PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: گل‌گهر هزار درصد فرق کرده است و از چیزی که متصور بودیم، خیلی خیلی بالاتر بود.
کیهان ورزشی-
امیر قلعه‌نویی بعد از پیروزی تیم فوتبال سپاهان مقابل گل‌گهر سیرجان در نشست خبری اظهار داشت: به خاطر نجابت مردم استان کرمان و مهمان‌نوازی آنها تشکر می‌کنم که همه جوره به ما محبت داشتند. این رسم مهمان‌نوازی است که کسی کنار مهمان خود می‌نشیند. این نکته بدی نیست. درخصوص بازی هم می‌گویم که گل‌گهر هزار درصد فرق کرده است و از چیزی که متصور بودیم، خیلی خیلی بالاتر بود.

وی این مسابقه را دیداری سخت دانست و گفت: خدا را شکر می‌کنیم که به پیروزی رسیدیم. معمولاً من شب‌های بازی کمی دغدغه دارم. وقتی استاد جلالی در چهار روز اینقدر تحول ایجاد می‌کند، ببینید اگر چند هفته در تیم بماند چقدر تأثیرگذار خواهد بود.

سرمربی سپاهان با گلایه از زمین ورزشگاه امام علی (ع) تصریح کرد: از جواهری (مدیرعامل باشگاه گل‌گهر) می‌خواهم به این زمین رسیدگی کند. چون این زمین، بی‌کیفیت‌ترین زمینی بود که روی آن بازی کردیم. رنگ چمن سبز بود، اما چون می‌دانم تیم‌های جلالی روی زمین بازی می‌کنند، فکر می‌کنم این تیم بعدها در انتقال توپ در این زمین با مشکل مواجه می‌شود.

قلعه‌نویی با بیان اینکه تیمش می‌‌توانست در نیمه نخست به گل‌های بیشتری برسد، خاطرنشان کرد: در شروع نیمه دوم خوب بودیم، تا دقایقی که در وسط زمین، شروع به لو دادن توپ کردیم و همین باعث شد گل‌گهر به ما فشار بیاورد. این تیم چند ضربه هم به سمت دروازه ما زد که ضربه بایرامی از بالای دروازه ما به بیرون رفت. در سایر صحنه‌ها، لایه‌های دفاعی ما خیلی خوب عمل کرد، اما ایراد ما این بود در دقایقی که فضا داشتیم، هافبک‌های ما زیاد توپ لو دادند. این پیروزی از لحاظ کلین‌شیت و تفاضل گل برای ما خیلی خوب بود.

وی با اشاره به کثرت خبرنگاران حاضر در نشست خبری گفت: در نشست خبرنگاران قبل از بازی ما غریب بودیم و چند خبرنگار بیشتر حضور نداشت! مطمئنم با حضور شما، جلالی و استقبال بیشتر هواداران، گل‌گهری متمایزی خواهید دید.

سرمربی سپاهان در مورد به مشکل خوردن کار تیمش در سیرجان بیان کرد: این دیدارها خیلی سخت است. تیم‌های بزرگ دنیا مانند رئال مادرید و بارسلونا مقابل چنین تیم‌هایی می‌بازند. فرگوسن تیم‌ها را به سه گروه تقسیم کرده و گفته که از چنین تیم‌هایی می‌ترسد. چون این تیم‌ها (تیم‌های پایین جدولی) انگیزه زیادی دارند. همچنین در زمانی که شرایط خوبی داشتیم، مسابقات لیگ برتر تعطیل شد و چند بازیکن ما به تیم ملی و چند بازیکن به تیم‌های امید و جوانان رفتند.

قلعه‌نویی با تمجید از شاگردان مجید جلالی اظهار داشت: گل‌گهر هم تیم دست و پا بسته‌ای نیست. فراموش کردید چه فوتبالی مقابل استقلال ارائه کردید؟ مهاجمان گل‌گهر چند موقعیت تک به تک با دروازه‌بان را از دست دادند. با این حال بچه‌ها اجازه ندادند حریف امروز صاحب موقعیت شود. باید به گل‌گهر سیرجان احترام گذاشت و شما در دیدارهای آینده می‌بینید سایر تیم‌ها چقدر مقابل گل‌گهر به مشکل می‌خورند.

وی با اشاره به غیبت چند بازیکن تیمش تصریح کرد: ما چهار بازیکن مصدوم داریم که باید به میادین برگردند. سه هافبک ما از جمله بازی‌سازان ما مانند محسن مسلمان در ترکیب حضور نداشتند. امروز مجبور بودیم به خاطر غیبت کومان، مدل دیگری بازی کنیم که خدا را شکر این مدل جواب داد. وقتی دیدیم گل‌گهر مهاجمان بلندقد وارد زمین می‌کند، مهدی‌زاده را وارد زمین کردیم که ضربات سر را زد.

سرمربی سپاهان پس از اینکه یکی از خبرنگاران از ستاره‌های این تیم در برهه نخست حضور قلعه‌نویی در سپاهان نام برد، خاطرنشان کرد: سردار آزمون را در 16 سالگی با خودم به ترکیه بردم و در بازی برابر یک تیم روسی در زمین گذاشتم. به او گفتم اگر می‌خواهی فوتبالیست شوی، باید این مدلی بازی کنی. اگر در این مدل خوب نبودی، در دقیقه 10 تو را از زمین بیرون می‌کشم. تصاویر او و امید ابراهیمی که در 16 سالگی در کنار ما بود، در تیم سپاهان موجود است.

قلعه‌نویی با بیان اینکه لیگ دسته اول استعدادهای بسیار خوبی دارد، گفت: بازی در این مسابقات خیلی سخت‌تر است. در صورت شناسایی این استعدادها، پیشرفت این بازیکنان در لیگ برتر سریع‌تر می‌شود. چون امکانات، زمین‌ها و مطبوعات شرایط متفاوتی دارند. اگر استعدادی در لیگ یک کشف کنید، در لیگ برتر خیلی به چشم می‌آید و این کار مجموعه است. گروهی که هر ساله‌، بازی‌های لیگ دسته اول را می‌بینند. من هشت بازی از محمد محبی دیدم و او را پسندیدم. البته یک نفر جدیداً حرف‌هایی در این باره زده که خنده‌دار است.

وی درخصوص جدایی وینکو بگوویچ از گل‌گهر سیرجان تصریح کرد: او مربی بزرگی است و نامش در تاریخ گل‌گهر می‌ماند. مورینیو هم چند سالی است که به مشکل می‌خورد، اما تاریخ نمی‌ تواند وینگو را فراموش کند. البته این شوک‌هایی که به تیم وارد می‌شود، خیلی کمک می‌کند و دیدید که در چهار روز، هزار درصد به گل‌گهر کمک کرد.

سرمربی سپاهان در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید مخیتاریان به ایران آمده بوده و در تست‌های تیمش شرکت کرده بود، اظهار داشت: اصلاً چنین چیزی درست نیست.

قلعه‌نویی درخصوص قضاوت جواد رحیم‌زاده، داور مسابقه بیان کرد: داوری خیلی خوب بود. هر چند او تذکری به ما داد، اما در صحنه‌هایی که برخی شیطنت می‌کردند، با عدالت قضاوت کرد.

وی درمورد امکانات ورزشگاه خانگی گل‌گهر سیرجان و آماده شدن این ورزشگاه در آستانه مسابقات گفت: این خودش یک ایراد است. وقتی این همه پول بیت‌المال هزینه می‌شود، مشکلات باید هرچه زودتر برطرف شود. با شناختی که از مدیران باشگاه گل‌گهر دارم، فکر می‌کنم در سال‌های اخیر، تحولات عظیمی در زیرساخت‌ها اتفاق می‌افتد. همچنین با حضور سعدمحمدی (مدیرعامل شرکت مس)، استان کرمان که بزرگترین استان ایران است، از لحاظ زیرساخت‌ها در ایران، بهترین خواهد شد. یقین دارم این اتفاق در 3-2 سال آینده رخ می‌دهد.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این پرسش که چه کاری کرده که استقلالی‌های سابق تیمش (شهباززاده، قربانی و نورافکن) عملکرد درخشانی از خود به نمایش می‌گذارند، تصریح کرد: همه این‌ها کار خداست!

برچسب ها: قلعه نویی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار