PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
رئیس اسبق فدراسیون فوتبال معتقد است که سو مدیریت باعث ایجاد بحران‌هایی در ورزش کشور شده است. او همچنین می‌گوید با توجه به احساسات هواداران استقلال نسبت به برانکو، بهتر است او سرمربی تیم‌ملی نشود.

محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه دست خط درباره مسائل مختلفی از جمله موارد سیاسی، زندگی شخصی و البته ورزشی صحبت کرد.
بخش هایی از  صحبت‌های او به شرح زیر است:

* شاید ندانید من به شما بگویم که ۲۰۰ و خرده‌ای پرونده در فیفا داریم. اصلاً فیفا رسیدگی می‌کند. هر کسی مقابل ما بایستد رای را به او می‌دهند. می‌گوید این بررسی کردن برای جایی است که در طول سال یک پرونده داشته باشد، نه ۲۰۰ پرونده در فیفا داشته باشیم. از مربی، بازیکن، داور و همه شکایت داریم. ویلموتس را آوردید و قرارداد بستید و این قرارداد را چرا شل بستید؟ ما هم قرارداد بستیم.

*همین مربی استقلال، آمده مردم را خوشحال کرده و مردم را جمع کرده است. دلسوزی می‌کند. تحت آن فشارها بود و نرفته است. نتوانستیم پول او را بدهیم. چه توجیهی داریم؟ برادر من الان در بازار کار می‌کند. الان مسئولین بروند این را بررسی کنند، یک دلار ۴۲۰۰ تومانی استفاده نمی‌کند. جنس هم از خارج می‌آورد و برای خودش اعتباری در بازار دارد. از جاهای مختلف نسبت به جنس خود در می‌آورد. چطور کار می‌کند؟ مگر یک قرون و دو زار است؟ میلیارد تومان به حساب آن‌ها از طریق صراف می‌ریزد. شما نمی‌توانید پول اینها را بدهید؟ آقا اگر نمی‌توانید بروید. چقدر این مملکت باید جور شماها را بکشد؟ کسی هم نیست که بیاید کار را بگیرد و بگوید برای چه این همه اتفاق می‌افتد. به خدا مسئولین ورزش از اتاق خودشان بیرون نمی‌آیند. وقت هم به کسی نمی‌دهند که ببینند چه خبر است. من دلم می‌سوزد. به خدا ضربان قلب من الان تغییر کرد. این مطالب را پخش کنید. ۳۸ تا دوپینگی در یک سال دارید.

* ۱۳ نفر از این مملکت رفتند. در تیم‌های خارج بازی می‌کنند. اگر یک مسئول ورزشی سر تیمی که اعزام می‌شود برود، تیمی که جایی می‌رود که می‌دانند آن رژیم غاصب هم هست. این اعتقاد ما است و نمی‌توانیم از این بگذریم. مگر دست من و شما است که بگوییم کشتی بگیرید و نگیرید یا بازی کنید یا بازی نکنید؟ تصمیمی گرفته شده و خود من هم همین کار را کردم، با تیم ملی دانشجویان در فنلاند ما را شب دعوت کردند. آن مهمانی را رفتیم.

* برانکو خوب است ولی الان برانکو یک مشکلی دارد.  استقلالی‌ها با برانکو نمی‌توانند خوب باشند. پرسپولیسی‌ها این را بدانند، برانکو را از ایران فرستادند رفت که برانکو را برای تیم ملی بیاورند، اما شما تماشاگر پرسپولیسی را هم از دست می‌دهید. تیم ملی که تماشاگر پرسپولیس و استقلال نداشته باشد، ضربه می‌خورد.

* آقای تاج دارد زحمت می‌شد و در حد توان خود و بیشتر هم مایه می‌گذارد ولی اینجا وزارت ورزش هم کنار او هست که روی تک تک تصمیمات ایشان انگشت می‌گذارد؛ این وسط گیر افتاده است. این را باید نسبت به آقای تاج بیان کنم. با من هم حرف زده است. زمانی که کروش می‌خواست برود با آقای تاج گفتم اجازه نده کروش برود. به دلیل اینکه کی‌روش به درد می‌خورد. گفت تصمیم من این است ولی آقای دادکان، وزارت ورزش به من فشار می‌آورد که این برود. خب کروش رفت، یکی دیگر را آوردیم. اگر پول او را در دو سال دادیم، پول این را در ۶ ماه دادیم.

* با کراواسی در زمین کرواسی بازی کردیم، جمعیت هم زیاد بود. به آن‌ها گفتیم این مقدار به ما بدهید و ۵۰ بلیط هواپیما و هتل ۵ ستاره بدهید، ما می‌آییم. کراواسی قبول کرد و آماده رفتن بودیم، آقای برانکو پیش من آمد و گفت می‌شود تخفیفی بدهیم؟ ما پول می گرفتیم و بازی می‌کردیم. هر جایی می‌رفتیم پول می‌گرفتیم چون رنکینگ فیفا ارزش تیم‌ها را مشخص می‌کند. می‌گوید تیم اول فیفا ۸۰۰ هزار دلار تا یک میلیون دلار می‌تواند بگیرد، تا بازی کند. برای ما که تیم پانزدهم بودیم ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار نوشته بود. ما این پول را از کرواسی تقاضا کرده بودیم و حتی ایتالیا رفتیم بازی کنیم پول گرفتیم. با تیم آ اس رم قراردادی که بستیم، گفتیم این مقدار می‌گیریم. برانکو به من گفت می‌شود به کرواسی تخفیف دهید؟ کشور من است؛ گفتم بله می‌شود. همین الان امور مالی را صدا می‌کنم، این مقدار دلار از کرواسی نگیرم. خوشحال شد. امور مالی آمد و گفتم این مقدار از کرواسی نگیرید ولی از حقوق برانکو کم کنید و روی پول فدراسیون بگذارید. یکباره گفت چرا من؟ من  هم گفتم چرا من؟ (می‌خندد) شما به کشور خود خدمت می‌کنید از حقوق خودتان خرج کنید. من هم می‌خواهم به کشورم خدمت کنم و این مقدار می‌گیرم. محکم سر این حرف ایستادم. گفت نه، از کرواسی بگیرید. (می‌خندد) گفتم یک قران کم نمی‌کنم. این حق ما است و تیم پانزدهم دنیا هستیم و می‌توانیم این مقدار بگیریم و گرفتیم. شما می‌توانید از فوتبال پول دربیاورید. الان صدای ما را هم می‌شنوند. آقای مهرعلیزاده در برنامه شما بیاید و بگوید، آقای افشارزاده از کمیته ملی المپیک بیاید و بگوید. ۴ سال و خرده‌ای رئیس فدراسیون بودم یک قران از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نگرفتم. بیلان سالانه که می‌دادند جلوی فدراسیون فوتبال صفر می‌نوشتند. یک قران نمی‌گرفتم. ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون در فدراسیون فوتبال گذاشتم و رفتم.

*در پرسپولیس بازی کردم ولی تعصبی روی این تیم ندارم. آن زمان هم رئیس فدراسیون بودم همه می‌دانند حتی استقلالی‌ها می‌گفتند آقای دادکان واقعاً هیچ تعصبی نسبت به پرسپولیس نشان ندارید.

*خدمت آقا هم رسیده‌ام. من و آقای خسروی‌وفا و خیلی از ورزشکاران بودیم. من آن زمان مسئولیت هم نداشتم. از من هم دعوت شد که خدمت آقا باشم. وقتی رفتم باور نمی‌کنید که روی صندلی که من باید بنشینم اسم من را چسبانده‌اند. من روی آن صندلی نشستم و دیدم آن صندلی درست همین جایی است که همکار شماست و آقا هم همین جا نشسته بود و شاید فاصله کمتر بود. مراسم که تمام شد تا برویم. آقای خسروی وفا دست من را گرفت و خدمت آقا آمدیم و به آقا اشاره کردند که آقا ما کارگر شما هستیم. آقا هم به آقای خسروی‌وفا گفت شما آقایی! این حرف را نزن. گفتند این آقای دادکان هم نسبت به شما حساس هستند و خوشحال هستند شما را می‌بینند. آقا گفتند آقای دادکان از «سابقون» است. من هم ایشان را بوسیدم و آمدم.


برچسب ها: محمد دادکان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار