PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۴۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
سید محمد سعید مدنی مدیر مسئول کیهان ورزشی در گفت و گویی با رادیو ورزش شرکت کرد.
کیهان ورزشی-

به گزارش سایت رادیو ورزش؛ تیم ملی کشورمان در بازی سوم از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر میهمان بحرین بود و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

پیش از آغاز این بازی هواداران بحرینی حاضر در ورزشگاه هنگام سرود ملی کشورمان با سوت های ممتد و هو کردن به ایرانی‌ها بی احترامی و توهین کردند. فدراسیون فوتبال بلافاصله بعد از بازی به AFC و فیفا این موضوع را اطلاع داد و شکایت خود را ارائه کرد.

سید محمد سعید مدنی، مدیر مسئول مجله کیهان ورزشی پیرامون این گونه اتفاقات و نحوه برخورد با آن اظهار کرد: اتفاق غیر ورزشی و غیر اخلاقی که دیشب رخ داد، بیش از هر چیز از فقر فرهنگی یک جامعه و ملت و بخصوص راهبران سیاسی و فرهنگی آنها حکایت دارد. باختها گذرا است و آنچه می ماند باختهای اخلاقی و فرهنگی است که پای یک ملت نوشته می شود. البته حساب اکثریت مردم مسلمان بحرین از رژیم بادکنکی و کارگزاران وابسته به استکبار آنها جداست.

وی ادامه داد: این اتفاقات نشان می دهد که ورزش یک مقوله جدی است و متولیان ورزش باید آن را جدی بگیرند. متاسفانه اصل ورزش جدی گرفته نشده است. حتما باید اتفاقی بیفتد که مسئولان به میدان بیایند. بعلاوه ما روند درستی نداریم تا در برابر این مسائل غافلگیر نشویم. مدیران ورزش بویژه در این دوره در مسائل و مشکلات داخلی بویژه فرهنگی و اخلاقی جدی عمل نکرده و در دیپلماسی و روابط سازمانها منفعل عمل کرده اند.

مدنی تصریح کرد: ما به جرم آرمان خواهی و استقلال طلبی دشمن داریم. در همه عرصه ها می خواهند به ما ضربه بزنند و بخصوص در ورزش متمرکز شده اند. در آینده هم چنین اتفاقاتی در انتظار ما هست. در مورد این اتفاق به فیفا و AFC شکایت کرده ایم. ولی رئیس کنفدراسیون آسیا بحرینی است که خود ما در رای آوردن او نقش داشتیم. برخورد با چنین مسائلی نه باید با احساسات و تند روی و نه با انفعال و کوتاه آمدن باشد.
این مملکت دشمن دارد و زیرفشار است. در بازی شب گذشته پرچم عربستان را در استادیوم بحرین می بینیم. مجامع بین المللی در خیلی جاها دست بدخواهان و دشمنان این مملکت است. راهکار اصلی با توجه با توجه به شرایطی که وجود دارد، تقویت داخل است. چرا با کشتی نمی توانند این کار کنند. حتی رئیس فدراسیون جهانی کشتی کاری می کند که کشتی گیران ما به اسرائیل نخورند. چون حذف کشتی ایران از دنیا به کشتی دنیا ضربه می زند. ما در فوتبال، والیبال وخیلی رشته های توانمندی داریم که باید جدی گرفته شود.

وی در پایان عنوان کرد: ما ورزش را سرسری گرفته ایم. توجه به ورزش وظیفه ملی، اخلاقی، حرفه ای، شرعی، دنیوی و اخروی ماست. در بعضی از فدراسیونها از نظر اخلاقی و فرهنگی مسائلی در حد فاجعه رخ می دهد که باید نظارت شود.

مدیر مسئول مجله کیهان ورزشی درخصوص عملکرد بازیکنان تیم ملی در بازی شب گذشته بیان کرد: تیم ملی از نظر فنی تحت تاثیر اتفاقات قبل از بازی بود که از نظر روحی روی آنها اثر گذاشت. البته شرجی بودن هوا هم موثر بود. تیم بازی بدی نداشت. ما باید داخل را محکم کنیم که در زمین بازی به حقمان دست پیدا کنیم و نتوانند در بازی کثیف پشت پرده برای ما مشکل ایجاد کنند که تنها را تقویت ورزش داخل است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار