PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: همان‌طور که داوران را تشویق می‌کنیم و ممکن است برای آنها پاداش در نظر بگیریم به همان شکل هم طبق آیین‌نامه با آنها برخورد خواهد شد.
کیهان ورزشی- 

فریدون اصفهانیان با اشاره به خبر محرومیت محمدحسین زاهدی‌فر که در دیدار روز گذشته سپاهان و استقلال مرتکب اشتباه شده بود، اظهار داشت: من اشاره نکردم که زاهدی‌فر محروم شده و فقط اعلام کردم طبق آیین‌نامه‌ای که داریم اگر داور دچار اشتباه فاحش شود با او برخورد می‌شود.

وی افزود: همان‌طور که داوران را تشویق می‌کنیم و ممکن است برای آنها پاداش در نظر بگیریم به همان شکل هم طبق آیین‌نامه با آنها برخورد خواهد شد اما من کلامی در مورد محرومیت یک داور صحبت نکردم.

عضو کمیته داوران افزود: معتقدم داور باید از داوران پشت دروازه کمک می‌گرفت تا یک تصمیم درست اتخاذ کند. آن صحنه به شکلی نیست که کسی نتواند آن را ببیند و داور اشراف کامل روی صحنه داشت و تصورم این است که او روی این صحنه تمرکز نداشته است. 

اصفهانیان تصریح کرد: داور هم یک انسان است و ممکن است اشتباه کند، نمی‌دانم کمک‌های او هم تمرکز نداشتند یا شهامت نداشتند که در آن لحظه به وی اعلام کنند توپ به دست بازیکن خورده ولی ای کاش با هم همکاری می‌کردند.

وی ادامه داد: در جام جهانی حتی با VAR هم داوران اشتباه می‌کنند و حتی در دادگاه‌ها هم می‌بینید که بعضی وقت‌ها قاضیان مرتکب اشتباه می‌شوند بعضاً اشتباهات قاضیان به دیوان عدالت اداری کشیده می‌شود و رسیدگی به پرونده یک سال طول می‌کشد. تأکید می‌کنم همان‌طور که داور توسط کمیته داوران تشویق می‌شود در اینجا هم طبق آیین‌نامه با او برخورد خواهد شد.

عضو کمیته داوران در پاسخ به این سؤال که آیین‌نامه کمیته داوران برای چنین اشتباه فاحشی چه جریمه‌ای در نظر گرفته، گفت: تصمیم با کمیته داوران است و بر اساس جو بازی و فشارهای روی داور تصمیم‌گیری خواهد شد. آن صحنه باید کاملاً تحلیل و دلایل همه شنیده شود و سپس در مورد داور تصمیم نهایی اتخاذ شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار