PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۴۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
در پایان مسابقات مقدماتی 5 وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی امیدهای جهان، نایب تیم ملی کشورمان قطعی شد.
کیهان ورزشی-

با پایان یافتن مسابقات مقدماتی رقابت‌های پنج وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی زیر 23 سال (امیدها) جهان محمد نخودی، کامران قاسم‌پور و امیرحسین زارع در اوزان 74، 86 و 125 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و حسین شهبازی نیز با برتری مقابل حریفانش در گروه بازنده‌ها به دیدار رده‌بندی رسید و شانس کسب مدال برنز را پیدا کرد.

پیش از این و در 5 وزن اول نیز مجتبی گلیج با پیروزی در فینال 97 کیلوگرم قهرمان شد و علیرضا سرلک هم با برتری در دیدار رده‌بندی وزن 57 کیلوگرم به مدال برنز دست یافته بود. در وزن 70 کیلوگرم نیز امیرحسین حسینی با شکست در دیدار رده‌بندی پنجم شد.

بدین ترتیب با توجه به اینکه علی سوادکوهی نماینده وزن 79 کیلوگرم کشورمان حضور در مسابقات جهانی را از دست داده بود، تیم ملی ایران با وجود یک نماینده کمتر در پایان روز اول با 50 امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفته بود. تیم‌های آذربایجان (75)،گرجستان (72) و روسیه با (65) امتیاز نیز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

با توجه به حضور 3 نماینده کشورمان در 5 وزن دوم در فینال و یک کشتی‌گیر در رده‌بندی، در صورت شکست هر 4 نماینده کشورمان ایران صاحب حداقل 70 امتیاز خواهد شد که با توجه به 50 امتیاز روز اول در مجموع با 120 امتیاز نایب قهرمانی‌اش مسجل است و اگر هر 4 نماینده کشورمان به پیروزی برسند ایران با 140 امتیاز حتی شانس قهرمانی خواهد داشت.

آذربایجان که در پایان روز اول با 75 امتیاز صدنشین بود در روز دوم و پایانی یک نماینده در فینال و یک کشتی‌گیر در رده‌بندی خواهد داشت که حداکثر موفق به کسب 40 امتیاز خواهد شد. گرجستان تیم دوم روز اول نیز 3 کشتی‌گیر در رده‌بندی دارد که نهایتا صاحب 45 امتیاز می‌شود. که با توجه به امتیازات روز اول شانسی برای قرار گرفتن در رده های اول و دوم نخواهند داشت.

اما روس‌ها که در روز اول موفق به کسب 65 امتیاز شده بودند در روز دوم و پایانی مانند ایران 3 کشتی‌گیر در فینال و یک نماینده در ردبه‌بندی خواهند داشت که البته شاهد 2 دیدار مستقیم نمایندگان اوزان 74 و 125 کیلوگرم کشورمان با روس‌ها خواهیم بود که نتایج آن می‌تواند در مشخص شدن تیم قهرمان تعیین کننده باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار