PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶

در نشست امنیت رویدادهای ورزشی که هفته گذشته و با حضور جمعی از مسئولان ورزشی و سیاسی و امنیتی در آستانه شروع لیگ برتر انجام شد رییس فدراسیون فوتبال صمن تشکر از همکاری مسئولان دستگاه هایی که در امر برگزاری لیگ دخیل هستند ودستی در کار دارند اعلام کرد:" قطعا مشکلاتی که در ادوار گذشته لیگ داشتیم اصلاح شده است."

این حرف وخبر اگر چه خوشحال کننده است، در عین حال ناخودآگاه این سئوال را در ذهن شنونده و مخاطب آن ایجاد میکند که چگونه کلیه مشکلاتی که در همه ادوار گذشته لیگ باآن در گیر بوده است حداکثر ظرف دو، سه ماه حل واصلاح شده است. اگر این مشکلات به این سرعت قابل حل بود ، چرا پیش از این و طی این همه سال که بسیاری از خیرخواهان درباره حل آنها فریاد می کشیدند حل واصلاح نمی شد؟! البته ما در اینکه اگر نیت ها خیر باشد، جهت گیری آن به نفع مردم باشد، اراده ها به کار افتد و کار هماهنگ و جمعی صورت بگیرد ، هر کاری که در وهله اول به نظر سخت و غیر ممکن به نظر می رسد راحت تر از آنچه پیش از شروع کار می نمود، به هدف می رسد، کوچکترین شک و تردیدی نداریم.

مشکلی نیست که آسان نشود

مرد باید که هراسان نشود!

مولای متقیان علی(ع) می فرماید کاری را که از انجام آن ترس داری ، خودت را در آن بیفکن وبا آن درگیرشو!(نقل به مضمون). و باز جمله ای بسیار زیبا وامیدوار کننده از ایشان که: " به آن کاری که به انجامش امید نداری، به انجامش بیشتر امیدوار باش تا به آن کاری که به انجامش امیدواری! "

بعله، اگرهمت و اراده و نیت خالص و... برای انجام هرکاری به میدان بیاید؛ سختی و نومیدی معنا ندارد وآن کار حتما شدنی است.در باره این حرف آقای تاج که" همه مشکلات گذشته اصلاح شده است" ،ما و فکر می کنیم همه علاقمندان فوتبال، صمیمانه آرزو می کنیم، همینطور باشد، اما اگر در عمل هم این اتفاق کمال وتمام رخ ندهد، جای هیچ نگرانی وجود ندارد.چرا که همین که اراده ها خاصه اراده مسئولان امر برای حل مشکلات اخلاقی و فرهنگی فوتبال که واقعا داشت به صورت یک معضل اجتماعی در می آمد، به کار افتاده است، جای امیدواری است وحتما گامی بلند در جهت اصلاح امور است. مهم این است که این اراده ها به هر دلیلی از کار نیفتد، مسیر آغاز شده با قدرت و درایت ادامه پیدا کند و چیزی نتواند موجب بی انگیزگی و نومیدی شود و...حتم داشته باشیم که مردم و اهل فن وخیر وصلاح هم وقتی ببینند که واقعا قرار است کاری درجهت بهبود امور انجام شود به میدانمی آیند و حمایت لازم را انجام
می دهند. فکر می کنیم همین اتفاقات اخیر وشرط گذاری رییس فدراسیون برای شروع لیگ و واکنش های صورت گرفته از سوی همه اهالی واجزاء و عناصر فوتبال از آن ، می تواند به خوبی این ادعا را ثابت کند.
نکته مهم و ثابت شده این است که مردم صاحب تشخیص هستند وبه وظایف خود وارد وبه آن به بهترین وجه عمل می کنند. انتظار این است که مدیران ومسئولان نیز به آنچه می گویند عمل کنند و خدای ناکرده مصداق این کلام الهی نباشند که: اتامرون الناس بالبر وتنسون انفسکم"؟ مردم را به کار خیر امر می کنید اما خودتان را فراموش کرده اید( یعنی خودتان عمل نمی کنید؟) برای مثال وقتی آقای تاج در همین جلسه ذکر شده می گوید"ستاد انضباطی با هرکس ودر هرجایگاهی که باشد و قواعد و قوانین را رعایت نکند، برخورد خواهد کرد. تا کید داریم صدور آرای انضباطی به سرعت وحتی تاقبل از پایان روز مسابقه باشد ودر این مورد باکسی تعارف نداریم" مردم توقع دارند که این حرف عملی شود ودر مرحله حرف باقی نماند. همه نیک می دانیم وآن را باهمه وجود لمس کرده ایم که فوتبال ما از بی قانونی وفقدان نظارت خیلی ضربه خورده است. این وضعیت اگر چه به نفع جریانات فرصت طلب وافراد هوچی حاشیه پرداز و... تمام شد ، اما حتما فوتبال و اهالی اصیل از آن ضربات مهلکی خورده است. یکی از این ضربات همین بی نظمی و هنجارشکنی هایی است که رفته رفته داشت به صورت یک روال طبیعی در فوتبال ما در می آمد وبالاخره مسئولان فدراسیون را هم به واکنش واداشت.این در حالی است که به گواه تاریخ وتجربه بشری وحتی تاکیدات کتاب مجید؛ هیچ کاری بدون قانون و بدون نظارت قانونی وبدون ایجاد نظم و انضباط ، نه در فوتبال که در هیچ امر از امور بشری پیش نمی رود. پیامبر اسلام (ص)که رسول خداست وانشاءالله اسوه وامام ما، جزو اولینکارهایی که برای بنیانتمدن اسلامی انجام می دهد اعلام حکومت قانون در مدینه است چرا که ایشان در موارد متعدد تا کید کرده است که دلیل گرفتاری وبدبختی های بشری وسقوط تمدن ها بی قانونی و هرکی به هر کی و خودکامگی و... است وخود به وسیله قانون و نظم در امور، تمدنی را پایهگذاری می کند که 5-6 قرن چشمهای جهانیان را خیره می کند. واینها قصه وافسانه نیست. واقعیات مبتنی برحقایق است. عبرت است از انها باید آموخت و هرکس در حوزه کاری وشعاع وظایف خود باید حتی المقدور به آن عمل کند. آقای تاج در این جلسه خطاب به دوستداران فوتبال می گوید: " باید با کمک یکدیگر ودر سایه همدلی و همکاری فوتبال را حفظ کنیم وقطعا در سایه یک لیگ منظم و قوی تیم های ملی قدرتمندی خواهیم داشت." در این باره باز تاکید می کنیم مردم اگر عمل مسئولان را خالصانه و در مدار صحیح ببینند به وظیفه خود به بهترین صورت عمل می کنند. بنابراین اگر رئیس فدراسیون هدف خود و تشکیلاتش را چنین اعلام می کند که" هدف همه ی ما ایجاد حفظ ونشاط اجتماعی از مسیر فوتبال است" برای تحقق این هدف خود وبعد همکارانش پیش وبیش از دیگران باید این مسیر را باقاطعیت طی و با هرمانع و رادعی بدون مصلحت اندیشی های کاسبکارانه برخورد کرده، بهپیش بروند. در این صورت بدون کوچکترین تردیدی حضور مردم را به عنوان بزرگترینحامی در کنار خود احساس خواهند کرد.

* سیدمحمدسعید مدنی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار