فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۴۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
محافل سیاسی و مذهبی به اتفاقات رخ داده در ورزشگاه کربلا واکنش نشان دادند و خواستار عدم تکرار این اتفاقات در کربلا شدند.
کیهان ورزشی-

دیوان وقت شیعی عراق در بیانیه ای روز پنجشنبه اعلام کرد که رویدادهای مراسم افتتاحیه، تقدس کربلا را آشکارا مخدوش کرده است.

این دیوان در بیانیه خود ضمن محکوم کردن حواشی این مراسم، آن را هتک حدود شرعی و تجاوز به ضوابط اخلاقی لازم الاجرا در  شهر مقدس کربلا دانسته است.

دیوان وقف شیعی از همه دست اندرکاران خواسته است اقدامات لازم برای عدم تکرار چنین حوادثی انجام دهند.

نوری المالکی دبیرکل حزب الدعوه اسلامی عراق نیز ساعتی پیش در بیانیه ای با محکوم کردن حواشی مراسم افتتاحیه بازی های غرب آسیا در ورزشگاه کربلا در "پخش موسیقی رقص" آن را موجب هتک حرمت و قداست شهر کربلا و حرم امام حسین (ع) دانست.

وی خواستار انجام تحقیق در خصوص این حادثه و روشن شدن ابعاد آن شد.

همزمان دولت محلی استان کربلا به ریاست استاندار این استان نیز بیانیه ای صادر و با اشاره به انتقاداتی از برگزاری مراسم افتتاحیه مسابقات غرب آسیا در ورزشگاه کربلا انجام می شود، اعلام کرد که نقشی در برنامه ریزی و برگزاری این مراسم نداشته و صرفا مانند دیگر برنامه های مشابه، حمایت و پشتیبانی برای برگزاری اصل مراسم انجام داده و مسئولیت برگزاری و جزییات مراسم با وزارت جوانان و ورزش بوده است.

بیانیه تاکید کرده است که دولت محلی کربلا از این پس اجازه برگزاری هر گونه مراسم را منوط به هماهنگی های لازم خواهد دانست تا جلوی تکرار این رویدادها گرفته شود.

انتشار ویدئوی کوتاه از مراسم افتتاحیه مسابقات غرب آسیا در ورزشگاه بین المللی کربلا که طی آن و در قالب بخشی از برنامه افتتاحیه برخی زنان بدون پوشش سر و همراه با موسیقی اقدام به حرکات نمایشی کرده بودند، بازتاب گسترده ای در فضای رسانه ای و مجازی عراق داشته است.
برچسب ها: ورزشگاه کربلا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار