PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در هفته چهارم لیگ ملت‌ها مقابل فرانسه مغلوب شد.
کیهان ورزشی-
آخرین بازی از گروه 15 لیگ ملت های والیبال 2109 از ساعت 18:30 امروز یکشنبه در سالن رضازاده اردبیل آغاز شد و تیم‌های صدرنشین ایران و فرانسه به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 3 بر صفر به نفع فرانسه خاتمه یافت.

سرمربی اهل مونته‌نگرو تیم ملی ایران برای شروع این بازی مهم از سعید معروف، پوریا یلی، فرهاد قائمی، جواد معنوی نژاد، علی اصغر مجرد، محمد موسوی و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) استفاده کرد.

بازی با برتری ایران شروع شد ولی با دفاع‌ها و حملات موثرتر بازیکنان فرانسه ادامه پیدا کرد.  سرویس‌های خوب بازیکنان فرانسه در کنار اشتباهات بازیکنان ایران، مزی بر علت شد تا اختلاف امتیازات بیشتر شود. نتیجه ست نخست 25 بر 18 به سود فرانسه بود.

فرانسه در ست دوم هم نشان داد که با سایر رقبای ایران تفاوت دارد و با وجود جو سنگین سالن شهر اردبیل، توانایی حفظ برتری خود را مقابل میزبان صدرنشین را داراست. بازیکنان ایران با یک توپ‌گیری خوب از حضرت‌پور و چند اسپک منجر به امتیاز به جریان بازی برگشتند. یکی از مشکلات جدی تیم ایران، عدم اعتماد به نفس جواد معنوی‌نژاد بود که در ست دوم تا حدود زیادی این مشکل برطرف شد و دریافت کننده تیم ایران توانست اسپک‌های خود را به امتیاز تبدیل کند. بازی در امتیاز 20 و 21 و سپس 24 مساوی شد، اما سرانجام با حساب 26 بر 24 به سود فرانسه خاتمه یافت.

اشتیاق و در واقع نیاز بازیکنان تیم ملی فرانسه برای پیروزی در ست سوم هم مشخص بود. آنها به دنبال نهمین پیروزی و یافتن جایی در بین 6 تیم برتر در شیکاگو برای خود بودند. کولاکوویچ که بازی را از دست رفته می‌دید، در اواخر ست به سعید معروف استراحت داد و جواد کریمی را هم بازی گرفت. نتیجه ست سوم نیز 25 بر 21 به سود فرانسه شد تا هر 3 ست و امتیاز بازی به فرانسه برسد.

فرانسه طبق آمار در هر 3 فاکتور، حمله، دفاع و سرویس از ایران برتر بود.

بیشتر بخوانید
سعید معروف: بازی مقابل استرالیا برای ما آسان نبود/ جدال با فرانسه یک نبرد شخصی نیست

این بازی با یک دقیقه سکوت به خاطر مرگ ناگهانی میگل آنخل فالاسکا، کاپیتان پیشین تیم ملی اسپانیا آغاز شد. محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان، میهمان ویژه این بازی بود. داورانی از بلغارستان و ژاپن، قضاوت این بازی را بر عهده داشتند.

تیم ملی ایران پیش از این 5 بار در مسابقات مهم جهانی به مصاف فرانسه رفته بود که تنها یک بار در سال 2017 این تیم را شکست داده بود.

تیم ملی ایران در هفته پنجم لیگ ملت های 2019 در بلغارستان به مصاف تیم میزبان، صربستان و آمریکا خواهد رفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار