PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۴۹۸۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
گفت و گو با فراز امامعلی مهاجم باآتیه تیم پیکان تهران
فوتبال تهران سرشار از مهاجمان جوان و مستعد است . فورواردهایی باآتیه که عملکردشان در لیگ برتر دلگرم کننده است و قطعا این دسته از جوانان پشتوانه خوبی برای تیم ملی در آینده خواهند بود. فراز امامعلی مهاجم تیم پیکان تهران جزو بازیکنانی بوده که در دو فصل گذشته عملکردش هفته به هفته بهتر شده است و امسال در کنار شهریار مغانلو.سعیدواسعی، جلال الدین علی محمدی و... یک خط حمله خطرناک را در تیم پیکان تشکیل داده اند.آمار گلزنی تیم پیکان در هفته های گذشته لیگ برتر دلیل خوبی است برای این بنویسیم پیکان تیمی باس اختار تهاجمی در لیگ است. تیمی روندش با حسین فرکی سرمربی کاربلد و فهیم پیکان هفته به هفته بهتر شده است. فراز امامعلی میهمان این هفته ما است.

شهریار کلی استعداد دارد اما باشگاه حرفه ای ندارد

-تهران محل تولد فراز امامعلی فوروارد تیم پیکان است. او در آغاز گفت وگوی خود با کیهان ورزشی می گوید:اول بهمن ماه 1373 در تهران متولد شدم. خانه ما در شهریار تهران است و من در این منطقه دوران نوجوانی ام را سپری کردم و فوتبالیست شدم.قبل از آن که بخواهم به سئوال شما پاسخ دهم باید بگویم که شهریار پر از استعداد است که اگر مورد توجه قرار بگیرند آینده روشنی خواهند داشت. استعداد فوتبالی در شهریار فراوان است و امیدوارم مسئولان ورزش به استعدادها در شهریار توجه کنند تا آنها هدر نروند.

-وی ادامه داد:متاسفانه شهریار با وجود استعدادها، یک باشگاه ورزشی فرهنگی ندارد تا این بچه ها را تحت تعلیم حرفه ای قرار دهد.حقیقتا حیف است که بچه های مستعد شهریار به فوتبال تفریحی نگاه کنند و هدفی در این زمینه نداشته باشند. حیف است که این استعدادها بطور هدفمند تعلیم و تربیت ورزشی نشوند.امیدوارم مسئولان محترم با این صحبت ها به استعدادهای فوتبالی شهریار توجه جدی داشته باشند.

-فراز اضافه کرد:فوتبالیست حرفه ای از میان همین بچه های مستعد کشف می شوند.اگر به مسائل توجه بیشتری شود شهریار هر دوره چندین چهره مستعد به فوتبال تهران و کشور معرفی می کند.

من در خانواده ای والیبالی ، فوتبالیست شدم

-فراز امامعلی مهاجم پیکان تهران در خانواده ای علاقه مند به فوتبال پرورش پیدا کرده است. او دراین باره می گوید:خانواده ام به والیبال علاقه مند هستند و من والیبال بازی می کنم. پدر، عمو و برادرم والیبالیست هستند و این رشته را دوست دارند. من هم از نوجوانی در کنارشان بازی می کردم .البته من با حضور در تیم های پایه فوتبال باشگاه پیکان تهران مسیر دیگری دنبال کردم .فوتبال را از کودکی دوست داشتم و با راهنمایی های مربیانم در تیم های پایه پیکان فوتبال را جدی گرفتم و از انتخاب خود خوشحال هستم.من در والیبال باتجربه هستم و این رشته را بخوبی بازی می کنم.ضمنا یک برادر بزرگتر از خود دارم که از نوجوانی به والیبال علاقه مند بود.

-وی ادامه داد: از هشت سالگی وارد مدرسه فوتبال باشگاه پیکان شدم و از همان ابتدا دنبال این بودم که فوتبالیست شوم. فوتبال را جدی گرفتم زیرا هدف دراز مدتی را برای خود در فوتبال ترسیم کرده ام.اینک به بخشی از اهدافم رسیده ام و امیدوارم در آینده نیز به خواسته واقعی ام برسم. خواسته واقعی ام این است که روزی روزگاری در تیم ملی فوتبال ایران بازی کنم و پیراهن تیم ملی بزرگسالان را برتن کنم.

محصول باشگاه پیکان هستم

-فراز امامعلی فوق دیپلم تربیت بدنی را دریافت کرده و درحال حاضر برای آزمون کارشناسی رشته تربیت بدنی ثبت نام کرده است.وی درباره ادامه تحصیل خود می گوید:تحصیل کردن در رشته تربیت بدنی جزیی از برنامه هایم است و مایل هستم در رشته تربیت بدنی تا حدی که امکان دارد ادامه تحصیل دهم.الان مراحل ابتدایی ثبت نام را انجام داده ام و منتظر آزمون کارشناسی هستم.

-مهاجم کنونی تیم پیکان تهران درباره نحوه حضور خود در عالم حرفه ای فوتبال صحبت کرد و به کیهان ورزشی گفت:همانطور که در قسمت قبلی صحبت هایم گفتم از مدرسه فوتبال باشگاه پیکان شروع کردم.دو سالی در مدرسه فوتبال باشگاه پیکان بودم تا این که برای حضور در تمرینات تیم نونهالان باشگاه انتخاب شدم. من در تمامی رده های فوتبالی باشگاه پیکان حاضر بوده ام و بازی کرده ام. من محصول فوتبالی باشگاه پیکان هستم. از هشت سالگی در باشگاه پیکان بوده ام و تاکنون پیراهن هیچ تیمی را غیر از پیکان بر تن نکرده ام.پیکان ،خانه من است و خوشحالم که از طریق باشگاه پیکان به لیگ برتر راه یافتم و به میدان رفتم.

-وی ادامه داد:من در سالی به تمرینات تیم های پایه باشگاه پیکان راه یافتم که آقای فرهاد کاظمی سرمربی تیم بزرگسالان پیکان بود.آقایان دیدند که من مثل بسیاری از بچه ها بخوبی به توپ بغل پا می زنم و از این رو اجازه دادند که به تیم های پایه باشگاه اضافه شوم و بر سر تمرینات حضور یابم.من در همان دو سالی که برای تیم مدرسه فوتبال بازی می کردم توانستم رضایت مربیان را جلب کنم.

منصور ابراهیم زاده ، مرا در لیگ برتر بازی داد

-فراز از تعدادی از مربیان خود در فوتبال پایه باشگاه پیکان نام برد و به کیهان ورزشی گفت:مربیان زیادی برای من در تیم های پایه پیکان زحمت کشیدند .آقایان مهدی حسینی نسب،رامین استوان،آرش لب جویی ،سیمایی وطالب پور،رضا مرتضی زاده و...عزیزانی بودند که در فوتبال پایه کمک کردند و در رشدم نقش داشتند. لازم است از تمامی مربیانی که برایم در فوتبال پایه زحمت کشیده اند تشکر ویژه کنم.

-هر بازیکنی که در لیگ برتر فوتبال ایران پا به توپ می شود فصل تازه ای از فوتبال خود را آغاز می کند. فراز امامعلی در تیم جوانان باشگاه پیکان بود که بنا به صلاحدید منصور ابراهیم زاده سرمربی وقت تیم بزرگسالان پیکان مجوز پیدا کرد تا با یزرگسالان باشگاه تمرین کند.وی دراین باره از فصل فوتبالی خود می گوید:من برای تیم جوانان باشگاه بازی می کردم تا این که آقای منصور ابراهیم زاده سرمربی وقت پیکان گفت که با تیم بزرگسالان تمرین کنم.پس از یک جلسه تمرین در تیم بزرگسالان قرار شد بنا به صلاحدید منصور ابراهیم زاده برای همیشه با بزرگسالان تمرین کنم. البته در اوائل حضورم در بزرگسالان پیکان زیاد بازی نمی کردم و به عبارتی بازی به من نمی رسید زیرا بازیکنان باتجربه ای در تیم بزرگسالان بودند که تجربه بالایی داشتند. با این حال پس از مدتها تمرین کردن در کنار تیم قرار شد که به عنوان بازیکن تعویضی در دیدار برابر استقلال خوزستان به میدان بروم.نتیجه بازی، یک یک شد و من هم در اولین بازی سعی کردم هر چه در توان دارم در میدان نشان دهم.فکر کنم حدود پنج سال پیش بود که برای نخستین بار در لیگ برتر به میدان رفتم.

-وی ادامه داد: خوشبختانه کمک آقای ابراهیم زاده مربی خوب فوتبال مان سبب پیشرفتم در لیگ برتر شد. لازم است از این مربی دلسوز تشکر کنم.ایشان مثل بسیاری از مربیان دلسوزم به من خدمت کردند و برایشان آرزوی موفقیت می کنم.

حیف است با این استعدادها به المپیک صعود نکنیم

-فراز امامعلی در تمامی رده های ملی بازی کرده است و سابقه قابل توجهی دارد.معمولا در فوتبال جهان ،بازیکنانی که سابقه بازی در تمامی رده های ملی را دارند بطور اتوماتیک وار به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا می کنند. وی دراین باره به کیهان ورزشی گفت:خوشبختانه شانس داشته ام در تمامی رده های ملی بازی کنم. البته تاکنون به تیم ملی بزرگسالان ایران دعوت نشده ام.امیدوارم در فصل جاری فوتبالمان به تیم ملی دعوت شوم.به هر حال هر بازیکنی آرزو دارد روزی روزگاری برای تیم ملی کشورش به میدان برود و پیراهن تیم ملی را بر تن کند.

-وی ادامه داد: اولین بار آقای محمد یاوری سرمربی وقت تیم نونهالان ایران دعوتم کرد.آقای اکبر محمدی هم مرا به تیم نوجوانان ایران دعوت کرد و آقای علی دوستی مهر سرمربی وقت تیم جوانان نیز لطف کرد و مرا به تیم جوانان دعوتم کرد.من توسط آقای نلو وینگادا سرمربی وقت تیم امید فرصت یافتم به تیم امید ایران هم دعوت شوم. متاسفانه در این برهه دچار آسیب دیدگی شدم و نتوانستم تمام و کمال در خدمت تیم امید باشم و این تیم را در رقابت های انتخابی المپیک همراهی کنم.امیدوارم در این دوره از مسابقات انتخابی المپیک شاهد صعود تیم امید باشیم. در حال حاضر نسل خوبی در تیم امید حضور دارند که امیدوارم این نسل با حمایت همه جانبه طلسم نرفتن به المپیک را بشکند. در ضمن در دوره ای هم که به تیم امید دعوت شدم نسل خوبی در تیم امید حاضر بود که همگی از نظر فنی خوب بودند.حیف است که فوتبال ایران با وجود این استعدادهای درخشان به المپیک صعود نکند.

ساختار پیکان هجومی است

-هر بازیکنی هرگز اولین گل زده خود در لیگ برتر را فراموش نمی کند. فراز امامعلی هم در بخش بعدی صحبت هایش در این خصوص به کیهان ورزشی گفت:نخستین گلم را به تیم سپاهان اصفهان زدم.البته گل دیرهنگامی بود و در دقیقه 90+3 به ثمر رسید و پیکان بازی را برد. برد شیرینی بود و برای من و همبازیانم در آن برهه خاطره شد.زلاتکو کرانچار سرمربی تیم سپاهان بود و من این گل را با ضربه سر به ثمر رساندم.

-در قسمت بعدی با فراز امامعلی دوباره درباره تیم ملی صحبت کردیم و او تاکید کرد :امسال برای من ،سال مهمی است و امیدوارم با عملکرد بهتر بتوانم نظر مثبت کادر فنی تیم ملی را جلب کنم.تلاشم را می کنم که امسال به تیم ملی دعوت شوم .به نظر من ،این اتفاق دور از دسترس نیست. قطعا آقای ویلموتس ، لیگ برتر را زیر نظر دارد و برترین ها را به تیم ملی دعوت می کند و به آنها شانس خواهد داد.

-خط حمله تیم پیکان در فصل جاری لیگ برتر آمار خوبی داشته است.اگر به تعداد گلهای زده پیکان در لیگ برتر نگاه کنیم حتما به ویژگی این تیم تهرانی پی می بریم. فراز امامعلی دراین باره می گوید:تاکنون تیم پیکان در پایین هفته دهم ،16 گل به ثمر رسانده است . امسال خط حمله پیکان عملکرد خوبی داشته است.تیم ما هجومی است. منظورم این است که تمامی عناصر تیم ما میل به حمله دارند.ساختار تیمی ما تهاجمی است و الان مدافعان وسط ما در لیگ گل زده اند.نگاه ما به رده های بالای جدول رده بندی لیگ برتر است و می خواهیم جایگاه خوبی در لیگ پیدا کنیم.

خط حمله پیکان ،هفته به هفته بهتر می شود

-وی ادامه داد: شهریار مغانلو مهاجم پیکان در پایان هفته دهم لیگ برتر در صدر جدول گلزنان قرار دارد و جزو فورواردهای آماده لیگ به شمار می آید.شهریار یک مهاجم فیزیکی است که سرعتی نیست اما در محوطه جریمه حریف فرصت طلب است و قدر فرصت ها را بخوبی می داند و حضورش در صدر جدول گلزنان گویای این واقعیت است.جلال الدین علی محمدی و سعید واسعی در هفته های گذشته نشان دادند که عناصر خطرناکی در خط حمله پیکان هستند و مدافعان حریف را اذیت می کنند.پیکان دارای یک خط حمله خوب است که قطعا هفته به هفته بهتر خواهد شد.

-امامعلی اضافه کرد:البته درباره عملکردم از نظر فنی می بایست کارشناسان صحبت کنند اما من یک مهاجم سرعتی و قدرتی هستم که از ضربات سر نیز مقابل دروازه حریف استفاده می کنم و خداراشاکرم که تاکنون توانسته ام بازیکن مفیدی برای پیکان باشم و نظر کادرفنی تیمم را جلب کنم.

-فراز درباره عملکرد خود در فصل جاری لیگ برتر بیشتر توضیح داد و به کیهان ورزشی گفت:تاکنون در لیگ توانستم 4 گل برای تیم پیکان بزنم و یک گل هم برای تیمم در جام حذفی به ثمر رسانده ام.البته دو هفته در لیگ امسال محروم بودم و نتوانستم به تیمم کمک کنم.متاسفانه در آخرین بازی فصل گذشته لیگ برتر برابر تیم نساجی مازندران کارت قرمز دریافت کردم و به خاطر همین اخراج دو هفته لیگ امسال را از دست دادم.

-امامعلی اضافه کرد: این را همه می‌دانیم که گلزنی نتیجه تلاش همه بازیکنان است و همانطور که ما گل می‌خوریم کل تیم یک گل را پذیرفته‌اند؛ در گلزنی هم همین شکل است. این گل تلاش همه بچه‌ها بود و بعد از گل، ما راحت بازی کردیم تا به گل دوم هم دست پیدا کردیم. ذوب آهن حریف قابل احترامی بود و خوشحالیم که در این مسابقه برنده شدیم.

فرکی با بازیکنان رفیق است

-وی درباره گلهای که با ضربات سر در لیگ به ثمر رسانده است به کیهان ورزشی گفت:واقعیت این است که من والیبال بازی می کنم و می دانم که چه زمانی برای زدن ضربه به توپ، پرش لازم را داشته باشم.من می دانم که چگونه زمان پرشم را برای زدن توپ با ضربه سر تنظیم کنم.آنهایی که والیبال بازی کرده اند بلدند که چه زمانی برای زدن توپ از روی زمین بلند شوند و به توپ ضربه بزنند. در زدن ضربات سر نیز همین وضعیت وجود دارد و می بایست مهاجم بداند که چه زمانی برای زدن توپ تصمیم بگیرد. والیبال بازی کردن به من کمک کرده است که در جنگ های هوایی با مدافعان عملکرد بهتری داشته باشم.

-تاکنون حسین فرکی سرمربی تیم پیکان عملکرد خوبی داشته است. او توانسته یک تیم تهاجمی را روانه بازیهای لیگ برتر کند. فراز امامعلی درباره سرمربی تیم خود می گوید:حسین آقا با بازیکنان جوان بلد است که چگونه کار کند. ما هم از کار کردن با حسین آقا لذت می بریم و احساس راحتی می کنیم.با او هیچ مشکلی نداریم، فرکی جزو مربیانی است که با بازیکنانش رفیق است و طوری بر سر تمرینات رفتار می کند که بازیکنان به خود باوری برسند و برای کسب نتیجه مطلوب تا آخرین لحظه در زمین بجنگند.وقتی نتیجه مطلوب را کسب نمی کنیم شرمنده فرکی می شویم ، بزرگترین خصیصه آقای فرکی این است که بازیکنانش را دائما تشویق می کند و با بازیکنانش رفیق است.

-هر فوتبالیستی به یکی از دو قطب محبوب فوتبال ایران علاقه دارد. دو قطبی که جایگاه والایی در فوتبال دارد . فراز دراین باره می گوید: من در پیکان فوتبالیست شدم ولی من هم به یکی از دو قطب فوتبال ایران علاقه دارد . باحترام به باشگاه پیکان نمی خواهم دراین باره بیشتر صحبت کنم اما در آینده دوست دارم به تیم محبوبم در فوتبال ایران ملحق شوم.شاید در پایان فصل جاری به تیم موردعلاقه و محبوبم بپیوندم و فصل تازه ای را در دوران بازیگری ام تجربه کنم.همه چیز به آینده بستگی دارد.

ارادتمند اهل بیت

-از بحث فوتبال برای دقایقی خارج می شویم و فراز درباره علایق دیگر خود می گوید:اوقات فراغت خاصی ندارم.دوست دارم فقط ورزش کنم .شنا و والیبال در برنامه هفتگی ام است و معمولا با خانواده والیبال بازی می کنیم و جنبه تفریحی دارد.

-وی ادامه داد:با سعید واسعی همبازی ام در تیم پیکان صمیمی هستم و با او در اردوها و سفرها هم اتاق هستم. سعید بازیکن خوبی است که در فصول گذشته عملکرد مناسبی از نظر فنی داشته است.

-امامعلی به اهل بیت هم ارادت دارد و دراین باره به کیهان ورزشی گفت: به هر روی ما از اهل بیت در روزهای دشوار مدد می گیریم.احترام و عشق به اهل بیت همیشه وجود داشته است و بارها از اهل بیت مدد گرفته ام.ارادت به اهل بیت را جزیی از وظایفم می دانم و این علاقه از بچگی در من بوده است.

-دوباره وارد بحث فوتبال می شویم و فراز از زمین چمن ورزشگاه خانگی پیکان در لیگ انتقاد کرد و به کیهان ورزشی گفت: دراین باره یکی دوبار بار رسانه ها صحبت کرده ام.حرف من این است که چرا زمین ورزشگاه خانگی پیکان مناسب نیست. باشگاه برای بازی در این زمین هزینه می کند ولی زمین مناسبی برای بازیکنان نیست و هر لحظه بخاطر خرابی هایش امکان دارد یکی از بازیکنان دچار مصدومیت شود.مسئول زمین وظبفه دارد به وضعیت زمین رسیدگی کند.

-وی در خاتمه گفت: از مجله کیهان ورزشی بابت توجه اش به فوتبال پایه و عملکرد بازیکنان تیم های سازنده تشکر می کنم. لازم است از خانواده ام بخصوص پدرومادرم و تمامی مربیانم تشکر کنم.

* کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
0
0
لطفا با ورزشکاران جوان و باآتیه بیشتر مصاحبه کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار