PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: باشگاه‌های مانند پرسپولیس و استقلال نه دولتی هستند و نه خصوصی که این شرایط سبب کاهش درآمدزایی و عدم استفاده از حامی مالی می شود.
کیهان ورزشی-

«ایرج عرب»‌ امروز جمعه در این باره افزود:  تا زمانی که این باشگاه ها خصوصی نشوند شرایط همین گونه است و کار خوب پیش نمی رود. به عبارتی باید کارها برون سپاری شوند و  نیاز است مدیرعامل و هیات مدیره اختیارات تام برای جذب حامی مالی و درآمدزایی داشته باشند. ولی تحت نظارات نیز قرار بگیرند. اما با این شرایط باید ما مدام نگران باشیم که آیا این حامی مالی که معرفی می کنیم مورد قبول قرار می گیرد یاخیر؟

وی گفت: البته «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان در این باره نظر مثبت دارند و اعلام کردند که تلاش می شود تا آخر سال 98 خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه فشار زیاد سبب استعفاء می شود،  گفت: تامین مالی بازیکنان و ‌آماده کردن آنها برای شرایط مسابقه و اینکه چگونه باید از عهده هزینه ها و برآمد آنقدر زیاد است که حدود 50 درصد وقت وزیر ورزش را دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می گیرد. به عبارتی پرسپولیس و استقلال ظرف کوچکی دارند که شاکله خود را از هوادار دریافت می کنند. اما آنقدر این فشار های زیاد است که در مقطعی خود من مایل به استعفاء‌ شدم. ولی وزیر ورزش گفتن این موضوع را بررسی می کنند و اگر لازم بود با آن موافقت خواهد شد. اما دیگر این موضوع مطرح نشدو نمی دانم این حاشیه سازی ها برای استعفاء من از کجا می آید.

عرب ادامه داد: امور باشگاه ها با وجود دولتی بودن به درستی پیش نمی رود. زیرا دولت یا باید این باشگاه ها را کاملا در اختیار بگیرد و 100 میلیارد هم کمک کند و یا اینکه خصوصی شوند تا بتوانند به صورت مستقل برای جذب حامی مالی و درآمدزایی اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه هواداران معنوی پرسپولیس می توانند بخشی از حمایت های مالی را نیز به عهده بگیرند، گفت: باید بتوانیم حمایت معنوی هوادار را به حمایت های اندک مالی تبدیل کنیم. اماهمه ارکان باشگاه دولتی است ولی بودجه دولتی ندارد. در این مدت هم با استفاده از حامی مالی ودرآمد لیگ قهرمانان آسیا موفق به حل مشکلات باشگاه و تیم شدیم.

وی با اشاره به نقل و انتقالات پیش از آغاز رقابت های لیگ برتر فوتبال گفت:  ما فرصت خیلی کمی برای نقل و انتقالات داشتم و تلاش کردیم «برانکو ایوانکویچ»‌را  هم حفظ کنیم که سرانجام وی به عربستان رفت. اما در ترکیه نیز دو روز را کامل در هتل برای جذب سرمربی جدید صرف کردیم که در نهایت با نظر هیات مدیره  کالدرون انتخاب شد. حال اینکه می گویند وزیر ورزش در این باره نظر می دهد درست نیست زیرا او در موضوع ریز یا کلان باشگاه دخالت نمی کند.

عرب با اشاره به موضوع جدایی برانکو از پرسپولیس گفت: موضوع رفتن برانکو کاملاً ساده بود که پیچیده‌اش کردند. هرچندکه وزیر ورزش موافق ادامه همکاری باشگاه پرسپولیس با او بود. برانکو قبل از رفتن به ما گفت که هستم و باشگاه نیز 500 هزار یورو یک ماه و نیم قبل از رفتن برانکو به او پرداخت کرد. پس از رفتن او نیزوکیل وی در نامه‌ای خواستار پرداخت پاداش قهرمانی‌ها و 220 هزار یورو هم به عنوان پیش پرداخت فصل بعد شد. اما بیشتر از 30 تا 40 هزار یورو نمی‌توانستیم پرداخت کنیم و به برانکو اعلام کردیم در امارات یا تهران  به صورت نقد این مبلغ پرداخت شود. اما بعد او اعلام کرد که می خواهدیک طرفه فسخ قرارداد کند و پس از آن هم مشخص شد که از 2 ماه پیش همه وسایلش را از طریق گمرک از ایران خارج کرده است. هر چند که برانکو یک سال به پرسپولیس تعهد داشت ولی‌ ما به هیچ وجه دنبال شکایت از او نیستیم بلکه درپی حل آن می باشیم.

وی درخصوص روابط او با هیات مدیره و حضور نیافتن «مهرداد هاشمی»‌در جلسات گفت: یکی از کاری های که انجام دادیم حفظ بازیکنانی بود که سبب سه قهرمانی متوالی برای پرسپولیس شدند و مذاکرات متعددی با آنها انجام دادیم. این در حالی بود که حواشی زیادی مقابل باشگاه پرسپولیس وجود داشت ولی موفق شدیم بازیکنان لازم را جذب کنیم. هیات مدیره هم بسیار عالی با مدیرعامل همدل هستند. هرچند که اختلاف نظر و سلیقه همیشه برای رشد وجود دارد.

عرب افزود: سروش رفیعی و شایان مصلح با نظر خود کالدورن جدا شدند و  فرشاد احمد زاده و امیری را با نظر او جذب کردیم. اردوی ترکیه نیزبه رغم کمبود زمان برگزار شد و بیشتر پاداش ها و بدهی های بازیکنان را پرداخت کردیم که رقم بزرگی بود تا شرایط خوبی را شاهد باشیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به حواشی رخ داده اطراف تیم گفت: هواداران باید از باشگاه، تیم و بازیکنان خود حمایت کنند تا پیشرفت کنیم. این در حالی است که در چند روز گذشته شایعه شده بنده استعفا داده ام و دلیل این هم افرادی هستند که شب فکر می کنند که فردا برای پرسپولیس چگونه حاشیه سازی کنند. همچنین مدعی هستند که تیم در زمین نامرغوب تمرین می کند که این حاشیه سازی های دروغ است. در حالی که باشگاه از زمین چمن مرغوب و باکیفیتی برخوردار است و فقط برای اینکه چمن از شرایط بهتری برخوردار شود موقت در جایی دیگر تمرین کردیم.

وی ادامه داد:‌ کالدرون می گوید با باشگاه پرسپولیس مشکل مالی ندارد ولی عده ای اصرار دارند که بگویند او  با باشگاه مشکل مالی دارد. عده ای  هم که این حاشیه سازی ها را انجام می دهند بیمار هستند و با  احساسات پاک هواداران بازی می کنند.

عرب درباره اینکه آیا از حذف الاهلی از لیگ قهرمانان آسیا خوشحال شده است یا خیر؟ اظهار داشت: هیچ وقت نگاه ما نباید سطحی باشد. باید قدردان زحمات برانکو باشیم و برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم. این را هم در نظر بگیرد که هیچ مدیری در پرسپولیس نمی‌ماند و فقط پرسپولیس ماندنی است
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص دخالت محسن خلیلی در انتخاب سرمربی تیم سرخپوشان تصریح کرد: خلیلی فردی جوان، باادب و باسواد است و روح او از این موضوع خبر نداشت و دخالتی در انتخاب سرمربی نکرد و نباید اینگونه به گنجینه‌های خود آسیب بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه چیزی از وزارت ورزش و یا مقام بالاتر به باشگاه پرسپولیس القا نمی‌شود، گفت: این توهمی است که در ذهن هواداران ایجاد می‌کنند. درحالی که هوادار باید از کالدرون، تیم و بازیکنان حمایت کند.

برچسب ها: ایرج عرب ، پرسپولیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار