فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۴۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
آیا ایران، عراق و بحرین در دشوار ترین گروه‌های مقدماتی جام‌جهانی 2022 قرار گرفته‌اند؟

کیهان ورزشی-

از شهریورماه ایران باید با تیم‌های عراق، بحرین، هنگ‌کنگ و کامبوج برای رسیدن به جام جهانی قطر مبارزه کند و برای نیفتادن در دام اماواگرها نیاز دارد به عنوان تیم اول صعود کند. سایت مدال، 4رقیب ایران در این گروه را بررسی می‌کند.

عراق

نکته بد اینکه در سه دیدار آخر مقابل عراق به برتری نرسیده‌ایم، اما نکته خوب ماجرا هم این است که آخرین باخت ایران طی مسابقات رسمی مقابل همسایه غربی به سال 1375 برمی‌گردد. عراق در جام ملت‌های آسیا نشان داد چه تیم جوان و فیزیکی‌ای دارد. تیمی که کماکان سرکو کاتانچ را روی نیمکتش دارد و در ورزشگاه بصره میزبان ایران خواهد بود. ورزشگاهی که ساختش 550میلیون یورو هزینه برداشته و 65هزار نفر ظرفیت دارد. گرفتن امتیاز در این ورزشگاه بزرگترین ماموریت تیم ملی ایران در مسابقات این گروه خواهد بود.

بحرین

بعد از نتایج ضعیف در جام ملتهای آسیای 2018، فدراسیون بحرین هلیو سوسا را به عنوان سرمربی انتخاب کرد؛ مربی پرتغالی‌ای که شغل قبلی‌اش سرمربیگری تیم ملی جوانان پرتغال را رها کرد تا روی نیمکت بحرین بنشیند. فوتبال بحرین در سالهای اخیر دچار افت شده و تمام بازیکنانش در لیگ داخلی بحرین بازی می‌کنند؛ جز دوبازیکن که در بوهمیاس جمهوری چک حضور دارند و دوبازیکن که لباس النصر امارات را می‌پوشند.

هنگ‌کنگ

تیم 141ام  رنکینگ فیفا در دیدارهای رودررو با ایران هم هیچ وقت نتایج خوبی نگرفته است. نیمکت هنگ‌کنگ از سال 2019 در اختیار میکسو پاتلیانن فنلاندی است که به مدت 4سال هدایت تیم ملی فنلاند را هم برعهده داشت و تجربه کار در لیگ اسکاتلند را هم دارد. بیشتر بازیکنان این تیم در عضویت دوباشگاه معروف هنگ‌کنگ کیچی و استرن هستند.

کامبوج

با اینکه در ماه‌های اخیر چندپله‌ای هم در رنکینگ فیفا بالا آمده‌اند، اما هنوز در رتبه 169ام قرار دارند. کامبوج یک سرمربی آرژانتینی دارد که با 31سال جوانترین سرمربی فعال در بین کشورهای آسیایی است. سرمربی تیم کامبوج به سیستم دفاعی 1-5-4 علاقه عجیبی دارد و باید منتظر دفاع اتوبوسی کامبوج باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار