و امیدها جام قهرمانی را بالای سر بردم.حتی در همان برهه برای تیم بزرگسالان مقاومت در لیگ دسته دوم بازی کردم .

بدبیاری در لیگ برتر بلژیک

-نادری اضافه کرد: باشگاه تراکتورسازی تبریز بازیهای مرا در لیگ دسته دوم دیده بود و از فوتبال من خوش شان آمد و با من قرارداد سه ساله امضا کرد. وقتی به تراکتورسازی آمدم به عنوان مدافع وسط برای تراکتور در لیگ بازی کردم . مدتی در تراکتور بازی کردم تا این که از باشگاه بلژیکی کورتریک پیشنهاد مناسبی به باشگاه تراکتور رسید.شرایط مهیا شد و من برای پیشرفت به فوتبال بلژیک رفتم. متاسفانه صدور ویزای من برای بازی در لیگ بلژیک طولانی شد و من با تاخیر به تیم کورتریک اضافه شدم. من از تمامی بازیکنان تیم از نظر تمرینی عقب بودم و اولین تمرین من در تیم بلژیکی با شروع لیگ برتر مصادف شد. کادرفنی مرا بخاطر عدم حضورم در تمرینات بدنسازی و اردوهای پیش از فصل به بازی نگرفت و زمانی که چند هفته با تیم تمرین کردم دچاربدشانسی شدم و به دلیل آسیب دیدگی کنار ماندم. مصدومیت سبب شد تا حسابی عقب بیفتم.متاسفانه حضور در ترکیب تیم را از دست دادم و حسابی در بلژیک بد آوردم.

استقلالی های فامیل را پرسپولیسی کردم

-محمد نادری در بخش بعدی گفت وگو به نحوه پیوستن خود به پرسپولیس اشاره کرد وبه کیهان ورزشی گفت:ماجرای پرسپولیسی شدنم به زمانی برمی گردد که بازیکن تراکتورسازی تبریز بودم. من در یک بازی برابر پرسپولیس بازی کرده بودم و آقای برانکو ایوانکوویچ بازی مرا دیده بود و روی من شناخت داشت. حتی با مدیربرنامه هایم صحبت کرده بود تا از وضعیتم جویا شود.ضمنا من از کودکی پرسپولیسی بودم و این تیم را دوست داشتم. عکسی از نوجوانی ام دارم که برای تماشای بازی پرسپولیس با پرچم قرمز به ورزشگاه آزادی رفته بودم.من از خانواده ای پرسپولیسی هستم و برای مدتی کاری کردم که دو عضو استقلالی خانواده مان پرسپولیسی شوند.آرزوی قلبی ام از کودکی این بود که روزی برای تیم محبوبم پرسپولیس بازی کنم.خداراشاکرم که به آرزوی قلبی ام رسیدم.

اولین روز تمرین از صحبت های برانکو لذت بردم

-وی ادامه داد:باشگاه پرسپولیس پیگیر وضعیتم در لیگ بلژیک شد و آقای برانکو اعلام کرد که مرا می خواهد و پس از مدتی بطورقرضی به پرسپولیس ملحق شدم.روز نخستی که بر سر تمرینات پرسپولیس حاضر شدم آقای برانکو صحبتی کرد که برایم لذت بخش بود . او به من گفت که بازیکنی دو پسته هستم و مرا برای بازی در دو پست مدافع وسط و چپ جذب کرده و از این رو مدافع دیگری به خدمت نگرفته است . اگر عملکرد خوبی داشته باشم می توانم تا پایان فصل در تمامی بازیها برای پرسپولیس به میدان بروم.گفت به تو بازی زیاد می رسد .گفت برو تمرین کن تا به مرز آمادگی برسی و برای پرسپولیس بازی کنی.من تجربه بازی در این دو پست را داشتم ابتدا مدافع وسط بازی کردم. در تراکتور مدافع وسط بودم اما از آن جا که میل به نفوذ داشتم آقای برانکو مرا به جناح چپ برد.توانایی بازی در پست مدافع چپ سبب شد تا در ترکیب اصلی تیم جای بگیرم.البته لازم است از طرفداران پرسپولیس بابت حمایت هایشان تشکر کنم. آنان در ماههای گذاشته به من خیلی لطف داشتند.

سزاوارانه در دو جام قهرمان شدیم

-نادری درباره چگونگی قهرمانی تیم پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی توضیح داد و گفت:البته همه چیز لطف خدا بود که پرسپولیس فصلی رویایی را سپری کرد.حقیقتا خیلی زحمت کشیده شد تا پرسپولیس به سومین قهرمانی در لیگ برتر برسد و با قهرمانی در جام حذفی پایانی شکوهمند داشته باشد.مهم ترین دلیل قهرمانی انگیزه بالا و اراده کادرفنی و بازیکنان بود.اگر بازیهای پرسپولیس در فصل گذشته را دیده باشید متوجه می شوید که تیم ما سزاوار دو قهرمانی بود.هیچ تیمی مثل ما بدنسازی نکرد.نفرات تیم ما در دقیقه 90 بازی مثل دقیقه 10 بازی می کرد و آثار خستگی در ساق های بچه های ما در زمین پیدا نبود.بچه های ما تا دقیقه 120 می دویدند و موتورشان چند بار در طول بازی روشن می شد.از این بابت نسبت به سایر تیم ها برتری محسوسی داشتیم.یکدلی و از خودگذشتگی در تیم پرسپولیس مثال زدنی است واگر چند هفته پایانی لیگ هجدهم دچار استرس پیش از قهرمانی نمی شدیم می توانستیم بازیهای پایانی فصل را با پیروزی پشت سر بگذاریم.البته بازیهای دشوارمان در هفته های پایانی لیگ بود. بازی برابر تیم های تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان در هفته های پایانی بود. بازی برابر تیم متحول شده ذوب آهن در اصفهان آسان نبود.

-وی ادامه داد:قهرمانی ما در جام حذفی پس از شکست سپاهان در اصفهان رقم خورد. شکست سپاهان در نقش جهان به معنای قهرمانی بود و این برد به ما خیلی چسبید. یکی از بهترین بازیهای مان را انجام دادیم و انصافا شایسته پیروزی در اصفهان بودیم.سوت پایان بازی برابر سپاهان که خورده شد خیلی خوشحال شدیم. حتی بیشتر از شبی که جام قهرمانی را در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان بالای سر بردیم.ما از شکست داماش اینقدر خوشحال نشدیم که سپاهان را در ورزشگاه خانگی اش مغلوب کردیم.

برنامه فینال جام حذفی افتضاح بود!

-نادری اضافه کرد: در بازی برابر تیم سپاهان اصفهان حدود دقیقه 110 بود که تعویض شدم. البته کمی کشاله هایم گرفته بود و به آقای برانکو وضعیتم را گفتم.البته تعویض من بیشتر جنبه تاکتیکی داشت و برانکو می خواست بازیکنی به زمین بیاورد که پنالتی زن باشد.

-مشکلات عجیبی در زمان برگزاری فینال جام حذفی اوقات طرفداران فوتبال بخصوص پرسپولیسی ها را تلخ کرد و نادری با انتقاد از نحوه برگزاری فینال به کیهان ورزشی گفت:فینال جام حذفی به شکل بسیار عجیبی برگزار شد.برنامه ریزی افتضاح بود یطوریکه ما با مشکلات عجیبی مواجه شدیم.سئوال من از آقایان برگزارکننده جام حذفی این است اصلا چرا فینال را در ورزشگاه شهدای خوزستان برگزار کردند؟ مگر برگزاری فینال در مشهد چه ایرادی داشت؟ گفتند داماشی ها به مشهد نمی آیند در حالی که شرایط برگزاری در ورزشگاه امام رضای (ع) مشهد بسیار بهتر بود.زمین اش به مراتب بهتر از ورزشگاه شهدای فولاد بود. متاسفانه برنامه ریزی جام حذفی افتضاح بود. ما در بین جمعیت وارد ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان شدیم. فاصله ما با تماشاگران چند متر بیشتر نبود ! اگر خدای ناکرده کسانی به هر نحوی به ما حمله می کردند تکلیف چه بود؟وقتی وارد زمین ورزشگاه شهدای فولاد شدیم زمین پر از سوسک بود!وضعیت زمین از نظر همواری هیچ تعریفی نداشت و نمی دانم چرا فینال را در چنین زمینی برگزار کردند؟! وقتی به توپ ضربه می زدیم سوسک ها از روی زمین بلند می شدند که اصلا وضع بسیار بدی بود!البته ما برای بازی در زمین های ناهموار عادت کرده ایم!از طرفی تعداد ماموران نیروی انتظامی کمتر از سایر ورزشگاه ها بود که کمی نگران کننده بود!تیم ما ساعت 14:30 ناهار خورد و ساعت 11الی 12 شب داشت بازی می کرد!بدن تمامی بچه های ما خالی کرده بود از بس که گرسنه بودیم!تیم ما به علت عدم بازی تیم داماش گیلانیان سه بار لباس عوض کرد!یکبار که ورزشگاه خالی شد بچه های ما لباس ها را درآوردند تا روانه هتل شویم! اما بلافاصله آمدند گفتند فینال برگزار می شود و دوباره لباس عوض کردیم!دوبار برای حضور در فینال گرم کردیم. گرم کردن در گرمای اهواز سبب می شود انرژی زیادی از بازیگنان گرفته شود! متاسفانه برنامه ریزی آقایان افتضاح بود!واقعا شرایط عجیب و تمسخرآمیزی را در شب فینال جام حذفی سپری کردیم!تیم ما آماده بازی بود آن طرف تر بازیکنان داماش بی اعتنایی می کردند و مشغول روپایی زدن بودند!یکی نبود بگویند گناه بازیکنان باتجربه و ملی پوش پرسپولیس چه بود؟ که این طور بلاتکلیف مانده بودند!

استقلالی های فامیل را پرسپولیسی کردم

دوست دارم در پرسپولیس بمانم

-محمد نادری درباره آینده خود در باشگاه پرسپولیس به کیهان ورزشی گفت:آرزوی قلبی ام این است که در پرسپولیس تیم محبوبم از دوران کودکی بمانم و برای این تیم بازی کنم.من بطور قرضی به پرسپولیس آمده ام و نمی دانم تکلیفم برای فصل آینده چیست؟ اگر پرسپولیس مرا بخواهد دوست دارم در تیم محبوبم بمانم و موفقیت های دیگری با پیراهن سرخ پرسپولیس تجربه کنم.دوست دارم شاگرد برانکو بمانم.برانکو در نیم فصل گذشته خیلی نکات مهم را به من یاد داد و او یک مربی دلسوز است.

بارسایی هستم

-مدافع تیم پرسپولیس درباره تیم ملی هم صحبت کرد و گفت:هر فوتبالیستی آرزو دارد برای یکبار هم که شده پیراهن تیم ملی کشورش را برتن کند . من هم دوست دارم به تیم ملی دعوت شوم. البته خبردار شدم پارسال در لیست 50 نفره آقای کارلوس کروش بودم . وقتی به عنوان مدافع وسط بازی می کردم.با این حال امیدوارم که کادرفنی تیم ملی بازیهای مرا در پرسپولیس پسندیده باشد و مرا به تیم ملی دعوت کند.

-بازگشت به فوتبال باشگاهی اروپا صحبت بعدی ما با نادری بود:«هر بازیکن مایل است که فوتبالش را در اروپا ادامه دهد و به لیگ بزرگتر و معتبر اروپایی برود.یکی از آرزوهایم بازی در دو لیگ اسپانیا و ایتالیا است .البته کار آسانی نیست می بایست خیلی زحمت بکشم تا شرایط حضورم در این دو لیگ معتبر اروپایی مهیا شود.من طرفدار تیم بارسلونا هستم ولی بازی گرت بیل در دفاع چپ را خیلی دوست دارم و از واران مدافع فرانسوی تیم رئال مادرید خیلی خوشم می آید و بازیهایش را دنبال می کنم.

-محمد نادری در پایان به کیهان ورزشی گفت: ابتدا از کیهان ورزشی نشریه باقدمت ورزش ایران برای فرصتی که به من داد تشکر می کنم و برای شما و همکاران محترم تان آرزوی موفقیت دارم.از پدرومادرم که همیشه حامی ام بوده اند ممنون هستم آنان به همراه پدربزرگ عزیزم خیلی در سالهای اخیر برایم زحمت کشیده اند و امیدوارم بتوانم آنان را در زندگی خوشحال کنم.تشکرویژه از پدربزرگم دارم و ان شاالله همیشه سایه اش بالای سرمان باشد.

*کیوان طباطبایی


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0
0
مصاحبه خوبی بود
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
0
پرسپولیس با کمک استقلال دوجام گرفت. استقلال سپاهان را در اصفهان برد و راه قهرمانی پرسپولیس را هموار ساخت و در جام حذفی با باخت به سایپا اجازه داد پرسپولیس به راحتی قهرمان شود تازه پرسپولیس از کمک وزارت ورزش هم برخوردار بود و پسر وزیر ورزش را در کنارش داشت آقای نادری عزیز پرسپولیس سزاوار دوجام نبود ژست قهرمانانه به خودتان نگیرد تیم یحیی تیم علی کریمی و... به شما راه دادند و خیلی چیزهای دیگر در جام حذفی با نامردی سپاهان را ۹ نفره کردند تا شما قهرمان شوید
فاخر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
0
دمت گرم پرچمت بالاست
ناشناس
United States
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
0
0
الان کجا هستی؟ پول تیمتو عوض کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار