PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۰۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
علی علیپور یکی از بهترین گلزنان تیم پرسپولیس در نصف جهان بازهم درخشید
همه را به یاد دوران اوجش انداخت پیش از بازی خارج از خانه پرسپولیس مقابل تیم ذوب آهن اصفهان تصور می شد که علی علیپور یکی از بهترین گلزنان پرسپولیسی ها، تیره روزی اش در لیگ امسال دامنه دار باشد.علیپور به ترکیب پرسپولیس برگشت و در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان در قامت یک مهاجم خطرناک ،فرصت طلب و گلزن ظاهر شد.علیپور در مصاف با ذوب آهن یک پنالتی گرفت و یک گل فنی نیز به ثمر رساند تا به همه ثابت کند که او همان مهاجمی است که خلاء اش در پرسپولیس احساس می شود. پرسپولیس در این بازی هم با سیستم 2-4-4 به زمین رفته بود. امیری و علیپور به نظر زوج خط حمله را تشکیل می‌دادند اما در طول بازی مهدی ترابی هم به آن ها نزدیک می‌شد. احمد نوراللهی در پست هافبک میانی بازی می‌کرد اما مهم ترین تغییر بازگشت رسن به ترکیب بود؛ بازیکنی که در هفته های اخیر انتقادات زیادی را متوجه خود می‌دید و برای بازیابی محبوبیت و جایگاه خود، ملزم به ارائه نمایشی خوب بود. زوج رسن و نوراللهی در این بازی خط هافبک پرسپولیس را به ترکیب برنده بدل کردند اما از نمایش گلزنان پرسپولیس هم نمی‌شود به سادگی عبور کرد. علیپور با گلی که در مقابل ذوب آهن زد در پایان هفته سیزدهم لیگ نوزدهم چهار گله شد و حالا سه گل تا شهریار مغانلو آقای گل فعلی لیگ برتر فاصله دارد. گلی که او زد، پرسپولیسی ها را به یاد دوران اوجش انداخت. زمانی که با استفاده از سرعت بالایش پشت دفاع حریف حرکت می کرد و با ضربه ای ناگهانی و دقیق، دروازه بان را ناکام می گذاشت.این که او در بازی های بعدی نیز بتواند تاثیری این چنینی داشته باشد یا نه، مشخص نیست اما همین نمایش 90 دقیقه ای نشان داد که وی آماده بازگشت به دوران اوج شده و هنوز گل زدن از یاد او نرفته است!

متولد قائم شهر

-علی علیپور مهاجم تیم پرسپولیس متولد 20 آبان 1374 در قائمشهر است.

-مهاجم پرسپولیسی ها متاهل است یک پسر به نام بنام شنتیا دارد. نام فرزند علیپور از اسامی بسیار كهن ایرانی به معنای فاتح و پیروز است.

-علیپور دانشجوی رشته تربیت بدنی است.

برای شکست ذوب آهن هم قسم شده بودیم

-مهاجم مازندرانی تیم پرسپولیس در دیدار برابر تیم ذوب آهن اصفهان در هفته سیزدهم لیگ برتر باانگیزه خاصی بازی کرد و یک گل زد و یک پنالتی هم از حریف گرفت و جزو نفرات خوب زمین در بازی خارج از خانه پرسپولیس بود.

فوروارد تیم پرسپولیس در این فصل فشار زیادی را تحمل کرده است. مهاجم شماره 70 تیم پرسپولیس که با هت تریک برابر شاهین به آقای گل لیگ برتری پرسپولیس بدل شد، پس از آن دیگر نتوانست گلزنی کند تا این که در نیمه دوم بازی با ذوب آهن با فراری دیدنی از پشت محوطه جریمه، دروازه معراج اسماعیلی را گشود و خود را 48 گله کرد.حدود یک ساعت پیش از این گل، او با فراری مشابه در سمت دیگر زمین توانست پنالتی بگیرد و زمینه ساز گل نخست سرخپوشان شود. پس از پنالتی در شرایطی که شاید خیلی ها فکر می کنند علیپور برای جبران پنالتی چیپ پشت ضربه بایستد اما این کار را نکرد و ترابی ضربه را وارد دروازه کرد. 13 دقیقه از بازی گذشته بود که توپ زیر پای بشار رسن قرار گرفت و او بی معطلی پاس خود را به عمق دفاع ذوب آهن ارسال کرد تا علیپور با یک نوک پا از معراج اسماعیلی بگذرد و پنالتی بگیرد. پنالتی را هم ترابی تبدیل به گل کرد تا عدد صفر جلوی نام پرسپولیس خیلی زود به یک تغییر کند. اما این تازه آغاز آتش بازی پرسپولیسی ها بود.

-وی در خصوص بازی برابر تیم ذوب آهن در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان گفت: عزم ما برای پیروزی جزم بود به همین دلیل بعد از باخت بد و غیرمنتظره‌ای که مقابل نفت مسجد سلیمان داشتیم با بقیه بازیکنان هم قسم شده بودیم که حریف مان را شکست دهیم و از اصفهان با سه امتیاز به خانه برگردیم. خدا را شکر با تلاش بازیکنان و با ارائه یک نمایش هجومی از ابتدا عرصه را برحریف تنگ کردیم و در دقایق ابتدایی به پنالتی رسیدیم و زدن گل زود هنگام خیلی به ما کمک کرد تا در ادامه با روحیه‌تر به کارمان ادامه داده و به گل‌های بعدی برسیم.

مهم گل زدن و پیروزی پرسپولیس است

علیپور در بازی برابر ذوب آهن اصفهان یک پنالتی گرفت.برخی بخصوص بازیکنان ذوب آهن خطای پنالتی به روی علیپور را زیر سئوال بردند که مهاجم پرسپولیسی ها در پاسخ این سئوال می گوید:من در حال حرکت به سمت دروازه ذوب آهن بودم که دروازه‌بان حریف را هم رد کردم اما او مانع پیشروی و زدن ضربه نهایی‌ام شد به همین دلیل پنالتی‌ام درست بود و خوشبختانه ضربه پنالتی‌مان هم به زیبایی توسط مهدی ترابی به گل بدل شد.

-گلهای علیپور و مهدی ترابی در بازی برابر ذوب آهن به هم شبیه بود.وی دراین باره توضیح داد و گفت: به هر حال آن قسمت دروازه تیم میزبان شرایط بهتری برای ضربه زدن وجود داشت و من هم به توپ ضربه زدم و گاهی در فوتبال این مسائل پیش می‌آید که گل‌های یک شکل زده می‌شود. البته مهم گل زدن و ضربه‌ زدن بموقع به توپ بود که ما به هدف‌مان رسیدیم و با نتیجه‌ای پر گل حریف را شکست دادیم.

-گرچه هر یازده پرسپولیسی حاضر در ترکیب اصلی بازی با ذوب آهن عملکرد بسیار خوبی داشتند اما دو زوج ترابی - علیپور و رسن - نوراللهی عملکرد بهتری داشتند. نکته جالب این است که در این فصل 10 گل از 14 گل سرخپوشان با ضربه این بازیکنان به ثمر رسیده و در واقع کالدرون موفقیت نسبی خود را مرهون این بازیکنان است. کالدرون در نشست های مطبوعاتی اش، همواره از خلا یک بازیکن که بتواند توپ را از نیمه زمین به یک سوم دفاعی حریف برساند و مهاجمان را صاحب موقعیت کند، صحبت می‌کرد اما حالا به این نتیجه رسیده که بشار می‌تواند چنین بازیکنی باشد. بنابراین خرید هافبک پشت مهاجم شاید کنسل شود.

-خاطرات خوبی از نساجی دارم

-علیپور متولد قائم شهر است و سابقه بازی برابر تیم نساجی را دارد. البته بازی پرسپولیس و نساجی در هفته دوازدهم به علت آلودگی هوای تهران لغو شد.وی درباره نساجی و رویارویی با این تیم در آینده گفت: بالاخره نساجی تیمی است که در قائمشهر و استان مازندران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. من هم خاطرات خوب زیادی از حضور در این تیم دارم و هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم که از تیم ساحل قراخیل به نساجی که در آن زمان یحیی گل‌محمدی مربی‌اش بود، پیوستم و فصل موفقی را سپری کردم که در موفقیت من نقش بزرگی داشت اما حالا شرایط فوتبال حرفه‌ای به گونه‌ای است که باید رودرروی تیم سابقم قرار بگیرم. من هم به دلیل تعهدی که به تیم پرسپولیس دارم با تمام وجودم مقابل نساجی بازی خواهم کرد تا پرسپولیس به موفقیت برسد.

برای همدردی با خانواده داغدار دوست مرحومم شادی نکردم

-وی ادامه داد: حدوداً چند هفته پیش یکی از دوستان صمیمی‌ام که از کوچکی با هم بزرگ شده بودیم به رحمت خدا رفت. درگذشت این دوستم خیلی ناراحت و متأثرم کرد به همین دلیل اگر برابر تیم نساجی بازی کنم و گل هم بزنم شادی نخواهم کرد.

-علی علیپور پس از گلزنی برابر ذوب آهن اصفهان هم شادی نکرد و با خانواده داغدار دوست صمیمی اش همدردی کرد:« گفته بودم شادی نمی‌کنم چون یکی از نزدیک‌ترین دوستانم که با هم بزرگ شده بودیم چندی قبل فوت کرده است به همین دلیل بعد از گلزنی فقط عکس او را نشان دادم و به نوعی با خانواده دوست عزیزم که داغ بزرگی دیده‌اند همدردی کردم

حواسم فقط به پرسپولیس است

-چندی پیش که علیپور در خط حمله تیم پرسپولیس گل نزد و بنا به تشخیص گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی سرخپوشان نیمکت نشین شد شایعاتی درباره علیپور بر سر زبان ها افتاد.وی دراین باره توضیح داد و گفت: من از این موضوع بی‌خبرم و نمی‌دانم چطور این خبر و شایعه پخش شد. من هم تمام حواسم به پرسپولیس است و با همه توانم در خدمت پرسپولیس هستم و با تلاش زیاد سعی می‌کنم تا در تیمم بهترین کارآیی را داشته باشم و به هیچ تیمی جز پرسپولیس و موفقیت تیمم و خوشحال کردن هوادارانمان فکر نمی‌کنم.

پس از هت تریک برابر شاهین، بدشانسی آوردم

-علیپور در فصل جاری لیگ برتر برابر تیم شاهین شهرداری بوشهر هت تریک کرد و همه امیدوار شدند. تصور همگانی این بود که گلزنی علیپور در بازیهای بعدی هم تدوام پیدا کند اما گاهی فوتبال روی خوش خود را به بعضی مهاجمان نشان نمی دهد.وی دراین باره می گوید: حضور در پرسپولیس و گلزنی برای این تیم افتخار بزرگی است که نصیب هر بازیکنی نمی‌شود. من هم می‌دانم که در چه تیمی هستم؛ تیمی که پرطرفدارترین تیم ایران است و با گلزنی و بردش میلیون‌ها نفر خوشحال می‌شوند و به هیجان می‌آیند به همین دلیل من که قبلاً سابقه آقای گلی با پیراهن پرسپولیس را دارم و مزه شیرین آن را هم چشیده‌ام تشنه گلزنی برای پرسپولیس و موفقیت دوباره در این تیم هستم و همه تلاشم را انجام می‌دهم اما در بعضی از بازی‌ها بدشانسی آوردم که اجازه نداد آمار گل‌هایم بیشتر شود.مطمئن هستم که هفته به هفته بهتر خواهیم شد و گلزنی ها ادامه خواهد داشت.

-وی اضافه کرد: در بازی‌های قبل از ذوب آهن هم من تمام تلاشم را انجام می‌دادم اما بخت با من یار نبود اما برد روحیه‌ساز و گرفتن یک پنالتی و گلزنی موجب شد تا روحیه من هم مانند بقیه همبازیانم خیلی بالا برود به همین دلیل با قاطعیت می‌گویم این بار دیگر نوار گلزنی من پاره نخواهد شد و ان‌شاءالله ادامه خواهد داشت.

باشگاه تلاش می کند جانشین خوبی برای جونیور انتخاب کند

-چندی پیش جونیور مهاجم برزیلی که عملکرد بسیار ضعیفی در لیگ برتر داشت از پرسپولیس جدا شد. جونیور هرگز نتوانست خیال طرفداران پرسپولیس را در خط حمله آسوده کند. کالدرون چندین بازی به او فرصت داد اما جونیور نتوانست حداقل یک گل برای پرسپولیس به ثمر برساند. علیپور درباره قسخ قرارداد مهاجم برزیلی می گوید: با تصمیم مدیر عامل و سرمربی تیم قرارداد مهاجم برزیلی‌مان فسخ شد. مهاجم برزیلی تلاش کرد اما در پرسپولیس موفق نبود.

من کنار مهاجمان زیادی از طارمی بگیرید تا منشا و مهاجمان دیگر بازی کرده‌ام. الان هم من به عنوان بازیکن تیم نمی‌توانم در مورد مهاجم مکمل خودم حرفی بزنم چون در این خصوص فقط سرمربی تیم تصمیم‌گیرنده است. در این خصوص هم باشگاه در تلاش است تا مهاجم خوبی را جایگزین جونیور کند و من امیدوارم هر اتفاقی که رخ می‌دهد به سود تیم ما رقم بخورد.

پرسپولیس به تکرار قهرمانی امیدوار است

-برخی می گویند که علی علیپور از جذب یک مهاجم خارجی جدید در پرسپولیس نگران شده است. او با تکذیب این صحبت ها گفت:اینها همه شایعه است. چرا باید از حضور مهاجم جدید خارجی ناراحت باشم. جونیور رفته و از تیم جدا شده به همین دلیل طبیعی است که باشگاه به جای او بازیکن بگیرد. اتفاقاً حضور مهاجمان دیگر قطعاً به روند گلزنی تیم و من کمک می‌کند ضمن اینکه حضور بازیکن جدید هم فقط در حیطه باشگاه و سرمربی تیم است و من بازیکن نمی‌توانم در مورد جذب بازیکن اظهارنظر کنم چون این موضوع در حیطه وظایف من نیست.

-پرسپولیس با شکست پرگل ذوب آهن به سه امتیازی صدر جدول رده بندی لیگ برتر رسید و شرایط اش برای صدرنشینی با وجود یک بازی کمتر بهتر شد.علیپور در این خصوص می گوید: ما الان با یک بازی کمتر فقط سه امتیاز با صدر فاصله داریم به همین دلیل خیلی به تکرار قهرمانی امیدواریم و یک لحظه هم به قهرمان نشدن فکر نمی‌کنیم و یک قدم هم عقب نمی‌کشیم. هواداران بزرگترین پشتوانه و دلخوشی ما هستند به همین دلیل ما با انرژی و تشویق و حمایت آنهاست که بیشترین تلاش را انجام می‌دهیم و امیدوار می‌شویم .

من به قرعه در جام حذفی اعتقادی ندارم

-پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی رسیده و قرار است سرخپوشان به مصاف شهرداری ماهشهر برود. علیپور درباره بازی آینده پرسپولیس در جام حذفی می گوید: من به قرعه در جام حذفی خیلی اعتقاد ندارم چون همه تیم‌ها حتی تیم‌های لیگ یکی در این جام خیلی خوب کار کردند. مثلاً شما دیدید که در بازی قبلی نود ارومیه مقابل تیم تراکتور فقط در ضربات پنالتی باخت یا در بازی‌های دیگر شاهد حذف تیم‌های بزرگی مانند شهر خودرو و چند تیم لیگ برتری دیگر بوده‌ایم پس جام حذفی واقعاً جام شگفتی‌هاست به همین دلیل به قرعه در این جام خیلی اعتقاد ندارم.

-وی ادامه داد: فصل گذشته در لیگ و جام حذفی و سوپر جام سه قهرمانی برای تیممان کسب کردیم به همین دلیل امسال هم برای لیگ و جام حذفی و موفقیت در آنها واقعاً امیدواریم و برای موفقیت و قهرمانی در سه جام می‌جنگیم تا هوادارانمان را خوشحال سازیم و به آنها هیجان دوباره‌ای بدهیم.

فعلا در پرسپولیس پنالتی نمی زنم!

-علیپور از ابتدای فصل جاری لیگ برتر پیشنهادات خارجی داشته است. وی دراین باره توضیح داد و گفت: قبلاً پیشنهاداتی بوده اما من تا پایان فصل با پرسپولیس قرارداد دارم و تلاش می‌کنم تا با تمام وجود در پرسپولیس بدرخشم و به قراردادم هم پایبند هستم و تمام تمرکزم را روی موفقیت در تیمم قرار داده‌ام و به جدایی و شایعاتی که مطرح می‌شود، توجه نمی‌کنم.

-مهاجم پرسپولیسی ها چند هفته پیش در دیدار مقابل تیم ماشین سازی تبریز یک ضربه پنالتی چیپ زد که حامد لک دروازه بان ماشین سازی به سادگی توپ را مهار کرد و علیپور از این رو تحت فشار انتقادات قرار گرفت. وی دراین خصوص می گوید: فعلا امکان ندارد در پرسپولیس پنالتی بزنم. دیگر تحت هیچ شرایطی پشت ضربه پنالتی نمی‌ایستم، چون به دردسرش نمی‌ارزد!

-وی در خاتمه گفت: هواداران واقعی پرسپولیس همیشه و همواره شرمنده‌ام کرده و از من و همبازیانم حمایت کرده‌اند. محبت این عزیزان جبران‌شدنی نیست، اما تصمیم گرفته‌ام در بازی‌های آینده در حد بضاعت خودم جبران کنم و با گل‌هایم باعث شادی هواداران شوم.

* کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پاشا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
عالی بود دمتتون گرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار