PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۴۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

لیگ نوزدهم فوتبال ایران با تمام مشکلاتی که در مسیر برگزاری خود می دید آغاز شد و طی دو هفته تیم ها برابر حریفان خود صف آرایی کردند.

تعویق این لیگ که بازتاب های فراوانی را به همراه داشت، وقتی این توجیه را در کنار خود دید که؛ می خواهیم با حل مشکلات اجرایی لیگی بهتر از ادوار گذشته را برگزار کنیم، انتقادات را به حمایت مبدل ساخت زیرا آنان که همواره دلسوز این فوتبال بوده اند، نیک می دانستند تکرار اتفاقات تلخ دوره های قبل، نه تنها از زیبایی های فوتبال کشور می کاهد بلکه احترام به مهمترین رکن آن یعنی تماشاگر را نیز از بین می برد، لذا آن تعویق در برگزاری دوره نوزدهم، سنگ بنایی شمرده شد برای ایجاد یک ساختمان مستحکم تر.

حال دو هفته از آغاز لیگ برتر گذشته و تیم ها و تماشاگران باز هم در حال و هوای این پیکارها قرار گرفته اند.

طی این مدت، در بسیاری از بخش ها شاهد اتفاقات خوبی بودیم؛ از بهتر شدن نحوه ورود و خروج تماشاگران به سکوهای ورزشگاه ها، تا نوع گفتمان مربیان و بازیکنان.

این اتفاقات را می توان مهمترین دستاورد دیر برگزار شدن لیگ دانست اما با این حال مشکلاتی نیز نمایان بود؛ از نحوه بلیت فروشی مسابقات تا امکانات ناقص برخی ورزشگاه ها و ... با این حال از آنجایی که اصلاح چنین اموری که سالها به حال خود رها بوده اند نیازمند زمان بیشتری است، می توان تمام آن کاستی های دو هفته نخست را طبیعی دانست.

قطار لیگ پس از دو هفته متوقف شد تا تیم ملی کشورمان که می بایست روز سهشنبه 19 شهریور 98 در ورزشگاه «هنگکنگ»جزیره هنگکنگ به مصاف تیم ملی این کشور برود، تمرینات خود را دنبال کند.

این وقفه در لیگ، فرصت مناسبی است برای گردانندگان فوتبال ایران تا به بهترین شکل ممکن در جهت رفع ایراداتی دیگر اقدام کنند.

فوتبال ایران برای رسیدن به فرم مطلوب نه یک ماه و دو ماه بلکه سالها کار و تلاش در جهت اصلاح را می طلبد و این مهم میسر نمی شود مگر با بالا زدن آستین همت از جانب مسئولان و تصمیم سازان.

در این مسیر بی شک سنگ اندازی هایی از سوی مغرضان، بدخواهان و سواستفاده گران اتفاق خواهد افتاد و جریانات رسانه ای همسو با این تخریب گران، به سبب منافعی که در دل آشفتگی های اوضاع فوتبال کشور دارند خاموش نخواهند ماند و عبور از موانع نیازمند اراده ای پولادین است که به نظر می رسد نزد صاحب منصبان فوتبال و شخص رییس فدراسیون دیده می شود.

خواستن اصلاح اوضاع لیگ برتر وقتی باورپذیر می شود که مدیران از هر فرصتی برای بهبود شرایط استفاده کنند؛ حتی اگر آن مجال همین دو هفته تعطیلی لیگ باشد.

مسئولان فوتبال ایران قطعا در این چند ماه و بویژه در همان دو هفته برگزاری لیگ برتر نوزدهم بخشی از اشکالات در زمینه بلیت فروشی، امکانات و اجرای مسابقات را شناسایی کرده اند لذا می توان سازوکارهای درست را پیدا و تقویت نمود و همچنین تصمیماتی را اتخاذ کرد که این لیگ از هفته سوم بهتر و زیباتر به نمایش درآید.

مسلم است که اجزای لیگ از مربی و بازیکن تا تماشاگر، اگر آن اراده فوق الذکر را به دور از وادی شعار و حقیقی بدانند جملگی به موازات فدراسیون، در جاده اصلاحات گام بر می دارند.

باید تا آغاز هفته سوم رقابت ها صبر کرد و دید فدراسیون از تعطیلی رقابت های لیگ چه بهره ای برده است.

* گروه فوتبال


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار