PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

کیهان ورزشی-


تیم ملی والیبال ایران پس از 8پیروزی ویک شکست ودریافت 24امتیاز  درشهر اردبیل طی سه روز مقابل 3حریف دیگر [پرتغال ،استرالیاوفرانسه]قرار می گیرد.

امروز تیم ایران برای اولین درتاریخ مقایل پرتغال صف آرایی می کند.

پرتغال ازاولین کشورهای موسس فدراسیون بین المللی والیبال درسال 1947 است.

این تیم درسال 1999 اولین تجربه لیگ جهانی خودرا به نمایش گذاشت ورتبه پنجم را به کف آورد.درآن سالها پرتغال حرکت جدی خودرا در اروپا دنبال کرد ولی هنوز اندرخم یک کوچه است.

پرتغال در گذشته ازمربیگری فرانسیسکو سانتوس بهره می گرفت ولی رفتارهای او
در تیم ملی موجب شد تا دوباره مربی جوانی مثل هوگوسیلوا وارد چرخه والیبال ملی پرتغال شود. او ازمربیان نو اندیش وریسک پذیروالیبال اروپا محسوب می شود. این تیم با میانگین قدی193وارد میدان ایران می شود.بلند قد ترین بازیکن پرتغال نینو تکسیرا با 204سانتی متر می باشد.

درحال حاضر پرتغال 2پیروزی برابر ژاپن و چین درکارنامه دارد و7شکست نیزدر پرونده امسال لیگ خود ثبت کرده است ودر ردیف سیزدهم جدول خودنمایی می کند.

پرتغال دیگر شانسی برای صعود ندارد و در مقابل ایران برای یافتن راه صعود نیاز به شکست پرتغال و تیمهای استرالیا وفرانسه دارد تا کار صعود به مرحله نهایی را دردیار سبلان به دست آورد.

بدون شک حمایت تماشاگران پرشور  اردبیلی راه را برای ایران هموار خواهد کرد .اردبیلی ها در دو رویداد دیگرکه میزبان امیدهای جهان و قهرمانی جهان بودند برای والیبال سنگ تمام گذاشت.امروز روز مهم برای حرکت والیبال به سوی مرحله نهایی است.

*سیف الله ترابی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار