PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۴۵۷۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵

در خبرها داشتیم که مسئله استیضاح وزیر ورزش در مجلس شورای اسلامی منتفی شده و نمایندگانی که قصد استیضاح وی را داشتند، فعلا از این نظر خود انصراف دادهاند و...! حالا که صحبت مجلس و نمایندگان مجلس بحث ورود آنها به موضوع ورزش شد، خوب است قبل از هر چیزی این سوال را مطرح کنیم که راستی ماجرای «پرونده فساد در فوتبال» که در دوره قبل مجلس از سوی کمیسیون اصل 90 تشکیل شد، به کجا انجامید؟ آیا راست که به این پرونده از سوی نمایندگان فعلی اعتنایی نشده است و دارد در یکی از قفسههای کمیسیون نامبرده خاک میخورد؟! آیا کنار گذاشتن این پرونده و بایگانی شدن آن، به معنای این است که از سوی نمایندگان مجلس فعلی مسئله فساد در فوتبال حل شده است و موارد عدیده اشاره شده و موجود در آن پرونده، برطرف و اصلاح شده است، یا اینکه نمایندگان فعلی معتقدند از اساس فسادی در فوتبال وجود نداشته و ندارد و تشکیل آن پرونده در ان زمان، صرفا کاری سیاسی و جناحی بوده و با واقعیات فوتبال ما همخوانی و ربطی نداشته است؟! این سوالی است که البته از آغاز تشکیل مجلس فعلی، بارها از سوی کارشناسان و رسانهها و... مطرح شده است، اما کسی از نمایندگان محترم مجلس تا حالا که به ماههای آخر فعالیت مجلس فعلی نزدیک میشویم درباره پاسخ دادن به آن احساس مسئولیت و وظیفه نکرده و سوال کماکان بیپاسخ مانده است، این است که برای ما درست مشخص نیست آیا تشکیل آن پرونده، از سوی نمایندگان دوره قبلی، کاری سیاسی و جناحی و به قصد تخریب مسئولان وقت بوده است؟ یا اینکه، عدم پیگیری و به بایگانی سپاردن آن از سوی نمایندگان فعلی کاری سیاسی و جناحی و به قصد تصفیه حساب با رقبا بوده است؟ البته پاسخ هر چه باشد، برای اهالی ورزش نمیتواند پاسخ جالبی باشد، چون معنایش این میشود که اصل بازوبسته کردن این پرونده «سیاسی و جناحی بوده، نه ملی و مردمی!

حالا برگردیم به بحثی که در اغاز این فراز به آن اشاره کردیم و آن موضوع کانلمیکن شدن استیضاح وزیر ورزش، اینجا هم این سوال مطرح است که: آیا این موضوع استیضاح، به قصد دفاع از کلیت ورزش و نگرانی از مسائل موجود در آن که باعث ناراحتی و آزار علاقمندان به ورزش شده است، در نزد نمایندگان محترم مجلس مطرح شد یا اینکه بحث شخصی و تبلیغاتی و جناحی محرک و دلیل اصلی آن بود؟ این سوال بیشتر از آنجا حساستر میشود که میدانیم انتخابات مجلس آینده، در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد و از الان عدهای از نمایندگان یا کسانی که قصد کاندیدا شدن دارند، فعالیتهای انتخاباتی خود را آغاز کردهاند. و باز حالا که موضوع استیضاح منتفی شده است، این سوال مطرح میشود که آیا دلیل منتفی شدن این موضوع (استیضاح وزیر ورزش) این است که نگرانیهای بحق نمایندگان مجلس درباره مسائل ورزش برطرف شده و سوالات آنها به طور مجابکنندهای پاسخ داده شده است؟ یا اینکه مسائل دیگری (مثل لابیکردن و بازیهای سیاسی و کنار آمدنهای مصلحتی و...) در این موضوع موثر بوده و سرنوشت ورزش و مسائل عدیده جاری در آن اصلا مطرح نبوده و تنها بهانهای برای انجام این بازیهای سیاسی و بدهبستانهای رایج و... بوده است؟!

البته ما خوب میدانیم که این سوال ما هم، مثل سوال قبلی (بحث پرونده فساد در فوتبال) بیپاسخ خواهد ماند، اما منظور از طرح این سوال پاسخ گرفتن نبوده، بلکه انجام وظیفه یعنی زدن حرفی که حق میدانیم، و مخاطبان هم دنبال آن هستند، بوده است، ضمن اینکه «حرف زدن و پاسخ نشنیدن» اتفاقی است که ما طی سالها کار کردن در عرصه رسانه و مطبوعات به آن عادت کردهایم و اصلا برایمان برخورنده و موجب دلخوری و گلایه نیست!

* سیدمحمدسعید مدنی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
0
آفرین و تشکر از سید بزرگوار کیهان ورزشی، سید عزیز خریدن مجله کیهان ورزشی مدتهاست از خریدن شکر در سطح شهر سخت تر شده لطفا کاری کنید تا ما صبح هر شنبه بتوانیم مجله را بخریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار