PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۴۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
صدرنشينى احسان قائم مقامى مهمترين اتفاق دور ششم مسابقات شطرنج غرب آسيا بود.
کیهان ورزشی- 

دورهای پنجم و ششم مسابقات شطرنج غرب آسیا روز گذشته (یکشنبه) به پایان رسید و نمایندگان ایران مقابل حریفان خود به رقابت پرداختند.

در دور پنجم، هر سه نماینده بانوان ایران (سارا خادم الشریعه، مبینا علی نسب و آنوشا مهدیان) مقابل حریفان خود به برتری رسیدند.  در بخش مردان نیز امیررضا پوررمضانعلی مقابل آرین غلامی به پیروزی رسید و احسان قائم مقامی برابر حریف اردنی خود به تساوی رضایت داد.

در دور ششم و در بخش بانوان جدال خادم الشریعه و على نسب به تساوى رسید تا على نسب در صدر جدول باقى بماند. در این دور مهدیان نیز مقابل حریفش به برترى رسید. در بخش آقایان قائم مقامى موفق به کسب برترى مقابل پوررمضانعلى شد تا به صدر جدول صعود کند. غلامى نیز در این دور برابر حریف اردنى اش به پیروزى رسید.

مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا با حضور 13 کشور به نام های ایران، قطر، یمن، سوریه، کویت، اردن، بحرین، فلسطین، لبنان، عراق، عربستان، امارات و عمان تا 6 تیرماه در اردن برگزار می شود.

این رقابت ها هر دو سال یکبار برگزار می شود و قهرمان آن در بخش آقایان و بانوان جواز صعود مستقیم به رقابت های جام جهانی را کسب می کند. پیش از این پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایى و علیرضا فیروزجا جواز حضور در رقابت های جام جهانی را کسب کرده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار