فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۴۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه‌ها گفت: اگر قانون اجازه دهد ما همین الان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را واگذار می‌کنیم.
کیهان ورزشی- 

افشین داوری مدیرکل ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های کشور در وزارت ورزش در مورد روند خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: در زمینه خصوصی‌سازی از برج 5 سال 97 درگیر هستیم. در این موضوع تلاش وزارت ورزش برای واگذاری این دو باشگاه بسیار بوده است. برای اینکه من واضح و روشن در این مورد توضیح بدهم باید بگویم که بخشی از کار که به عهده وزارت ورزش از طریق قانون سپرده شده انجام شده است. زیرساخت‌های لازم را برای واگذاری آماده کردیم دقیقاً از روز 97/5/6 این مسئله آغاز شد و به ما گفتند استقلال و پرسپولیس باید حساب‌هایشان حسابرسی و تحویل شود. 

داوری در ادامه افزود: این حسابرسی در سال 97 تحویل شد، باز برای سال 98 گفتند باید حسابرسی انجام و به روز شود، ما در تاریخ 98/3/1 برای استقلال وقت گرفتیم و در تاریخ 98/4/31 برای پرسپولیس وقت گرفتیم. حسابرسی استقلال تحویل شده و برای تحویل حسابرسی پرسپولیس هم حدود دو هفته وقت داریم. 

وی در ادامه اظهار داشت: تمام بدهی‌ها اعم از مالیاتی، افراد و ارگان‌ها باید کاملاً مشخص می‌شد که در سایت آنها اعلام شد و در چند مرحله صورت گرفت، بدهی مالیاتی توسط وزارت ورزش تحویل شده است، بدهی‌های مالیاتی کاملاً مشخص شده‌اند و همچنین اموال و دارایی‌های باشگاه‌ها نیز مشخص شدند و چیزی نمانده که وزارت ورزش بخواهد انجام و تحویل بدهد. ممکن است قوانینی در بورس، فرابورس و خصوصی‌سازی باشد که باید ببینیم چه مشکلی پیش می‌آید که تحویل نمی‌شوند.

مدیرکل ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌ها در مورد اینکه رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد تا آخر سال 98 نیز به خاطر مشکلات موجود خصوصی‌سازی باشگاه‌ها انجام نخواهد شد، گفت: ممکن است خصوصی‌سازی بگوید باید افزایش سهام پیدا کند ما نمی‌توانیم افزایش سهام را انجام بدهیم چون قانون به ما اجازه نمی‌دهد باید بیایند در قانون فضایی ایجاد کنند که ما بتوانیم این کار را انجام بدهیم.بخشی از کار بر عهده ما است مانند عام شدن سهامی دو باشگاه. هر چیزی در اختیار وزارت ورزش بوده انجام شده اگر می‌خواهند در بورس و فرابورس اقداماتی صورت بگیرد باید قانون این اجازه را به ما بدهد.

وی ادامه داد: این‌ها برمی‌گردد به حوزه کاری خصوصی‌سازی بورس و فرابورس، آنها باید بیایند و این تیم‌ها را در شرایط بورس و فرابورس قرار بدهند که در حوزه تخصصی ما نیست، اگر لازم است در قانون به صورت لایحه یا افزایش و کاهش بندها این اختیار را به ما بدهند اما در حال حاضر در قدرت ما نیست. 

داوری در مورد اینکه قبلاً اعلام شده بود تا پایان تابستان 98 خصوصی‌سازی دو باشگاه قطعی خواهد شد،‌گفت: من نمی‌گویم قطعی خواهد شد. وزارت ورزش حدود و وظایف خودش را انجام داده است. آن وظایفی که برای ما تعریف شده بود، برابر یک کادر مشخص جلو رفتیم اگر چیزی باقی مانده در حیطه کار ما نیست. ما اصلاً در بحث واگذاری دیگر دخالتی نداریم به ما اعلام شد که باید زیرساخت‌های موجود را فراهم می‌کردیم و ما عین آنها را انجام دادیم.

وی در مورد اینکه رئیس خصوصی‌سازی معتقد است برای انجام این کار هنوز ایرادات زیادی باقی مانده گفت:‌این بخش برمی‌گردد به مقررات واگذاری در بورس و فرابورس مثل افزایش سهام دو باشگاه، ما اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم تخلف حساب می‌شود چرا که ما نمی‌توانیم بر اساس قانون در ورزش حرفه‌ای کمک کنیم.از ما خواسته شد که بدهی‌ها، مالیا‌ت‌ها و ساختار دو باشگاه به صورت مدون ارائه شود و ما هم مسائلی که از ما خواسته شده بود را انجام دادیم. حالا ممکن است در خصوصی‌سازی بگویند ما به این موارد نیاز داریم.

داوری در پاسخ به این سؤال که اکنون وزارت ورزش می‌گوید همه چیز آماده است اما خصوصی‌سازی اعلام می‌کند که هیچ چیزی آماده نیست و به نظر می‌رسد هر سال این مسئله به سال بعد موکول خواهد شد، گفت: این مسئله راهکار دارد و باید در جلسات متعدد مطرح شود. ما در 31 اردیبهشت جلسه‌ای داشتیم که در این مورد صحبت کردیم، در ماه جاری هم جلسه‌ای داشتیم و این مسئله را مطرح کردیم.در دفتر وزیر هم برای شخص جناب پوری‌حسینی این مسئله را تشریح کردیم. شما باید توجه کنید که قوانین یک چهارراه را پلیس تعیین می‌کند. بر اساس قوانین و مقرراتی که گذاشته بودند ما کارمان را انجام دادیم اگر چیزی هست در قدرت ما نیست. وزیر ورزش چندین بار این را مطرح کرده است. اگر قانون اجازه دهد ما همین الان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را واگذار می‌کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌ها در پایان گفت: قانون برای ما تکلیف کرده که شرایط برای واگذاری دو باشگاه باید فراهم شود، به ما اعلام کردند؛ وزارت ورزش شما باید زیرساخت‌ را بدهید، ما نیز طی دو سال تمام مواردش را با سختی انجام دادیم، بدهی‌های گذشته جمع‌آوری شدند که این بدهی‌ها به سختی  گردآوری و مشخص شدند. اکنون دیگر نباید این را به ما بگویید. حدود و وظایف ما این نیست که قانون را عوض کنیم. یک وظیفه‌ای به ما داده شد و ما آن را انجام دادیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار