PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
گفت و گو با مهیار جباری بازیکن جوان سایپای تهران
جوانگرایی در فوتبال بخصوص در سطح لیگ برتر کاری ارزشمند است. یک مربی زمانی که دست به جوانگرایی در تیمش می زند تمامی تهدیدها و خطرات را به جان می خرد. ریسک می کند و بازیکنان جوان را بازی می دهد.در این مسیر پرتلاطم امکان دارد تیمش چند نتیجه ضعیف هم بگیرد ولی به فوتبال خدمت می کند. چنین مربیانی بستری مهیا کرده تا جوانان مستعد دیده شوند و بطورحتم تصمیمات شان در آینده ماندگار خواهد شد.ابراهیم صادقی سرمربی جوان تیم سایپا در اولین سال مسئولیت فنی خود دست به جوانگرایی زد و بجای این که تیمی متشکل از بازیکنان باتجربه و جوان را راهی میدان کند ریسک کرد و با جوانان در لیگ برتر به میدان رفت.بدون شک اقدام فنی صادقی ارزشمند است .در این میان ،جوانانی در ارنج سایپا پدیدار شدند که باآتیه هستند. مهیا جباری مدافع – هافبک سایپا جزیی از جوانان کنونی سایپا است که صادقی به او اعتماد کرده است. جباری در بازیهای گذشته سایپا حضور داشت و اخیرا به اردوی تیم امید دعوت شد. او به عنوان نماینده بازیکنان جوان سایپا، این هفته میهمان ما است.

بچه محله چهارصد دستگاه نازی آباد

-مهیار جباری مدافع و هافبک تیم سایپای تهران متولد 21 آذر 1377 در تهران است:«من بچه محله نازی آباد تهران هستم. منطقه چهارصد دستگاه که فوتبالیست های بسیاری را به جامعه فوتبال معرفی کرده است.در منطقه ما ،دو ورزشگاه قدیمی است .الان در ورزشگاه استقلال جنوب بازی برگزار می شود ولی در ورزشگاه مرغوبکار مدتی است که هیچ بازی ای برگزار نمی شود. ورزشگاه استقلال جنوب میزبان بازیهای مسابقات تیم های پایه تهران است.استقلال جنوب از نظر برخی مسائل بهتر از مرغوبکار است و این دو ورزشگاه چند دهه است که پایگاه فوتبالیست های نازی آباد بوده است.»

-مهیار در خانواده ای علاقه مند به فوتبال ورزشکار شد. مهدی جباری پدر مهیار یکی از مربیان زحمتکش فوتبال پایه تهران است.بازیکن سایپا ادامه داد:پدرم در تیم های جوانان و امید مقاومت و سایپا بازی کرده است و سپس وقت خود را روی کار مربیگری در رده پایه گذاشته است. سالهاست که در رده پایه فوتبال تهران مربیگری می کند و یکی از استعدادیاب های تیم المپیک اندیشه است و تاکنون شاگردان زیادی در فوتبال داشته است. ضمنا لازم است از زحمات پدرم که یک حامی بزرگ برایم در مسیر فوتبال حرفه ای بوده تشکر کنم.

-وی اضافه کرد:یک برادر کوچک تر از خود دارم که الان به مدرسه فوتبال می رود و ان شاا.. آینده درخشانی در فوتبال خواهد داشت.وی بسیار به فوتبال علاقه مند است .

رضا جباری همیشه هوای مرا داشته است

-مهیار پسر عموی رضا جباری بازیکن تکنیکی و اسبق تیم پرسپولیس است . رضا جباری در دورانی که علی پروین سرمربی پرسپولیسی ها بود برای سرخپوشان پایتخت بازی کرد و جزو نفرات ثابت پرسپولیس بود و حتی سابقه بازی در تیم ملی بزرگسالان را دارد.مهیار با تشکر از رضا جباری بابت راهنمایی هایش به کیهان ورزشی می گوید:زمانی که آقا رضا در پرسپولیس بازی می کرد من ،کلاس اول دبستان بودم و همیشه بازیهایش را در پرسپولیس تماشا می کردم. آقا رضا همیشه راهنمایی ام کرده و یکی از کسانی است که با او درباره فوتبال مشورت می کنم.من یک روزی تماشاچی بازی پسر عمویم در تیم پرسپولیس بودم و امروز خداراشکر می کنم که در لیک برتر فوتبال ایران بازی می کنم و فرصت دارم که خود را در فوتبال حرفه ای ثابت کنم.رضا جباری همیشه هوای مرا داشته است. ان شاا... بتوانم پاسخ اعتماد آقای ابراهیم صادقی مربی دلسوز و بااخلاق تیم سایپای تهران را با ارائه بازیهای خوب بدهم.

-مهیار دانشجو است و درباره رشته تحصیلی خود توضیح داد و به کیهان ورزشی گفت:دانشجوی رشته کارشناسی پیوسته مدیریت بازرگانی هستم و دوست دارم رشته تحصیلی ام را تا مقاطع بالا ادامه دهم.درس خواندن در کنار ورزش کردن را می پسندم و می دانم که فوتبالیست تحصیلکرده می تواند در جامعه مفید باشد.

از مدرسه فوتبال تا سایپا

-مهیار جباری بازیکن جوان و باآتیه تیم سایپا، نحوه ورود خود به عالم فوتبال را در بخش بعدی صحبت هایش پاسخ داد و به کیهان ورزشی گفت:خانواده ما کاملا فوتبالی است و از روزی که چشم باز کرده ام همیشه بحث فوتبال در خانه ما شنیده می شد.علاقه مندی ام به فوتبال باعث شد تا از سنین پایین وارد فوتبال شوم. البته پدرم مربی تیم های پایه بود و در این مسیر کمکم کرد .من از تیم نونهالان منتخب تهران شروع کردم.از 10 سالگی وارد فوتبال پایه تهران شدم و سپس در تیم های پایه سه باشگاه مقاومت ، پیکان و سایپا بازی کردم و الان هم در خدمت تیم بزرگسالان سایپای تهران هستم . آقای ابراهیم صادقی سرمربی کنونی تیم سایپا خیلی کمکم کرده است.

-وی ادامه داد:من در رده نونهالان نایب قهرمان ایران شده ام و با تیم های جوانان پیکان و سایپا ،قهرمانی جوانان و امیدها را تجربه کرده ام.رقابت در فوتبال پایه تهران بسیار جذاب است و سالها در رده های پایه تهران و ایران بازی کرده ام.

-جباری اضافه کرد:پایه های دو باشگاه سایپا و پیکان همیشه باهم رقابت داشته اند . البته تیم های پایه باشگاه مقاومت هم همیشه مطرح بوده و بازیکنان موثری به فوتبال معرفی کرده است.من در تیم امید پیکان شاگرد رضا مرتضی زاده بوده ام.پیکان در رده پایه اقدامات خوبی انجام داده است و انصافا این تیم ها به رده پایه خدمت می کنند.ضمنا من در تیم های پایه دارایی شاگرد پدرم بودم. پدرم مدتها مربی ام بود و در تیم سرخپوشان هم شاگردی اش را کردم.لازم است از تمامی مربیانی که تاکنون برایم دلسوزانه زحمت کشیده اند تشکر ویژه کنم.

ابراهیم صادقی به بازیکنان جوان اعتقاد دارد

-مهیار جباری پیش از لیگ برتر امسال به تیم بزرگسالان سایپای تهران پیوست.سایپا سکوی پرتاب جباری شده و وی دراین باره به کیهان ورزشی می گوید:یک روز باخبر شدم که آقای ابراهیم صادقی سرمربی تیم بزرگسالان سایپا تست فنی گذاشته است. من به همراه تعداد زیادی فوتبالیست جوان در تست فنی سایپا با حضور صادقی و بیژن طاهری شرکت کردیم. تست فنی دادیم و صادقی ،دو نفر را از این جمع انتخاب کرد. من و یکی دیگر از شرکت کنندگان در تست فنی نمره قبولی گرفتیم و آقای صادقی گفت که به باشگاه برویم و قرارداد ببندیم.خداراشاکرم که توانستم به سایپا ملحق شوم و با سایپا به لیگ برتر برسم . الان طرفدار سایپا هستم و خوشحالم که شاگرد صادقی مربی دلسوز هستم.

-وی ادامه داد: در حال حاضر دنبال پیشرفت فنی در فوتبال هستم. الان پول مهم نیست بلکه دنبال این هستم که خود را از نظر فنی در سایپا ثابت کنم.هدفم بازی کردن در لیگ برتر است و این که بتوانم جایگاه کنونی ام را در سایپا حفظ کنم.ضمن این که باید بگوییم که آقای ابراهیم صادقی به جوانان اعتقاد دارد و تاکنون طوری روی نیمکت تیم سایپا عمل کرده که کاملا مشخص است که صادقی باجوانگرایی قصد دارد به بازیکنان جوان و باانگیزه میدان دهد.امسال سایپا با تصمیم درست صادقی جوان ترین تیم تاریخ لیگ برتر را روانه میادین کرد . اتفاق مبارکی است که یک تیم باشگاهی با بازیکنان جوان پا به میادین لیگ برتر گذاشته است.صادقی از بازیکنان جوان خود حمایت می کند و به آنان مدام انگیزه می دهد.

- مهیار جباری در دورانی که رده پایه تهران بازی می کرد همواره مدافع وسط بود ولی در سایپا بنا به تشخیص ابراهیم صادقی تغییر پست داد. وی در این خصوص به کیهان ورزشی می گوید: از وقتی که به سایپا امده ام بنا به تشخیص کادر فنی هافبک وسط بازی کرده ام.هم چنین در پست مدافع راست هم به میدان رفته ام . من وظیفه دارم به تیمم کمک کنم.اولین بازی من در لیگ برتر برابر تیم پارس جنوبی جم بود.من از دقیقه 70 وارد زمین شدم و متاسفانه بازی را باختیم اما این بازی شروع من در لیگ برتر بود و خوشحالم که آقای صادقی این فرصت بزرگ را به من داد و بار دیگر از این مربی جوانگرا تشکر می کنم.

-وی ادامه داد:پدرم در زمانی که برای رده نونهالان بازی می کردم اعتقاد داشت که من به درد پست مدافع آخر می خورم . من بنا به تشخیص پدرم تا قبل از حضورم در تیم بزرگسالان سایپا به عنوان مدافع آخر بازی می کردم تا این که به سایپا آمدم و در بازیها و تمرینات یک خط جلو آمدم و هافبک بازی کردم.

بازی در لیگ زیاد هم سخت نیست

-مهیار جباری درباره جو حاکم بر لیگ برتر به کیهان ورزشی گفت:قطعا جو حاکم بر لیگ برتر کاملا متفاوت است .وقتی وارد میدان لیگ شدم حس خوبی داشتم و متوجه شدم که با تلاش بیشتر می توانم در لیگ دیده شوم.من قبل از لیگ امسال بیشتر ستاره های لیگ را از روی سکوها می دیدم یا در تلویزیون تماشاچی بازیهایشان بودم ولی اکنون برابر همان بازیکنانی بازی می کنم که تا چندی پیش مصاحبه ها یا بازیهایشان را می دیدم.بازی مقابل بازیکنان بزرگ لیگ لذت بخش است و به من انگیزه بیشتر می دهد. خداراشکر که در جو بازیهای لیگ گم نشده ام.

-وی ادامه داد: فکر می کردم بازی کردن در لیگ خیلی دشوار باشد اما حالا متوجه شده ام بازی در لیگ زیاد هم سخت نیست.گرچه نباید هیچ حریفی را آسان گرفت.

سایپا ،تیمی ریشه دار شده است

-مهیار در بخش دیگر از صحبت هایش به حمایت های ابراهیم صادقی سرمربی سایپا اشاره کرد و گفت: همانطور که گفتم نخستین بازی ام در لیگ برتر برابر تیم پارس جنوبی بود. متاسفانه نتیجه بازی را واگذار کردیم. مربیان ،پس از باخت ناراحت هستند و گاهی کمتر صحبت می کنند اما آقای صادقی پس از بازی برابر پارس جنوبی از بازیکنان جوان تیمش حمایت کرد و اعتقاد داشت که جوانان تیمش تلاش کرده اند.

-سایپا در فصل جاری جوانگرایی کرد و جوان ترین تیم تاریخ لیگ برتر را به میدان فرستاده است.مهیار جباری درباره اوضاع کنونی تیم سایپا در لیگ امسال به کیهان ورزشی گفت:سایپا سالهاست در لیگ برتر حاضر بوده است.موفقیت هایی را به نام خود در سطح نخست فوتبال ایران ثبت کرده است. سایپا تیمی ریشه دار در فوتبال باشگاهی ما به شمار می آید و همواره ثبات داشته است. امسال فردی به نام ابراهیم صادقی یک مربی جوانگرا هدایت سایپا را برعهده گرفته است و هدفش این است که با جوانان در لیگ برتر نتیجه بگیرد. آقای صادقی در لیگ برتر موفق می شود زیرا به بازیکنان جوان خود اعتقاد دارد. آقای صادقی از بازیکنان جوان خود حمایت می کند و همین نگرش باعث می شود که سایپا به نتایج دلخواه خود برسد. صادقی در لیگ امسال کار ارزشمندی انجام داده است که قطعا در آینده ماندگار خواهد شد. بنده همانطور که در بخش های قبلی گفتم مدیون آقای صادقی هستم.ایشان از من حمایت کرد و برای سرمربی بااخلاقم آرزوی موفقیت می کنم.

شاه علیدوست به بازیکنان جوان سایپا روحیه می دهد

-وی ادامه داد:انصافا در بازیهای هفته گذشته حق ما باخت نبود.6 امتیاز ما روی اشتباهات داروی از دست رفت.البته اشتباهات داوری جزیی از فوتبال است و داور هم مثل بازیکنان در زمین مرتکب اشتباه می شود اما ما لایق باخت نبودیم و اگر در دقایقی از بازیها بدشانسی نمی آوردیم تاکنون 6 امتیاز بیشتر در لیگ برتر جمع آوری کرده بودیم.انگیزه بالای بازیکنان و حمایت سرمربی باعث می شود که ما به روزهای خوب خود در اوائل لیگ امسال برگردیم.پاسخ اعتماد آقای صادقی را با کسب پیروزی در بازیهای آینده می دهیم .فوتبال ،افت و خیز دارد اما روزهای خوب ما هم دورباره می رسد.

-مهیار اضافه کرد: لازم است باردیگر از زحمات و حمایت های پدرم در فوتبال سپاسگزاری کنم. او پشتوانه قوی برایم بوده و این روزها با تماشای بازیهایم دائما راهنمایی ام می کند.

-مهیار در بخش دیگری از صحبت های خود از حمایت کاپیتن سایپا از بازیکنان جوان تیمش صحبت کرد و گفت:من در پست هافبک وسط بازی می کنم و در کنار روزبه شاه علیدوست کاپیتن تیمم هستم. آقا روزبه مثل صادقی از بازیکنان جوان حمایت می کند و به ما روحیه می دهد. آقا روزبه در چند بازی گذشته خیلی کمک کرده است و طوری رفتار کرده که من با کمترین دغدغه انجام وظیفه کنم. لازم است از آقای شاه علیدوست کاپیتن تیمم تشکر کنم.

دلمان روشن است که تیم امید صعود خواهد کرد

-بخش بعدی صحبت های ما با مهیار جباری درباره تیم امید بود. تیمی که چند دهه است که برای صعود به المپیک آماده می شود ولی جواز صعود به المپیک را دریافت نکرده است.مهیار اخیرا به اردوی تیم امید دعوت شد و درحال حاضر از انتخاب های حمید استیلی سرمربی تیم امید محسوب می شود. مهیار دراین باره به کیهان ورزشی گفت:در آخرین اردوی تیم امید دعوت شدم.شرایط اردویی تیم امید مناسب است و با آمدن آقای حمید استیلی شرایط تیم روز به روز بهتر شده است.انصافا تیم خوبی داریم . بازیکنانی به تیم امید دعوت شده اند که تجربه بازی در لیگ برتر را دارند و آمارشان قابل ملاحظه است.همین تیم امید در بازی تدارکاتی برابر تیم استرالیا پیروز شد. استرالیا از نظر فنی جزو تیم های باکیفیت قاره آسیا به شمار می آید .تیم امید را نباید ناامید کرد و با حمایت بیشتر می توان به موفقیت تیم امید در رقابت های انتخابی امیدوار بود.دلمان روشن است که تیم امید در مسابقات انتخابی به المپیک صعود خواهد کرد.

-هر فوتبالیستی اهداف بزرگی در سر دارد. مهیار در بخش بعدی صحبت های خود به اهدافش اشاره کرد و گفت:قطعا من هم اهداف بزرگی را مدنظر دارم که هر روز به آنها فکر می کنم. هدف گذاری من در فوتبال حرفه ای این طور بوده که امسال بتوانم جایگاه خود را در تیم سایپا تثبیت کنم و جواب اعتماد اقای ابراهیم صادقی را بدهم.الان از اوضاع کنونی راضی هستم. من در تیمی بازی می کنم که واقعا با دل و جان دوستش دارم . شک نکنید که سایپا با ابراهیم صادقی در هفته های آینده نتایج خوبی می گیرد و به تیم های بالای جدول رده بندی ملحق خواهد شد.

-وی ادامه داد:متاسفانه لیگ امسال بنا به دلایلی باتاخیر برگزار شد.اتفاقی که از نظر استانداردسازی در لیگ مثبت بود . تاخیر در برگزاری لیگ امسال باعث شد تا تیم سایپا که خیلی زودتر برای آماده سازی استارت زده بود با مسائلی مواجه شود.وقفه در برگزاری لیگ برای ما خوب نبود. البته برای موفقیت تیم سایپا و سرمربی خوبمان با دل و جان بازی می کنم و انگیزه مان برای کسب نتایج بهتر روز به روز بیشتر می شود.

-مهیار در پایان به کیهان ورزشی گفت: لازم است از نشریه باقدمت کیهان ورزشی بابت فرصتی که به بازیکنان جوان می دهد تشکر کنم. کیهان ورزشی با پوشش مسابقات فوتبال پایه همیشه از نوجوانان و جوانان حمایت کرده است.ضمنا لازم است از پدر و خانواده عزیزم بابت حمایت هایشان تشکر کنم .

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار