ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۴۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
فدراسیون جهانی در حکمــــی ناعادلانه اعلام کرد تا مادامی که فدراسیون جودوی ایران مبارزه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی را قبول نکند از حضور در کلیه مسابقات و فعالیت‌های بین‌المللی محروم خواهد بود!
کیهان ورزشی-
کمیته انضباطی فدراسیون جهانی نیز فدراسیون ایران را متهم به تخطی از منشور المپیک و کد‌های اخلاقی IOC کرده و حالا طبق اعلام فدراسیون جهانی، جودوی ایران تنها ۲۱ روز فرصت دارد تا از طریق دادگاه حکمیت ورزش نسبت به این حکم اعتراض کند. 
البته آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودوی ایران در خصوص تعلیق این فدراسیون تأکید دارد که حکم ناعادلانه فدراسیون جهانی نمی‌تواند جودوی ایران را وادار به عقب‌نشینی از مواضع نظام کند: «تعلیق فدراسیون جودوی ایران اقدامی ظالمانه بود که به آن همانند تحریم نگاه می‌کنیم و تمام توانمان را به کار می‌گیریم تا این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. متأسفانه سعید مولایی تنها برای اینکه مدال بگیرد و به مسابقات راه پیدا کند، مواضع کشورش را زیر پا گذاشت، با رسانه‌های معاند علیه نظام اسلامی صحبت و جودو را هم دچار چالش بزرگی کرد، اما ورزشکار بودن فقط مدال‌آوری نیست و با این تهدید‌ها یک قدم از مواضع نظام عقب‌نشینی نمی‌کنیم.
 از سوی دیگر باید نگران عده‌ای دیگر باشیم که می‌توان آن‌ها را نتانیاهوی داخلی نامید. با وجود این از چند ماه پیش طرحی ملی با عنوان «جودو برای همه» را در کشور شروع کرده‌ایم تا این رشته را همگانی کنیم و تعداد ورزشکارانمان را افزایش دهیم. مطمئن باشید این تهدید را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.» کیکاووس سعیدی، سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک، اما تأکید می‌کند که قرار نیست دست روی دست بگذارند و مسئولان از هیچ‌گونه تلاشی در این راستا کوتاهی نخواهند کرد: «مرجع رسمی برای اعتراض به تعلیق دائمی جودو، فدراسیون است که بررسی‌ها و رایزنی‌ها را در این راستا آغاز کرده و تمهیدات خودش را خواهد داشت، اما در هر صورت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نیز در این راه کنار فدراسیون جودو خواهند بود و برای رفع این مشکل از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها